Kæreste BM
Øv hvor er jeg ked af at høre det! Det må uden tvivl være rigtig hårdt og det sætte en masse tanker igang.
Jeg kender personligt ingen der har fået et lignende tal, men jeg arbejder jo selv inden for faget, og kender derfor alle arbejdsprocedurerne.
Jeg kan berolige dig med, at når man foretager en screening som doubletesten, vil der både være nogle falsk-positive resultater og nogle falsk-negative resultater. Man bestræber sig på, at man har så få af begge kategorier som muligt, og det optimale ville selvfølgelig være, at der hverken var falsk-positive eller falsk-negative, men det kan jo ikke lade sig gøre. Når man opsætter et screening-program som dette, vurderer man, at det er "bedre" at der er flere falsk-positive end falsk-negative, på den måde "fanger" man flere børn med handicap, men der er derved også flere som får at vide at de evt venter et handicappet barn, selvom barnet er raskt. Det jeg egentlig prøver at sige til dig er, at der faktisk er mange kvinder der får et resultat som dit, og 95% af dem får sunde, friske og raske børn.
Jeg håber i kan holde modet oppe weekenden over til resultatet foreligger - tænker rigtig meget på dig
Anmeld