Hvordan gør i med mandlen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

Clisolka

Her er der også kun en mandel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Lullaby

Jeg er vokset op med at man i min familie fik en stor skål og i den kunne der være enten 1 eller 2 afhængig af hvor mange man var om den skål. Feks hos min farmor var vi nogle og tyve og så var der 2 og hos min mor var der en når vi kun var os på 10.  Men hos min mand er det sådan, at min svigermor laver en tallerken med risalamande til hver af ungerne med en mandel i. Det synes jeg er forkert men vil heller ikke være den der er den onde mor. Hvilket jeg vil ende med at være når alle andre børn får en mandel. Synes bare at spændingen og glæden ved at lede efter den dumme mandel er bedre end at man ved den er der og derfor bare får en gave.

Anmeld

23. december 2012

millapigen

Lunae skriver:

Inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at høre om børnene i jeres familie får en Mandelgave eller om der er én fælles!?

Vi har en skål de voksen tager af og en børnene tager af. vi er så mange at vi skål ha 2 skåle. så der er 2 mandelgaver

Anmeld

23. december 2012

ekebiv

Altid kun 1 mandel og så er der købt en børnegave og en voksengave. Syns det andet er noget pjat :-)

Anmeld

23. december 2012

LinLin

MorDk skriver:

Her er der 1 mandel og ALLE er lige i denne "konkurrence"

Dog har jeg købt 2 mandelgaver dvs. hvis det er Bassen der får mandlen så er der en "børnegave" og hvis en anden vinder så får han børnegaven fra "nissen" ....

Hvorfor får han så ikke din egen skål hvis han alligevel får gaven?!

Ts: I min familie har børn under 8 år altid fået deres egen skål. Det kan jeg ikke se noget forkert i - de skal nok lære om konkurrence på andre måder

Anmeld

23. december 2012

Zeus

Én mandel 

Anmeld

23. december 2012

dorthemus

Ét selskab én mandel

Dog to mandelgaver: chokolade til de voksne og et stykke legetøj til Runa hvis hun vinder

Anmeld

23. december 2012

dorthemus

DAs mor skriver:

Ts: I min familie har børn under 8 år altid fået deres egen skål. Det kan jeg ikke se noget forkert i - de skal nok lære om konkurrence på andre måder

Sådan læser jeg det ikke....tror hun mener at hvis en voksen vinder så er der en voksen gave og vinder et barn så er der en børne gave.

I øvrigt samme måde vi gør det hos mig

Anmeld

23. december 2012

chael

Da vi kun er min børns far, jeg og ungerne, får de 2 store hver en mandel og mandelgave. Ellers er der ramaskrig og det magter jeg simpelthen ikke juleaften. De skal nok lære det til de bliver voksne

Anmeld

23. december 2012

MorDk

DAs mor skriver:

Fordi her er det så ikke en mandelgave... men en gave fra nissen...

Jeg vil bare gerne at han lærer at man ikke altid "vinder"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.