Jeg er SÅ træt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.437 visninger
53 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

MorDk

... TRÆT af at ligge børn i seng. JA nu siger jeg det HØJT! Jeg sys bare det er RØV & NØGLER!!

Vi bruger 3-4 timer HVER aften og jeg føler ikke vi har noget aften sammen. Jeg ved alt er i PERIODER, men sys snart den "ene periode" har varet 2 år! Jesus!

Måtte bare lige ud med det! Sorry!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Isaac's mor

MorDk skriver:

... TRÆT af at ligge børn i seng. JA nu siger jeg det HØJT! Jeg sys bare det er RØV & NØGLER!!

Vi bruger 3-4 timer HVER aften og jeg føler ikke vi har noget aften sammen. Jeg ved alt er i PERIODER, men sys snart den "ene periode" har varet 2 år! Jesus!

Måtte bare lige ud med det! Sorry!

Føler med dig, det sgu ikk sjovt

Er bange for jeg kommer til at stå med samme problem når min søn blir ældre, den eneste måde jeg kan få ham til at sove på nu er endten ved flaske eller en halv times gåtur.. Og på et tidspunkt er der jo ikk noget der hedder flaske længere og jeg gider simpelthen ikk gå tur om aften hver gang :/

Håber du i det mindste får sovet om natten?
Det er sgu ikk sjovt når de ikk vil sove... Tror jeg alle er enige om.

Anmeld

4. januar 2013

MorDk

Sophie.Hammershøy skriver:

Føler med dig, det sgu ikk sjovt

Er bange for jeg kommer til at stå med samme problem når min søn blir ældre, den eneste måde jeg kan få ham til at sove på nu er endten ved flaske eller en halv times gåtur.. Og på et tidspunkt er der jo ikk noget der hedder flaske længere og jeg gider simpelthen ikk gå tur om aften hver gang :/

Håber du i det mindste får sovet om natten?
Det er sgu ikk sjovt når de ikk vil sove... Tror jeg alle er enige om.

Min søn er 2 år nu og den eneste måde vi kan få ham til at sove er hvis én af os ligger sig med ham i hans seng til han falder i søvn! Det kan nogle gange tage 2 timer andre gange 5 minutter. Ville ønske jeg bare kunne ligge ham ind og så faldt han selv i søvn. Men ak nej!

Vores datter er 3 mdr. og hun er forholdsvis nem at ligge men til tider tager det 50-60 minutter inden hun falder rigtig til ro. Og så vågner hun 1 gang inden midnat og skal ammes + hun ammes 2 gange i løbet af natten.

Nu her imens ungerne har været syge på skift har det selvfølgelig været MEGET værrer... Jeg er bare SÅ træt!

Igår da Bassen var afl. i vuggestue og Lillepigen sov på altanen... fik jeg mig 3 timers lur i en dejlig blød og varm seng. Hold nu op det var tiltrængt! Puha!

Anmeld

4. januar 2013

Lotus86

Kan du ikke forsøge dig med 'op/ned-metoden' med din søn? Det er skide hårdt det første stykke tid, men lige så snart de har lært det, så er det altså det hele værd, for så tager det pludselig kun et par minutter at putte

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Lotus86 skriver:

Kan du ikke forsøge dig med 'op/ned-metoden' med din søn? Det er skide hårdt det første stykke tid, men lige så snart de har lært det, så er det altså det hele værd, for så tager det pludselig kun et par minutter at putte

Op/ned metoden? Hvad går den ud på? Har nemlig også en dreng der ikke vil sove i øjeblikket. 

Anmeld

4. januar 2013

MorTil4<3

puuuuu jeg tror gerne det er hårdt

jeg kan desværre ik hjælpe. for jeg har en søn på 2 ½ som bare blir lagt , fpr trukket sin musikbamse op, og så er det godnat og høre intet fra ham før næste morgen

og min anden søn på 8 måneder er også ved at lære det nu , han blir også lagt kl 19:30 og så er han kun vågen mellem 3-4 gange til næste morgen, men det er kun lige noget flaske, og bum så lægger han sig til at sove igen

Anmeld

4. januar 2013

Zeus

Masig skriver:

Op/ned metoden? Hvad går den ud på? Har nemlig også en dreng der ikke vil sove i øjeblikket. 

Jeg TROR det er, hvor man er ved sengen.. Når barnet begynder at græde eller bliver utilfreds, så tager man barnet op og trøster, men man bevæger sig ikke væk fra sengen.. Lige så snart barnet er rolig, så lægger man det igen.. Og det gør man indtil barnet til sidst falder i søvn, op og ned, op og ned.

På den måde finder barnet ud af, at man er der for at trøste, men at det er sengen man sover i.

Vi gjorde det med Cajsa da hun var lille, og ikke ville sove, og det hjalp.. Måske det skulle afprøves igen, for hun vil heller ikke sove nu, og nu nærmer klokken sig 21.30-22 inden hun overgiver sig, hvor det før var 18.30 

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Zeus skriver:

Jeg TROR det er, hvor man er ved sengen.. Når barnet begynder at græde eller bliver utilfreds, så tager man barnet op og trøster, men man bevæger sig ikke væk fra sengen.. Lige så snart barnet er rolig, så lægger man det igen.. Og det gør man indtil barnet til sidst falder i søvn, op og ned, op og ned.

På den måde finder barnet ud af, at man er der for at trøste, men at det er sengen man sover i.

Vi gjorde det med Cajsa da hun var lille, og ikke ville sove, og det hjalp.. Måske det skulle afprøves igen, for hun vil heller ikke sove nu, og nu nærmer klokken sig 21.30-22 inden hun overgiver sig, hvor det før var 18.30 

Det virker også ofte her, men tager laaaang tid før han overgivet sig... Og jeg synes bare det er en lidt træls metode og han lærer jo så åbenbart ikke at falde i søvn selv jo. 

skulle bare lige høre om det var det, for var også det jeg tænkte nemlig. 

Anmeld

4. januar 2013

Isaac's mor

Zeus skriver:

Jeg blir altså lige nød til at spørger

Hva er det godt for? Kan man så på et tidspunkt bare ligge ham/hende også falder de i søvn eller hvordan?

Anmeld

4. januar 2013

Lotus86

Masig skriver:

Det vil sige, at du går ind og putter dit barn, ned og lig, godnat, og så går du ud, lige så snart barnet begynder at græde går du ind igen, trøster, og når barnet er faldet til ro, godnat igen og ud, og igen derind når barnet græder, sådan bliver du ved indtil han/hun sover. Det kan godt tage noget tid, men efter de har lært det er det jo helt fantastisk, det tager nu os 1 minut at putte, da det bare er ind i seng, kys og godnat, et hiv i hans musikelefant, og så går vi ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.