Anonym skriver:
1200 kr rækker ikke langt om mdr når der skal købes sæsonvarer, tøj, fritidsaktiviteter, udstyr til dette osv..
Børnebidrag fra faderen er fastsat til 1228 kr.
Moderens andel må så også være 1228 kr.
Derudover modtager bopælsforælderen børnefamilieydelse, som alt efter alder er 2658 (886 kr om måneden) til et barn i skolealderen.
Ialt giver det 3342 kr om måneden...
Jeg er klar over, at du er frustreret og ked af det, men du skal skelne de 2 ting - at faderen overholder sit underhold, og at I er økonomisk pressede i jeres familie, det har ikke noget med hinanden at gøre. Jeg synes også, at du skal gøre noget ved jeres samarbejdsproblemer omkring barnets tøj, hvis I ikke kan finde ud af en løsning selv, så må I tage kontakt til mæglingsmyndigheder.
Jeg har en dejlig bonusdatter, og min mand og jeg har valgt at se igennem fingre med mange ting for at opretholde det gode samarbejde, og hvis hun mangler noget, så køber vi det (f.eks. skibukser eller lign.), men så bliver det hos os til næste besøg - alternativt betaler moderen for f.eks. gummistøvler eller hvad der nu er tale om, og så får hun dem med hjem til dagligt brug.
Håber, at I finder en løsning snart.
Anmeld