Hvordan gør i med mandlen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

B&J

1 mandel, men tit den der får mandel giver børne den...

jeg var så heldig at min onkel var så heldig hverår at jeg fik den af ham under bordet

men da jeg blev 18 var det første år jeg havde fået den helt selv der var jeg super glad....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Tvillingemor80

På trods af at vi alt i alt har 7 børn til juleaften (og 4 voksne) er der kun 1 mandel.. Sådan har det altid været og sådan synes jeg også det bør være..

Anmeld

23. december 2012

Benjamins'mor

1 mandel, i kærestens familie er der kun 1 mandelgave.
I min mors købes en gave til børn og 1 til voksne.

Anmeld

23. december 2012

Pige2009

Lunae skriver:

Inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at høre om børnene i jeres familie får en Mandelgave eller om der er én fælles!?

Vi har en mandel til de voksne og en til hver af børnene

Anmeld

23. december 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Altid kun 1 mandel... Og det bestemmer jeg heldigvis, fordi det er mig der står for ris ala manden... Da jeg var barn var der ikke noget der hed at alle ungerne skulle få en mandel og så skulle de voksne kæmpe om én... Nopes, vi kæmpede alle sammen om den samme mandel og vi SKULLE spise det vi havde øset op og der var ingen kære mor der altså... Hehe, så lærte man lige pludselig også at man ikke skulle tage mere end hvad man kunne indeholde

Det har resulteret i at jeg ALDRIG har fået mandlen som barn, jo af min onkel en gang imellem når han har fundet den, så gav han mig den (Total yndlingsonkel!) MEN jeg fik den derimod forrige år, for første gang i hele mit liv og hvor var det bare en helt igennem dejlig og vidunderlig følelse Der var endda gravid med Silas, så jeg tog den mindste portion, fordi jeg ikke kunne spise særlig meget og så var jeg den heldige

Nå, men eftersom at det er moi der er ris ala mande-laver så er det moi der bestemmer hvor mange mandler der kommer i og der kommer kun én, for jeg synes faktisk der er vigtig lektie at lære når man gør det på den måde, for det første, tag ikke mere end du kan spise og for det andet, du er heldig hvis du finder mandlen

Anmeld

23. december 2012

Laulund87

Der er kun én mandel og det er uanset hvor mange børn der er..

Anmeld

23. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er det lidt forskelligt, hvordan det det forgår.

Oppe bed svigerfar får alle børn et lille glas med risalamande, hvor der er en mandel i hver. Også er der en voksenskål med en mandel.

Hos svigermor er der en børneskål med en mandel og en voksenskål med en mandel.

Hos min mor er der en skål alle tager fra.

Hos os har vi også bare en skål med en mandel. Men vi har så også kun små børn. Vh stine

Anmeld

23. december 2012

Den lykkelige

1 mandel - 1 gave!
Sådan har det altid været hos os..
Kan huske da jeg var lille der skulle vi et år holde et sted hvor vi aldrig havde været.. så sad min bror og leg og ventede spændt.. ´hende vi holdt hos kom ind med tallerknerne (portions anrettet ).. vi kiggede under og der lå en mandel i både min brors og min tallerken.. hun havde lagt mandlen på tallerknen og en klat ovenpå.. hun gjorde det jo i en god mening.. men altså var bare slet ikke sjovt!!!  
Synes ikke der skal være forskel fordi der er børn med..

Anmeld

23. december 2012

foto på lærred

En madelsgave til alle. Det er mig der står for gaven og den er købt sådan at den kan sammensættes afhængig af hvem der får mandlen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

23. december 2012

Nemesis

i år har vi kun en mandel! har i flere år forsøgt at komme børnemandlen til livs og i år er der kun vores unger og derfor kun en mandel.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.