Anerkendelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.840 visninger
53 svar
0 synes godt om
18. november 2012

Rixer

Hej

Jeg læser til pædagog og kunne godt bruge lidt hjælp til eksamen og jeg skal op i anerkendelse. Hvad betyder anerkendelse hvordan skal man forstå det som person, sådan jeg kan forklarer til eksamen. Er der nogen derr gerne kunne tænke sig og hjælpe mig med at forstå det også i forhold til praksis i forhold til større børn og unge...

Hvad synes I jeg skal fortælle til eksamen

Disposition

Hvad er anerkendelse

Anerkendelsesteori Schibbye og Honneth

Samfundssyn og pædagogisksyn

- praksisfortælling hvor anerkendelse virker og hvor det ikke virker

- konklusion

- litteraturliste

Hvad synes I om det ??Kan jeg bestå på baggrund af det..

Er anerkendelse det : ??

Er det at du til en Peter siger, det er godt tegnet bare bliv ved med det

eller

er det at du til Erik siger vil du ikke være sød og gå af det legetøj

eller

er det at du til Theis siger du må godt holde battet på den anden måde, så slår du bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Tip!

Rixer skriver:

Hej

Jeg læser til pædagog og kunne godt bruge lidt hjælp til eksamen og jeg skal op i anerkendelse. Hvad betyder anerkendelse hvordan skal man forstå det som person, sådan jeg kan forklarer til eksamen. Er der nogen derr gerne kunne tænke sig og hjælpe mig med at forstå det også i forhold til praksis i forhold til større børn og unge...

Disposition

Hvad er anerkendelse

- konklusion

- litteraturliste

eller

eller

er det at du til Theis siger du må godt holde battet på den anden måde, så slår du bedre.

Har du ikke en gruppe/klasse du kan spørge til råds? 

Jeg læser også til pædagog. Hva med at læse noget Susan idun mørk teori? 

Hva semester er du på? 

Anmeld

18. november 2012

Rixer

Jeg er på 2. semester men lyder det som om jeg ved hvad anerkendelse er altså er de eksempler jeg har givet gode nok til at forklare i praksis hvad det er...  Jeg skal op til 1. årsprøven/eksamen er den svær, for vi skal ikke aflevere noget og vi behøver ikke forsvare noget...

Er det fint nok og sige det til eksamen eller er det for tynd det jeg har skrevet...

Vi har haft om Schibbye og Honneth, så det er i forhold til de to jeg tager undgangspunkt i...

Men hvordan skal man forstå de to teoretikker, jeg har læst det men jeg forstår det bare ikke, deres anerkendelsesteori..

Anmeld

18. november 2012

Sara.

Rixer skriver:

Hej

Disposition

Hvad er anerkendelse

- konklusion

- litteraturliste

eller

eller

Det lyder spændende, og Honneth er jo oplagt

Jeg læser også til pæd. og er ved at skrive bachelor om inklusion...

Jeg har en god bog som du evt kan søge efter på et bibliotek. Den forklare i et let sprog omkring anerkendelse. Men er ikke en teoretiker man kan bruge som f.eks. Honneth. Men den har hjulpet mig til at få en god forståelse for Anerkendelse....

Anmeld

18. november 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Rixer skriver:

Hej

Disposition

Hvad er anerkendelse

- konklusion

- litteraturliste

eller

eller

Jeg er bare en mor, men svare lige alligevel.

For mig betyder det at være anderkendende, når man roser den positive opførelse hos barnet.

Feks sikke dygtig du er til at sidde ved bordet eller sikke flot, at du spurgte pænt om du måtte være med i legen.

På den måde mener jeg at man fremmer den positive udvikling hos barnet, og giver barnet mod på at prøve igen.

Samtidig nævner man ik den negative opførelse der måtte komme fra tid til anden.

jeg mener at mange konflikter kan undgåes ved anderkendelse istedet for irettesættelser

Ja det var bare min mening, men det er et interessant emne.

Anmeld

18. november 2012

Rixer

Hej..

Ja, det er præcis spændende som jeg også synes. men hvad ved du egentlig om Honneths samfundssyn og kan du give eksempler på de der anerkeldessfære Axel Honneth snakker om ikke om krænkelserne med den med familiesfære og borgerliges fære og solidarisk sfære..

Hvad han egentlig mener med hvad anerkendelse er

Jeg ved at alle tre er anerkendelsesmåder og ikke metoder...

Anmeld

18. november 2012

Rixer

Du mener at man skal give handlevejledninger med en positiv tilgang f.eks.

Sikke flot fodbold du spiller JUst, bare bliv ved med det, det ser godt ud.

eller

Istedet for at sige Gå nu ned Theis af bocartet så siger man Theis vil du ikke være sød og gå ned af bocartet

sådan man skal forstå det ??

Anmeld

18. november 2012

Sara.

Fandt lige bogen, den hedder Anerkendende pædagogik  - om nærvær i børnehøjde, og er af Bente Lynge.

Anmeld

18. november 2012

Tip!

Rixer skriver:

Jeg er på 2. semester men lyder det som om jeg ved hvad anerkendelse er altså er de eksempler jeg har givet gode nok til at forklare i praksis hvad det er...  Jeg skal op til 1. årsprøven/eksamen er den svær, for vi skal ikke aflevere noget og vi behøver ikke forsvare noget...

Er det fint nok og sige det til eksamen eller er det for tynd det jeg har skrevet...

Vi har haft om Schibbye og Honneth, så det er i forhold til de to jeg tager undgangspunkt i...

Men hvordan skal man forstå de to teoretikker, jeg har læst det men jeg forstår det bare ikke, deres anerkendelsesteori..

Jeg er på 3 semester.. 

du Må jo gerne søge inspiration ved andre teoretikere end de sikre i lige har haft om, hvis du forstår dem bedre.. 

Anmeld

18. november 2012

Rixer

Jeg er nemlig i tvivl om man må det og jeg vil bare bestå den.. Jeg håber det nok skal gå, jeg lider af meget eksamensangst desværre..

Men synes I det er for tyndt det jeg har med, nu er det i forhold til dem der har været oppe i første års eksamen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.