Hvordan gør i med mandlen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

MorDk

dorthemus skriver:

Så får hun den da bare på et andet tidspunkt....hun kommer næppe til at mangle den aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

LinLin

dorthemus skriver:

Så får hun den da bare på et andet tidspunkt....hun kommer næppe til at mangle den aften

Nej... Men hun får den uanset hvad så kan jeg ikke se hvorfor hun ikke bare kan få en skål...

Men ok

Anmeld

23. december 2012

LinLin

MorDk skriver:

Ja men det er ikke en mandelgave så så er det en extra lille gave fra nissen...

Ja det har jeg forstået

Anmeld

23. december 2012

MorDk

DAs mor skriver:

Nej... Men hun får den uanset hvad så kan jeg ikke se hvorfor hun ikke bare kan få en skål...

Men ok

Det er vel princippet i det....

ALLE er "lige" i spillet... ingen snyd!

Anmeld

23. december 2012

dorthemus

DAs mor skriver:

Men ok

Hvad er det der er så svært at forstå? hun får ikke en gave ved bordet når vi spiser risalamande, hvis hun ikke vinder mandlen. Her er det tab og vind med samme sind, om man er 2 år eller 80 år

Du er af en anden mening og sådan er det

Anmeld

23. december 2012

Victoria2013

I min familie er der én mandel og det er lige for alle. Så mandelgaven skal kunne passe til både børn og voksne. Min mor kommer dog altid 2 mandler i alligevel, for det ku' jo være den ene gik i stykker. Hvis der så er 2 der får en mandel, så må de dele gaven

I kærestens familie er der 4 mandler - 2 i den store skål med ris-a-la-mande og 2 pakker til de voksne. Og niecerne får så hver deres egen skål med en mandel i hver... sjovt nok får de altid en mandelgave jeg syntes det er noget snyd, hvad er det lige præcis de får ud af ALTID at få mandelgaven? Syntes da det er sjovere at der går lidt konkurrence i den ellers gad jeg slet ikke spise ris-a-la-mande, for har aldrig været vild med det alligevel

Anmeld

24. december 2012

Bb3031

Min søn kommer til at opleve to forskellige "mandelgavelege" 

Jeg husker hvordan min lillebror, kusine og jeg som små altid fik vores egen mandel og jeg husker det, som en del af det bedste ved julen  Jeg elskede bare min mandelgave, som ofte var det samme hvert år - et hus i pap fyldt med guf og lækkerier. Jeg husker det så tydeligt  Tror det er traditionen over det, at vi netop fik det samme hvert år, som gør, at det den dag i dag stadig betyder så meget for mig. Bliver helt glad og smiliende når jeg tænker på det 

Det har aldrig været et "problem" i min barndom, at vi som børn fik vores egen mandelgave. Det var altid en positiv og glædesfyldt oplevelse  Da vi så blev store, kom vi med i "de voksenes mandelgaveleg", uden brok og "jammer"  Min lillebror og jeg vandt mandelgaven det første år vi var med. Har dog siden da ikke vundet den en eneste gang  hi hi.

Jeg vil helt sikkert føre den tradition videre til min søn. I min kærestes familie har de ikke været vandt til samme tradition. Hos dem har der altid kun været 1 mandel til både børn og voksne. Derudover får de også risengrød og ikke risalamande.

Så min søn vil i sine barndomsår både opleve at være en del af "de voksenes mandelgaveleg", samt opleve det at få sin helt egen portion risalamande med sin helt egen mandel i 

Anmeld

24. december 2012

serinasmor

Her har vi én mandel men 2 mandelgaver - én børne og én voksen så alle synes indholdet er interessant ... hvis ungerne ikke får mandlen får de altså ikke mandelgave ...
Dog har vi portionsanretning ... men min mor putter mandel risalament på tallerkener og vi unger fordeler én tallerken til hver ... vi må selvfølgelig ikke være i køkkenet imens ... så vi ved ikke hvor mandlen er ... så er vi fri for at æde til vi brækker OS for at finde én dum mandel .. der er altid ekstra risalament i en skål .. uden mandel

Anmeld

24. december 2012

LinLin

dorthemus skriver:

Hvad er det der er så svært at forstå? hun får ikke en gave ved bordet når vi spiser risalamande, hvis hun ikke vinder mandlen. Her er det tab og vind med samme sind, om man er 2 år eller 80 år

Tak den har jeg fattet

Anmeld

24. december 2012

LinLin

dorthemus skriver:

Hov jeg glemte lige smileyen...

Tak den har jeg fattet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.