Rixer skriver:
Hej
Jeg læser til pædagog og kunne godt bruge lidt hjælp til eksamen og jeg skal op i anerkendelse. Hvad betyder anerkendelse hvordan skal man forstå det som person, sådan jeg kan forklarer til eksamen. Er der nogen derr gerne kunne tænke sig og hjælpe mig med at forstå det også i forhold til praksis i forhold til større børn og unge...
Hvad synes I jeg skal fortælle til eksamen
Disposition
Hvad er anerkendelse
Anerkendelsesteori Schibbye og Honneth
Samfundssyn og pædagogisksyn
- praksisfortælling hvor anerkendelse virker og hvor det ikke virker
- konklusion
- litteraturliste
Hvad synes I om det ??Kan jeg bestå på baggrund af det..
Er anerkendelse det : ??
Er det at du til en Peter siger, det er godt tegnet bare bliv ved med det
eller
er det at du til Erik siger vil du ikke være sød og gå af det legetøj
eller
er det at du til Theis siger du må godt holde battet på den anden måde, så slår du bedre.
Forresten, tænkte jeg vil prøve, at være anerkendende over for dit første indlæg.
Jeg syntes det er flot, at du spørger om hjælp på et internetforum vedr. dine mangler som studerende. Det viser, at du kan tænke udenfor boksen, og at du ikke er bange for at søge informationer uden for studie og pensum eller teori.
Men, måske du skulle læse lidt teori, evt. spørge din medstuderende, eller følge bedre med i undervisningen.
Jeg ved hvor svært nogle teorier kan være, men det gælder bare om at klø på----------Anerkendelse slut.
Og husk, det er forskel på anerkendelse som pædagogisk begreb og som alm. begreb- http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=anerkende