delebørn/økonomi/samværsforælderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Der er jo en grund til vi ser flere og flere skilsmissebørn der lider under mors og fars samabejde, eller mangel på samme. Din indstilling hjælper bare ikke, om du vil det eller ej, så kan børn opfange selv de mindste hentydninger, et lille træk i ansigtet. Er du selv skilsmissebarn?
Kan fortælle dig at der er intet sjovt ved at have en mor der altid er sur, en far der altid undgår konflikter, som barn er det bare altid din skyld. Jeg har en 8-årig lille pige i familien der er skilsmissebarn, hun snakker om at løbe hjemmefra. Så sent som i forgårs ringede hun og var fuldstændigt grådkvalt fordi mor havde gået amok på far i telefonen - mens hun troede pigen lå og sov. For helvede hvor skulle I ruskes til fornuft - jeg er uendeligt ligeglad med om jeg provokerer dig!!!

Hvis din bank skubber jer til afgrundens rand, så skift jeres nemkonto. Det er der ingen der må nægte jer, banken må ikke sende jeres lån automatisk videre. Vi gjorde det med min kærestes nemkonto fordi banken var dybt urimelige - nu afbetaler vi med det ønskede beløb og til en rente på 7.45%. Fat i en bank og skift, omgående - hvis økonomien er grunden til du taler sådan om hendes far.

Men jeg synes ærligt talt at du skulle få en attitudejustering.

Jeg skal absolut ikke have nogen atitudejustering!! Du kender mig slet ikke - du læser hvad jeg skriver i en situation hvor jeg er dybt frustreret!!!

Min datter aner ikke at jeg sidder med disse følelser, tværtimod laver vi mange ting sammen hvor hendes far også deltager osv!

Jeg kan ikke skifte bank for som du nok selv ved så har krisetiden medfulgt at banken skal godkende en - også selvom man kun skal have en lønkonto!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

wamse

Anonym skriver:

Jeg skal absolut ikke have nogen atitudejustering!! Du kender mig slet ikke - du læser hvad jeg skriver i en situation hvor jeg er dybt frustreret!!!

Min datter aner ikke at jeg sidder med disse følelser, tværtimod laver vi mange ting sammen hvor hendes far også deltager osv!

Jeg kan ikke skifte bank for som du nok selv ved så har krisetiden medfulgt at banken skal godkende en - også selvom man kun skal have en lønkonto!!!

En bank SKAL lade dig få en nemkonto, det var den besked jeg fik af en advokat Du kan bare ikke forvente at få budgetkonto.

Anmeld

25. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Nej de skal ej - ingen må nægte dig at oprette en lønkonto i en ny bank. Hverken pga gæld, registreringer i kreditinstitutter eller andet løgn de forsøger at bilde jer ind.

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-23.html

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Nej de skal ej - ingen må nægte dig at oprette en lønkonto i en ny bank. Hverken pga gæld, registreringer i kreditinstitutter eller andet løgn de forsøger at bilde jer ind.

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-23.html

jeg har forsøgt i 2 banker og det kan jeg ikke!

Anmeld

25. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

jeg har forsøgt i 2 banker og det kan jeg ikke!

Så er det jo du skal oplyse dem om at du er klar over der i bekendtgørelsen om god skik for finansielle virksomheder §19 står at du skal have en saglig og indviduel begrundelse til at nægte at oprette en konto og du også ved at en klage igennem finanstilsynet sikkert vil give dem en påtale og en bøde. De skal have den lidt hårdt de der og du skal lyde som om du ikke tager nej for et svar. Jeg går ud fra du ved hvad det går ud på, bekendtgørelser og saglige og individuelle vurderinger betyder i dagligdags tale, ellers må du sige til. Får du brug for flere paragraffer, siger du også bare til.

Jeg ved at Sydbank er venlige, har du prøvet dem? Jeg ville ringe rundt til alle dem jeg kunne komme i tanke om, med den paragraf i hånden skal du nok få truet din vilje igennem

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Så er det jo du skal oplyse dem om at du er klar over der i bekendtgørelsen om god skik for finansielle virksomheder §19 står at du skal have en saglig og indviduel begrundelse til at nægte at oprette en konto og du også ved at en klage igennem finanstilsynet sikkert vil give dem en påtale og en bøde. De skal have den lidt hårdt de der og du skal lyde som om du ikke tager nej for et svar. Jeg går ud fra du ved hvad det går ud på, bekendtgørelser og saglige og individuelle vurderinger betyder i dagligdags tale, ellers må du sige til. Får du brug for flere paragraffer, siger du også bare til.

