Rixer skriver:
Axel Honneth nævner 3 former for anerkendelse i forhold til hvad ??
er det i forhold til hvad der er betydningsfuldt og hvad der ikke er betydningsfuldt ??
Privat anerkendelse opnås ved nære relationer f.eks. forældre, børn og venner
hvad er eksempel på det ????
Denne type anerkendelse udvikler barnet selvtillid
Og selvtillid gør at barnet senere i livet (fremtiden) er i stand til at indgå i venskaber og nære relationer
Retlig anerkendelse : Er det at barnet får den omsorg den skal ha ? nogle der kan give eksempler herfor ? At man støtter et barn ?? Det må være noget der er baseret på samfujndet, hvor det danske samfund anerkender sine borgeres rettigheder f.eks. ytringsfrihed , man må sige sin mening
Social og solidarisk anerkendelse: hvor man roser barnet ? Jeg ser du spiller flot fodbold. Jeg ser dig og tegne. Jeg ser dig og spille godt bordtennis , Individet har brug for at mennesker viser det social værdsættelse.. Alle mennesker indågr i sociale fælleskaber, denne form for anerkendelse finder sted når det enkelte menneske/barn mærker at det er accepteret af et fælleskab, hvor det har ret til at være
Nogle eksempler ??
Jeg er på 4 semester

Du har ikke helt fat i Honneth's teorier:
Han snakker om 3 former for anerkendelser og deres modpoler er så krænkelser. Målet er at man på den måde opnår det gode liv.
privat anerkendelse, som er at bliver anerkendt i de nære familie relationer
retlig anerkendelse, som er at man som individ har de grundlæggende rettigheder og forpligtelser i samfundet. Som fx retten til at modtage kontanthjælp på lige fod med andre.
social anerkendelse, når man inddrages på lige fod i grupperinger, som fx i en børnehave gruppe inddrages man på lige fod med de andre børn, og man anses for at være lige så vigtig og unik, som de andre børn i gruppen.
At anerkende et barn er ikke kun at rose et barn. Det er også at se og høre et barn for det unikke individ det er. Men som andre siger, så anbefaler jeg bestemt også Berit Bae

Jeg har læst en rigtig god artikel med hende: På vej i en anerkende retning