Dumme doubletest :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Loggidut

Oh søde søde ven!

den åndsvage NF...jeg er sgu glad for jeg aldrig nåede den!
Den skaber så meget panik, og rumsterend i hjernen, og det har man bare ikke brug for!
jeg forstår den ikke den NF, jeg fatter ikke de tal, måske havde jeg været mere vidende om den hvis jeg selv skulle gennem den, men det har vi bare ikke...men jeg kan forstå det er slemme tal!

betyder det at de skal til at undersøge dig for om bebs har et handicap eller hvordan?
og hvad er fremgangsmåden så nu? er det "bare" en prøve at moderkagen...eller?

jeg fatter ikke en bjælde, men ved og tror på at du vælger det der er bedst for dig og din søde familie, uanset hvad udfaldet bliver af de her prøver!

Du ved jeg holder af dig, og kunne jeg satte jeg mig ned med dig og gav dig et stort knus, for det er vist tiltrængt her!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

birgittemarie

Loggidut skriver:

Oh søde søde ven!

den åndsvage NF...jeg er sgu glad for jeg aldrig nåede den!
Den skaber så meget panik, og rumsterend i hjernen, og det har man bare ikke brug for!
jeg forstår den ikke den NF, jeg fatter ikke de tal, måske havde jeg været mere vidende om den hvis jeg selv skulle gennem den, men det har vi bare ikke...men jeg kan forstå det er slemme tal!

betyder det at de skal til at undersøge dig for om bebs har et handicap eller hvordan?
og hvad er fremgangsmåden så nu? er det "bare" en prøve at moderkagen...eller?

jeg fatter ikke en bjælde, men ved og tror på at du vælger det der er bedst for dig og din søde familie, uanset hvad udfaldet bliver af de her prøver!

Du ved jeg holder af dig, og kunne jeg satte jeg mig ned med dig og gav dig et stort knus, for det er vist tiltrængt her!

Tak for knus, kæreste Sloggs.

Jeg fatter heller intet af de tal, andet end at jeg ved, de sammenholder min blodprøve med min alder med tykkelsen på nakkefolden og det skulle til sammen give dem - eller computeren, som de putter talene ind i - et indblik i, hvor høj ens risiko er for kromosom fejl.

Men nu, hvor jeg hører, at man kan få en second opinion er jeg endnu mere konfus. Det må vel så være nakkefoldens tykkelse, man kan måle forskelligt, afhængigt af, hvordan babyen ligger og hvor "godt" et billede, de får taget...

I hvert fald havde jordemoderen svært ved at få vores baby til at ligge med hagen mod brystet i dag, så hun kunne få et billede, hvor nakkefolden var optimalt synlig. Den lå og strakte halsen bagover, så nakkefolden, som består af væske, blev presset sammen og dermed gjort tykkere end den egentligt er.

Anyways... BLIV I MORGEN SÅ! Hvad skal man nu tage sit hoved til hele natten? For ikke at tale om fredag plus hele weekenden, hvis der ikke er svar i morgen.

Knus fra B, som nu vil gå en tur ned og glo på vores fremtidige hjem...

Anmeld

3. juni 2009

linemus

birgittemarie skriver:

Tak for knus, kæreste Sloggs.

Jeg fatter heller intet af de tal, andet end at jeg ved, de sammenholder min blodprøve med min alder med tykkelsen på nakkefolden og det skulle til sammen give dem - eller computeren, som de putter talene ind i - et indblik i, hvor høj ens risiko er for kromosom fejl.

Men nu, hvor jeg hører, at man kan få en second opinion er jeg endnu mere konfus. Det må vel så være nakkefoldens tykkelse, man kan måle forskelligt, afhængigt af, hvordan babyen ligger og hvor "godt" et billede, de får taget...

I hvert fald havde jordemoderen svært ved at få vores baby til at ligge med hagen mod brystet i dag, så hun kunne få et billede, hvor nakkefolden var optimalt synlig. Den lå og strakte halsen bagover, så nakkefolden, som består af væske, blev presset sammen og dermed gjort tykkere end den egentligt er.

