Dumme doubletest :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Siber

Hej Søde BM,

Jeg sender de bedste tanker til jer! og de største knus!

Jeg har en veninde der fik resultatet 1:7 og hun fik taget en moderkagebip. og alt var i den skønneste orden, og har i dag en lækker tøs!

Knus og Kram fra Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

heaven

hej søde bm....

har ikke noget erfaring inden for det her, vil bare sige at jeg kryser for jer... det skal nok gå!!! Og så håber jeg virkelig i får svaret imorgen, det er jo ulideligt at gå og vente på den måde...... Har jo selv oplevet det der med at skulle vente på tests ang ens barn, og man bliver såååå bekymret og ked!! Krydser for jer.... 

Jannie

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

Tynen skriver:

Kæreste, kæreste BM!
Sikke noget..

Jeg krydser virkelig ALT hvad jeg kan for at du får svar imorgen, men nu ved jeg ikke hvordan systemet normalt fungerer.

Jeg er ret sikker op at der ikke er noget galt med super-spunken - Hvorfor skulle der dog være det?

Der er så mange ting der spiller ind på resultatet, så oddsene for at der er noget galt tror jeg selvfølgelig er meget små.
Hende der scannede mig sagde vist egentlig at det sågar kunne komme an på hvilken dag man fik taget blodprøven (Fik et vildt lavt tal i forhold til dengang med Stella, så blev lidt bekymret)

Jeg håber for dig og din mand at I kan holde modet oppe til mandag, hvis de beslutter sig for at lade svaret vente på sig.
Som du selv nævner, hjælper det gevaldigt at man har en guldklump i forvejen!
De giver bare ikke en ro og tid til at falde 100% ned i det dersens "Verden er imod mig og jeg begraver mig i dyner, popcorn og selvynk hele dagen"-mode!

Pheew.. Er du med endnu?
Har bare så meget jeg ville sige til dig, men tror du har fattet pointen!

Tillykke med flytningen, forresten!
Er sikker på at det nok skal blive super når I først ER flyttet!

Tusind tak sødeste Tynis .

Jeg er helt med på den med guldklumpen, der bare ikke rigtigt lader én få fred til at hensvælge i selvynk og trøstespisning.

Og svært opmuntrende nyt med blodprøven! Det er rigtig rart at høre.

Knus fra B, som dog har taget ophold hos sin mor til i morgen for at opnå maksimale forhold for selvynken .

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

cmks2007 skriver:

Hejsa. Vil lige give en historie fra min verden med, selvom jeg ikke er en del af indercirklen herinde. Men måske den kan give lidt mere ro på dine bekymringer, for kan virkelig godt forstå din frustration.

Min veninde fødte sit første barn i 2006. Hun fik en risikovurdering på 1:19000 på sit første barn, og alt var perfekt. Ud kom en underskøn lille pige. I starten af 2008 var hun til nf igen - med sit 2. barn. Denne gang sagde risikovurderingen 1:3 - det var jo langt langt mindre end første gang, og i følge sygehuset lå årsagen både i blodprøven og i nakkefolden. De valgte at få lavet en second opinion, som igen gav risikoen 1:3. De var rigtig langt nede, og fik lavet en biopsi, og dagen efter begyndte hun at bløde ret slemt.
Lægerne var søde og scannede hende, og heldigvis havde baby det helt fint. Dagen efter igen kom resultatet: deres baby var sund og rask og uden kromosomfejl - også nogle resultater, som var længere tid under vejs var fine - og i dag har de to underskønne tøser. Så det kan absolut lade sig gøre at have alle odds i mod sig, og alligevel få den sundeste skønne lille baby - hvilket jeg er helt sikker på også sker for jer.

Kære du, tusind tak for din historie! Den var virkeligt opmuntrende!
Jeg er glad for at høre, at det gik godt med din veninde, for det må da have været helt uhyrligt at gå rundt og først vente på en scanning mere og så få foretaget biopsien og så begynde at bløde . Puha. Fantastisk slutning på den skrækkelige historie!

Knus fra Birgitte

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

Siber skriver:

Hej Søde BM,

Jeg sender de bedste tanker til jer! og de største knus!

Jeg har en veninde der fik resultatet 1:7 og hun fik taget en moderkagebip. og alt var i den skønneste orden, og har i dag en lækker tøs!

Knus og Kram fra Siber

Tusind tak for tanker og knus og en rigtig opbyggelig historie, kære Sibbelibsen! Det er altså guld værd at høre den slags!

Og hey! Tillykke med veloverstået flytning og opkobling til the www igen!

