delebørn/økonomi/samværsforælderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

baby012

Helt ærligt, så synes jeg du skal deltage i det arrangement på skolen, fair nok du skal betale kostume, men må du Ikke deltage i aktiviteter på skolen? Jo, det må du altid ... 

Betal for kostumet, MEN, sørg fir at få ALT tøjet med hjem igen ! Hvis jeg var dig, ville jeg købe noget brugt tøj, og så fast give hende netop dette tøj med, han kan ikke tvinge dsig til st købe mærketøj osv. Heller ikke bestemt tøj til festlige lejligheder, du skal bare sørge for hun har tøj nok til den tid hun er hos faren.. 

Er han ikke tilfreds, så må han selv punge ud... Og du skal have tøjet med hjem igen, ellers skal han erstatte det.. Det han har gang i, er simpelt tyveri, selvf. Skal din pige have nyt tøj med derhjem hvis det går i stykker, MEN du skal have det hjem igen, uanset om det er i stykker.. Stop med at give ham tøj med, han har åbenbart noget til hende allerede Frs de sidste gange... 

Det er på tide du banker i bordet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Stjerneskud

Reglerne er sådan at så længe han betaler børnepenge, så har han krav på at du dækker alle udgifter til barnet. Uanset hvad det så kan være. (det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.) Så udklædningstøj må du desværre stå for, men prøv at gå i genbrugen og se om du kan finde noget der, ellers kan du købe billigt tøj og selv lave kostume af.

Hvis i har så godt et samarbejde, så kan jeg ikke se at det skulle være upassende at du tager med til arrangement på skolen. Det har du, så vidt jeg ved, ret til.

Jeg synes det er et meget fint rådighedsbeløb I har om måneden. Vi har måske 500,- mere end jer og vi er seks. Vi kan sagtens få det hele til at løbe rundt.

Der er jo ikke nogle der siger det skal være dyrt tøj du køber. Ofte kan man få megetn pænt og billigt tøj i bilka osv. Desuden er genbrugsbutikker et godt alternativ, når det er småt med pengene.

Jeg håber du finder en løsning. Der er ikke noget værre en konflikter med eksen.

Anmeld

25. oktober 2012

Rockertand

Anonym skriver:

1200 kr rækker ikke langt om mdr når der skal købes sæsonvarer, tøj, fritidsaktiviteter, udstyr til dette osv..

Børnebidrag fra faderen er fastsat til 1228 kr.

Moderens andel må så også være 1228 kr.

Derudover modtager bopælsforælderen børnefamilieydelse, som alt efter alder er 2658 (886 kr om måneden) til et barn i skolealderen.

Ialt giver det 3342 kr om måneden...

Jeg er klar over, at du er frustreret og ked af det, men du skal skelne de 2 ting - at faderen overholder sit underhold, og at I er økonomisk pressede i jeres familie, det har ikke noget med hinanden at gøre. Jeg synes også, at du skal gøre noget ved jeres samarbejdsproblemer omkring barnets tøj, hvis I ikke kan finde ud af en løsning selv, så må I tage kontakt til mæglingsmyndigheder.

Jeg har en dejlig bonusdatter, og min mand og jeg har valgt at se igennem fingre med mange ting for at opretholde det gode samarbejde, og hvis hun mangler noget, så køber vi det (f.eks. skibukser eller lign.), men så bliver det hos os til næste besøg - alternativt betaler moderen for f.eks. gummistøvler eller hvad der nu er tale om, og så får hun dem med hjem til dagligt brug.

Håber, at I finder en løsning snart.

Anmeld

25. oktober 2012

merle2010

jeg vil sige at det er din pligt at betale for det kostume... men faren kunne da godt gøre en undtagelse i det tilfælde..

jeg har 2 dejlige bonusbørn og hvis vi har dem til fastelavn f.eks så køber vi deres kostumer...

vi har også en garderobe til dem herhjemme, man kan altså få meget fint tøj på dba, genbrugen loppemarkeder o.s.v.

vi prøver så vidt muligt at få vasket tøjet de kommer i, så de kan få det på hjem igen, men nu er de her også 5 dage ad gangen..

bopælsforælderen skal self sørge for sko, overtøj o.s.v.

men vi har købt en garderobe til begge børn og de har også noget overtøj og sko hos os, men de ting vi køber bliver så hos os indtil næste besøg...

vi er altså 4 børn hver anden uge og 2 voksne og lever for mindre penge end jer... og jeg har to blebørn og køber kun bleer for 400 kr om måneden...

Anmeld

25. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

nej jeg har ikke prøvet sydbank - ved ikke om der ligger en i nabo byen..

Men det er jo heller ikke en løsning, bare at løbe fra en gæld jeg alene hæfter for. Jeg vil gerne afbetale den og leve op til mit ansvar.

Jamen selvfølgeligt, men ved at skifte bank kan du styre dine afdrag, du har noget at forhandle med - har du konto i en bank må de praktisk godt hæve alle dine penge til at dække et lån, det undgår du helt ved at flytte bank.

Selvfølgeligt skal du da betale tilbage

Anmeld

28. oktober 2012

Pige2009

MoarHvidovre skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.