Anyways... BLIV I MORGEN SÅ! Hvad skal man nu tage sit hoved til hele natten? For ikke at tale om fredag plus hele weekenden, hvis der ikke er svar i morgen.

Knus fra B, som nu vil gå en tur ned og glo på vores fremtidige hjem...

Ja, det er netop nakkefolden, der kan måles forskelligt, alt efter hvordan baby ligger. Og nogle er bedre til at scanne end andre, og andre er heldigere osv.

Hvor er det nu, I skal flytte hen, og hvornår? Jeg har helt svedt det ud - nok fordi jeg var høj af lækker musik Og du har vist også glemt at fortælle det til masserne herinde 

Knus igen.

Anmeld

3. juni 2009

Rasmine

Sweet1978 skriver:

Jeg valgte nakkefoldsscanningen helt fra for har hørt at de er meget upræcise og ville ikke unødigt bekymres. Og jeg har fået 2 sunde og raske piger.

Ja, men nu er det altså sådan at damen HAR fået NF scanningen!
Jeg tror ikke de er så upræcise som du skriver, er ret sikekr på DST kan komme med nogle ret interessante tal.
Jeg ville aldrig vælge den NF fra, for jeg VIL ikke have et handicappet barn.

SØde BM, jeg er ret så sikker på baby er fin og smækker, ligesom resten af familien.
100 %!!
Men kan godt forstå du er nervøs.

Anmeld

3. juni 2009

Monica

Hej din stakkel...

Kender alt for godt din bekymring. Jeg fik 1:54 da jeg var gravid med Gustav. Ikke helt så lavt som dit, men meget svært at rumme inde i hovedet!!!! Håber virkelig at du får svar i morgen. Og har du ikke hørt noget i løbet af formiddagen, så ring der ind... Man bliver jo sindssyg af at vente til på mandag...

Håber og tror på at alt er som det skal være!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moni - som med denne baby fik 1:357. Meget bedre men ikke et tal der fjerne bekymringerne helt...

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

linemus skriver:

Ja, det er netop nakkefolden, der kan måles forskelligt, alt efter hvordan baby ligger. Og nogle er bedre til at scanne end andre, og andre er heldigere osv.

Hvor er det nu, I skal flytte hen, og hvornår? Jeg har helt svedt det ud - nok fordi jeg var høj af lækker musik Og du har vist også glemt at fortælle det til masserne herinde 

Knus igen.

Jeg har dermed bestemt mig til, at det var jordemoderen, der hverken var særligt heldig eller god til at scanne. Også fordi, den anden jordemoder, da jeg fik lavet biopsien sagde at nakkefolden så helt normal ud.

Det er rigtigt, jeg har slet ikke fået fortalt noget herinde endnu, fordi jeg har og har haft så mange overvejelser omkring det, at jeg ikke ville stikke skrivefingrene ned i den hvepserede uden energi til at følge den op.

Men vi flytter til Risskov til 1. august. I et ret stort rækkehus. Men et rækkehus af den slags, som ligner en lejlighed, fordi det er helt sammenvokset med 6 andre huse. Det er rigtig lækkert indvendigt og dejlig stort, men jeg har noget blandede følelser i fht det hele bl.a. fordi jeg har boet meget tæt på sammen med min eksmand for heldigvis mange år siden og det giver mig stadig the creeps at tænke på det sted og så fordi det jo bare er så by-ghetto-beton agtigt og det har jeg lidt svært ved at indstille mig helt på, når jeg nu har vænnet mig til skov og strand... Men altså. Det skal nok blive godt.

Knus B

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

Mebach skriver:

Ja, men nu er det altså sådan at damen HAR fået NF scanningen!
Jeg tror ikke de er så upræcise som du skriver, er ret sikekr på DST kan komme med nogle ret interessante tal.
Jeg ville aldrig vælge den NF fra, for jeg VIL ikke have et handicappet barn.