Knus fra Birgitte

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

heaven skriver:

hej søde bm....

har ikke noget erfaring inden for det her, vil bare sige at jeg kryser for jer... det skal nok gå!!! Og så håber jeg virkelig i får svaret imorgen, det er jo ulideligt at gå og vente på den måde...... Har jo selv oplevet det der med at skulle vente på tests ang ens barn, og man bliver såååå bekymret og ked!! Krydser for jer.... 

Jannie

Tusind tak kære Jannie! Jeg kan bestemt bruge alle de krydsninger, du orker! Ja, det er et underligt limbo at gå rundt i, når man ikke ved, om ens barn er købt eller solgt. Omend det alligevel må være 4000 gange værre, når det barn, det handler om allerede har set dagens lys, som Lasse havde .

Knus fra Birgitte

Anmeld

3. juni 2009

Juniors mor

Kæreste BM
Øv hvor er jeg ked af at høre det! Det må uden tvivl være rigtig hårdt og det sætte en masse tanker igang.
Jeg kender personligt ingen der har fået et lignende tal, men jeg arbejder jo selv inden for faget, og kender derfor alle arbejdsprocedurerne.
Jeg kan berolige dig med, at når man foretager en screening som doubletesten, vil der både være nogle falsk-positive resultater og nogle falsk-negative resultater. Man bestræber sig på, at man har så få af begge kategorier som muligt, og det optimale ville selvfølgelig være, at der hverken var falsk-positive eller falsk-negative, men det kan jo ikke lade sig gøre. Når man opsætter et screening-program som dette, vurderer man, at det er "bedre" at der er flere falsk-positive end falsk-negative, på den måde "fanger" man flere børn med handicap, men der er derved også flere som får at vide at de evt venter et handicappet barn, selvom barnet er raskt. Det jeg egentlig prøver at sige til dig er, at der faktisk er mange kvinder der får et resultat som dit, og 95% af dem får sunde, friske og raske børn.
Jeg håber i kan holde modet oppe weekenden over til resultatet foreligger - tænker rigtig meget på dig

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

Juniors mor skriver:

Kæreste BM
Øv hvor er jeg ked af at høre det! Det må uden tvivl være rigtig hårdt og det sætte en masse tanker igang.
Jeg kender personligt ingen der har fået et lignende tal, men jeg arbejder jo selv inden for faget, og kender derfor alle arbejdsprocedurerne.
Jeg kan berolige dig med, at når man foretager en screening som doubletesten, vil der både være nogle falsk-positive resultater og nogle falsk-negative resultater. Man bestræber sig på, at man har så få af begge kategorier som muligt, og det optimale ville selvfølgelig være, at der hverken var falsk-positive eller falsk-negative, men det kan jo ikke lade sig gøre. Når man opsætter et screening-program som dette, vurderer man, at det er "bedre" at der er flere falsk-positive end falsk-negative, på den måde "fanger" man flere børn med handicap, men der er derved også flere som får at vide at de evt venter et handicappet barn, selvom barnet er raskt. Det jeg egentlig prøver at sige til dig er, at der faktisk er mange kvinder der får et resultat som dit, og 95% af dem får sunde, friske og raske børn.
Jeg håber i kan holde modet oppe weekenden over til resultatet foreligger - tænker rigtig meget på dig

Tusind tak skal du have søde ven. Det er i hvert fald beroligende info, at det går godt langt flere gange end det går skidt.
Sig mig, ligger du inde med en jordemoderkarriere eller er du sygeplejerske eller doktor? Det har jeg da helt glemt .

Knus B

Anmeld

3. juni 2009

Juniors mor

birgittemarie skriver:

Tusind tak skal du have søde ven. Det er i hvert fald beroligende info, at det går godt langt flere gange end det går skidt.
Sig mig, ligger du inde med en jordemoderkarriere eller er du sygeplejerske eller doktor? Det har jeg da helt glemt .

Knus B

Næææ så "fin" er jeg ikke - jeg er bare bioanalytiker....ligesom IVF
Jeg arbejder med diagnostik og forskning indenfor arvelige sygdomme - med et fint og fancy ord hedder det et Molekylærgenetisk laboratorium. Jeg arbejder på Rigshospitalet, men starter først igen til december når min barsel slutter....

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

Juniors mor skriver:

Næææ så "fin" er jeg ikke - jeg er bare bioanalytiker....ligesom IVF
Jeg arbejder med diagnostik og forskning indenfor arvelige sygdomme - med et fint og fancy ord hedder det et Molekylærgenetisk laboratorium. Jeg arbejder på Rigshospitalet, men starter først igen til december når min barsel slutter....

Nårh ja, sgu da! Og du er da meget finere end de andre 3 så. Hvad skulle de gøre uden dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.