Hjælp mig med en lille hvid løgn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Rebecca55

Anonym skriver:

Jeg har li tæstet positiv og er meget tidlig gravid (hurra)

men jeg står og skal til julefrokost om 14 dage med mine allertætteste veninder, ingen af dem ved at vi har prøvet at blive gravide og at det jo så er lykkes, hvordan finder jeg li på at sige til dem, at jeg ikke ska drikke?

Det e en tøsejulefrokost hvor der ingen undskyldning er for at give gas, vi er alle mødre og plejer den ene gang om året at give fuld gas,,,,,

Jeg var ude for det samme og jeg gjorde det at jeg købte en alkoholfri vin og en alm. vin, som jeg så hældte den alkoholfri vin over i og så drak jo alkohol som alle andre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Klokkeblomst88

Rebecca55 skriver:

Jeg var ude for det samme og jeg gjorde det at jeg købte en alkoholfri vin og en alm. vin, som jeg så hældte den alkoholfri vin over i og så drak jo alkohol som alle andre...

Det var smart 

Anmeld

30. november 2012

Ciss

- Du kan have alkoholfrit med i tasken og så bare bytte diskret ud i løbet af aftnen. F eks, hvis I drikker rom-og-Cola, hælder du bare ren Cola i glasset, drikker I vin, hælder du alkoholfrit vin i glasset osv.

- Du kan sige, at du ikke har det så godt, og ikke føler for at drikke. Det har den ulempe, at folk kan få mistanke om, hvad som er grunden, eller at du får rollen som en dæmper på festen.

- Du kan finde noget, du skal gøre tidligt morgenen efter, så det ikker er så smart, at du drikker.

Anmeld

30. november 2012

Aagaard

Laulund87 skriver:

Jeg kan godt forstå TS vil vente til hun ved alt er i orden og især når man har prøvet en SA.

Til TS: Jeg ville gå efter noget alkoholfri og fjerne mærkatet Tillykke med graviditeten

Tja der er jo forskel på folk og forskel på hvordan man bruger sine tætte veninder (og hvor mange man har)

Hvis, det nu var mig og jeg så kom ud for en SA ville jeg have brug for mine tætte veninder at snakke med. Så derfor ville jeg ikke tøve med at fortælle dem om det også ved kun 4+0.
Dermed ikke sagt at hvis der var bare en enkelt veninde i selskabet jeg ikke var helt så tæt med, at jeg så havde lyst til at hun skulle vide det...

Anmeld

30. november 2012

masda

Hyldeblomstsaft ligner hvidvin det snød en af mine veninder os med. Og så filur - udeb alkohol .. Held og lykke

Anmeld

30. november 2012

Laulund87

Aagaard skriver:

Tja der er jo forskel på folk og forskel på hvordan man bruger sine tætte veninder (og hvor mange man har)

Hvis, det nu var mig og jeg så kom ud for en SA ville jeg have brug for mine tætte veninder at snakke med. Så derfor ville jeg ikke tøve med at fortælle dem om det også ved kun 4+0.
Dermed ikke sagt at hvis der var bare en enkelt veninde i selskabet jeg ikke var helt så tæt med, at jeg så havde lyst til at hun skulle vide det...

Jeg fortalte det til mine veninder, men der er kun én jeg ikke har fortrudt jeg fortalte det til nu det endte i en SA.. Jeg havde ikke behov for at snakke en masse om det, så ja der er vi meget forskellige og TS har det så som mig

Og no offense så synes jeg ikke rigtig man kan sige at hvis man skulle opleve en SA ville man føle sådan og sådan. Det ved man ikke før man står i det, hvad man har behov for

Anmeld

30. november 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg fortalte det til mine veninder, men der er kun én jeg ikke har fortrudt jeg fortalte det til nu det endte i en SA.. Jeg havde ikke behov for at snakke en masse om det, så ja der er vi meget forskellige og TS har det så som mig

Og no offense så synes jeg ikke rigtig man kan sige at hvis man skulle opleve en SA ville man føle sådan og sådan. Det ved man ikke før man står i det, hvad man har behov for

Præcis, jeg bruger min mand til at tale med det om og ikke andre, jeg har heller ikke behov for at veninderne skal vide det og de får det heller ikke af vide (SA'en), når (hvis det forhåbentlig) lykkes nu, at der har været en SA eller at vi har prøvet i et stk tid

Anmeld

30. november 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Præcis, jeg bruger min mand til at tale med det om og ikke andre, jeg har heller ikke behov for at veninderne skal vide det og de får det heller ikke af vide (SA'en), når (hvis det forhåbentlig) lykkes nu, at der har været en SA eller at vi har prøvet i et stk tid

Anmeld

30. november 2012

Victoria2013

Uha jeg har gået lidt og haft samme problemer som dig... har også kun fortalt det til én veninde og de andre må altså vente til efter NF eller i hvert fald til vi har fortalt vores familier det (hvilket bliver denne weekend). Men heldigvis så er de fleste af mine veninder så godt klar over, at jeg har smidt p-pillerne og vi er igang med projekt baby

Så jeg har sagt at det med at drikke jo ikke er så godt for fertiliteten (hvilket skulle være rigtig nok), og det er derfor jeg er stoppet med det, for vil jo bare gerne være gravid (at jeg så var til fest dagen før jeg formoder undfangelsen fandt sted, og fik mere end rigeligt at drikke, det holder jeg bare for mig selv)

Ellers er der ikke rigtig nogen der har spurgt... har været til fest hos en veninde, hvor jeg nøjedes med at tage cola med og der plejer vi ellers at drikke en del - men ingen spurgte til hvad det var jeg drak, så... så behøvede man jo ikke sige noget. De gik nok bare ud fra jeg kom rom i eller der var rom i i forvejen (drikker altid rom&cola)...

igår var jeg også til koncert med kæresten og nogle af hans veninder, men jeg skulle jo køre, så derfor drak jeg ikke, nemlig syntes faktisk ikke det har været så svært at holde hemmeligt som jeg havde troet...

Anmeld

30. november 2012

Aagaard

Laulund87 skriver:

Nej du har nok helt ret i at man aldring kan vide det før man står i det.
Måske er der også grader af tætte veninder? og opfattelsen af hvad en tæt veninde er?

Det er faktisk en meget spændende diskosion (staves?), men den hører vidst ikke hjemme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.