SØde BM, jeg er ret så sikker på baby er fin og smækker, ligesom resten af familien.
100 %!!
Men kan godt forstå du er nervøs.

Tusind tak kæreste Bacon

Jeg kan heller ikke forestille mig, at der kan komme noget mindre end perfekt sundt ud af dette supermenneske, som er mig

Gå væk Hybris, gå væk!

Knus B

Anmeld

3. juni 2009

birgittemarie

Monica skriver:

Hej din stakkel...

Kender alt for godt din bekymring. Jeg fik 1:54 da jeg var gravid med Gustav. Ikke helt så lavt som dit, men meget svært at rumme inde i hovedet!!!! Håber virkelig at du får svar i morgen. Og har du ikke hørt noget i løbet af formiddagen, så ring der ind... Man bliver jo sindssyg af at vente til på mandag...

Håber og tror på at alt er som det skal være!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moni - som med denne baby fik 1:357. Meget bedre men ikke et tal der fjerne bekymringerne helt...

Tusind tak søde Monica

Det er virkelig rart at høre om alle de rådne tests, der alligevel endte godt. Og tillykke med din seneste test! SELVFØLGELIG er der ikke noget galt med din baby! Men jeg forstår dig godt. Når man en gang har prøvet at gå med de overvejelser er det suseme svært at slippe helt igen.

Knus Birgitte, som bestemt godt kan forestille sig at sidde med en hotline konstant åben til Skejby i morgen.

Anmeld

3. juni 2009

Tynen

Kæreste, kæreste BM!
Sikke noget..

Jeg krydser virkelig ALT hvad jeg kan for at du får svar imorgen, men nu ved jeg ikke hvordan systemet normalt fungerer.

Jeg er ret sikker op at der ikke er noget galt med super-spunken - Hvorfor skulle der dog være det?

Der er så mange ting der spiller ind på resultatet, så oddsene for at der er noget galt tror jeg selvfølgelig er meget små.
Hende der scannede mig sagde vist egentlig at det sågar kunne komme an på hvilken dag man fik taget blodprøven (Fik et vildt lavt tal i forhold til dengang med Stella, så blev lidt bekymret)

Jeg håber for dig og din mand at I kan holde modet oppe til mandag, hvis de beslutter sig for at lade svaret vente på sig.
Som du selv nævner, hjælper det gevaldigt at man har en guldklump i forvejen!
De giver bare ikke en ro og tid til at falde 100% ned i det dersens "Verden er imod mig og jeg begraver mig i dyner, popcorn og selvynk hele dagen"-mode!

Pheew.. Er du med endnu?
Har bare så meget jeg ville sige til dig, men tror du har fattet pointen!

Tillykke med flytningen, forresten!
Er sikker på at det nok skal blive super når I først ER flyttet!

Anmeld

3. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hejsa. Vil lige give en historie fra min verden med, selvom jeg ikke er en del af indercirklen herinde. Men måske den kan give lidt mere ro på dine bekymringer, for kan virkelig godt forstå din frustration.

Min veninde fødte sit første barn i 2006. Hun fik en risikovurdering på 1:19000 på sit første barn, og alt var perfekt. Ud kom en underskøn lille pige. I starten af 2008 var hun til nf igen - med sit 2. barn. Denne gang sagde risikovurderingen 1:3 - det var jo langt langt mindre end første gang, og i følge sygehuset lå årsagen både i blodprøven og i nakkefolden. De valgte at få lavet en second opinion, som igen gav risikoen 1:3. De var rigtig langt nede, og fik lavet en biopsi, og dagen efter begyndte hun at bløde ret slemt.
Lægerne var søde og scannede hende, og heldigvis havde baby det helt fint. Dagen efter igen kom resultatet: deres baby var sund og rask og uden kromosomfejl - også nogle resultater, som var længere tid under vejs var fine - og i dag har de to underskønne tøser. Så det kan absolut lade sig gøre at have alle odds i mod sig, og alligevel få den sundeste skønne lille baby - hvilket jeg er helt sikker på også sker for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.