Hvordan gør i med mandlen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan gør i med mandlen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.268 visninger
54 svar
0 synes godt om
23. december 2012

Lunae

Inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at høre om børnene i jeres familie får en Mandelgave eller om der er én fælles!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

MorDk

Her er der 1 mandel og ALLE er lige i denne "konkurrence"

Dog har jeg købt 2 mandelgaver dvs. hvis det er Bassen der får mandlen så er der en "børnegave" og hvis en anden vinder så får han børnegaven fra "nissen" ....

Anmeld

23. december 2012

MorDk

Her er der 1 mandel og ALLE er lige i denne "konkurrence"

Dog har jeg købt 2 mandelgaver dvs. hvis det er Bassen der får mandlen så er der en "børnegave" og hvis en anden vinder så får han børnegaven fra "nissen" ....

Anmeld

23. december 2012

mor2011_

også en mandel til alle 

Anmeld

23. december 2012

katrine26

her har der også kun altid været en mandel, både da jeg og mine søskne var små og nu hvor vi selv har børn..

Katrine26

Anmeld

23. december 2012

morethanperfect

Lunae skriver:

Inspireret af en anden tråd kunne jeg godt tænke mig at høre om børnene i jeres familie får en Mandelgave eller om der er én fælles!?

Kun en mandel til alle

Anmeld

23. december 2012

Muhmi

Altid kun 1 mandel... Og det bestemmer jeg heldigvis, fordi det er mig der står for ris ala manden... Da jeg var barn var der ikke noget der hed at alle ungerne skulle få en mandel og så skulle de voksne kæmpe om én... Nopes, vi kæmpede alle sammen om den samme mandel og vi SKULLE spise det vi havde øset op og der var ingen kære mor der altså... Hehe, så lærte man lige pludselig også at man ikke skulle tage mere end hvad man kunne indeholde

Det har resulteret i at jeg ALDRIG har fået mandlen som barn, jo af min onkel en gang imellem når han har fundet den, så gav han mig den (Total yndlingsonkel!) MEN jeg fik den derimod forrige år, for første gang i hele mit liv og hvor var det bare en helt igennem dejlig og vidunderlig følelse Der var endda gravid med Silas, så jeg tog den mindste portion, fordi jeg ikke kunne spise særlig meget og så var jeg den heldige

Nå, men eftersom at det er moi der er ris ala mande-laver så er det moi der bestemmer hvor mange mandler der kommer i og der kommer kun én, for jeg synes faktisk der er vigtig lektie at lære når man gør det på den måde, for det første, tag ikke mere end du kan spise og for det andet, du er heldig hvis du finder mandlen

Anmeld

23. december 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
I år har vi en mandelgave til børnene og en til voksne. Jeg kom til at købe 2 kalemdergaver for meget og da det er mine egne 2 eneste børn der er får de en hver til det

Anmeld

23. december 2012

Dinna88

I min verden er det simpelthen udelukket, at der skulle være mere end een mandel. Og selvfølgelig skal børn ikke have særbehandling.  Da jeg var lille fik jeg dog nogle gange mandlen under bordet - men det var jo sjovt, og jeg følte mig ret snu i samarbejdet 

Min niece er tre år, så jeg ringede og spurgte min svoger, om hun skulle være med til det hele. Men det skal hun ikke, da hun ikke vil kunne forstå det. Så her "konkurrerer" de voksne - og jeg skal bare have den mandel 

Anmeld

23. december 2012

M (:

Lunae skriver:

Herhjemme har der alle dage kun været én mandel - medmindre vi har været så mange, at der var to skåle med ris a la mande, og dermed to mandler og to gaver.. Men der har aldrig været taget særhensyn til børnene (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.