Jeg ved at Sydbank er venlige, har du prøvet dem? Jeg ville ringe rundt til alle dem jeg kunne komme i tanke om, med den paragraf i hånden skal du nok få truet din vilje igennem

nej jeg har ikke prøvet sydbank - ved ikke om der ligger en i nabo byen..

Men det er jo heller ikke en løsning, bare at løbe fra en gæld jeg alene hæfter for. Jeg vil gerne afbetale den og leve op til mit ansvar.

Anmeld

25. oktober 2012

KTP86

Her er et svar fra en mor der betaler knap 1200 pr måned da barnet bor ved faren:

Jeg vil mene det er bopælsforældren der skal sørge for de ting,for bopælsforældren får børnepenge hver 3 måned,men man kan have glemt at der skal være et arrangement,og her ville jeg foreslå at jeg betalte halvdelen hvis jeg havde råd,og hvis faren sad stramt i det og jeg havde overskuddet i min økonomi så ville jeg betale for kostumet da barnet er lige så meget mit som det er hans. Forskellen på hvordan jeg ville gøre,og hvordan i gør,er den trykkede stemning tror jeg. Vil det være muligt for jer at tale sammen om det her? ^^

Anmeld

25. oktober 2012

kesuh

KTP86 skriver:

Her er et svar fra en mor der betaler knap 1200 pr måned da barnet bor ved faren:

Jeg vil mene det er bopælsforældren der skal sørge for de ting,for bopælsforældren får børnepenge hver 3 måned,men man kan have glemt at der skal være et arrangement,og her ville jeg foreslå at jeg betalte halvdelen hvis jeg havde råd,og hvis faren sad stramt i det og jeg havde overskuddet i min økonomi så ville jeg betale for kostumet da barnet er lige så meget mit som det er hans. Forskellen på hvordan jeg ville gøre,og hvordan i gør,er den trykkede stemning tror jeg. Vil det være muligt for jer at tale sammen om det her? ^^

Herlig indstilling, det er den samme her mellem min ex og mig. Hjælpe hinanden uanset hvor sure vi er på hinanden( hvis vi er det), så skal det ikke gå ud over vores knægts halloween/fastelavn/fødselsdag/jul osv..

Anmeld

25. oktober 2012

Tenna Cecilie

Anonym skriver:

sagen er den at min datters far ikke vil bidrage med en skid når det kommer til vores barn.
Fair nok han betaler børnepenge, men de rækker ikke hele vejen igennem og det forstår han ikke.
Hun skal til noget klæd ud fest på hendes skole i næste weekend hvor hun er hos ham og han holder på at JEG skal betale og købe en kostume til hende fordi han betaler børnepenge. Jeg skal ikke engang med til dette arrangement!!!!

Bliver så pisse gal!!!!!! Ved godt at han betaler børnepenge, men der må fandme også være en grænse!!

Hej, må desværre sige at jeg "holder med" faren. Det er dit job at sørge for den slags når han betaler børnepenge.. Der er ikke så meget at gøre. Hvis han betalte dette skulle du anse det som en tjeneste - dog må jeg indrømme at han går i ret små sko når han ikke bare får købt et kostume selv i stedet for balladen her...

Anmeld

25. oktober 2012

Tenna Cecilie

Anonym skriver:

ja men det er sgu da ikke fair at jeg skal betale ALTING!! mod at han betaler knapt 1200 kr om mdr! Det er sgu uretfærdigt.

Jeg må være kreativ, har ikke særlig mange penge og det ved han også godt!

Det er desværre sådan tingene hænger sammen.. du får børnepenge af ham og så står du altså med alle udgifter.. Det er ærgerligt at høre, at han er en usympatisk mand, men det er en anden sag. Prøv at hold tingene adskilt og vær stolt af at kunne klare dig selv uden mere af hans hjælp. Jeg kunne forestille mig at hvis din holdning flytter sig så du ikke viker så nærig fra hans perspektiv (bemærk at jeg ikke siger at du ER nærig).. så kunne det være at lysten til at hjælpe lidt til kom..

Personligt får jeg ikke børnepenge fra min datters far - har ikke ansøgt for synes godt jeg kan klare mig uden. Netop dette, tror jeg, er med til at gøre at han glædeligt lige køber en flyverdragt til hende eller andet lignende..

Det ALLER vigtigste i mine øjne, er at man snakker ordentligt sammen og ikke puster konflikter op hvor de kan undgås (fra begge parter naturligvis). Så når man virkelig langt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.