delebørn/økonomi/samværsforælderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Har jeg prøvet. Han siger at han ikke har noget, at det ligger ved hans mor og han ikkekan komme til det eller at det er blevet væk.

jamen så er det bare ærgeligt for ham, for hvis det ligger ved hans mor kan han godt få fat på det, og ellers må hun jo aflevere det..

Du må banke i bordet og sige til ham at hun ikke får mere med før han har fundet det han har fået væk, for du vil ikke blive ved med at købe nyt fordi han ikke kan finde ud af hvor han lægger det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Tenna Cecilie

Anonym skriver:

Han har optaget gæld i mit navn - og skredet fra det - så jo lidt skyld har han sgu!

Han er ude på at gøre ALT surt for os herhjemme... Afleverer ikke hendes tøj osv tilbage - aflevere hende kun i noget hullet gammelt lort - så jeg skal ud og købe nyt hele tiden og konstant! Selvom jeg selv henter hende og beder om tøjet kommer der dårlige undskyldninger som at det er i vaskemaskinen eller ligger ved hans mor. Jeg har sagt flere gange at han ikke behøver vaske det, men tror efterhånden han gør det bevist fordi han ved vi skraber bunden!

min mor har været udsat for det samme, da min far optog gæld i hendes navn.

ikke for at være streng, men det har du selv skrevet under på. det er mig ret uforståligt hvordan du sådan ikke vil tage ejerskab for hvordan dit liv er gået. DU blev kærester med ham, DU valgte at få et barn med ham, DU valgte ikke at være kærester med ham - og her står DU så nu. ærgerligt, men realitet.

med hensyn til tøjet synes jeg du skal tage billeder af, hvad du sender over til ham og hvad du får igen og melde det.. det er direkte tyveri og bør naturligvis ikke accepteres. ligesom du skal føre en ordentlig stll skal han selvfølgelig også..

Selvom jeg er hård, føler jeg med dig i en svær situation.. hvor er det ærgerligt at i ikke er bedre til at hjælpe hinanden

Anmeld

25. oktober 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Ja gu fanden brokker jeg mig!! Vi lever for 5500 kr herhjemme!! 2 voksne og 2 børn!!!!!

Det lyder næsten som luksus i mine øre.

Der er RIGTIG mange her inde der lever for langt mindre end det og nogle har endda flere end 2 børn.

Vi har 3000kr hver måned 2 voksne og 2 børn.

Jeg vil også sige at det er dig der skal sørge for kostume, det er trods alt dig der modtager børnebidrag hver måned. At I, 2 voksne og 2 børn, ikke kan få det til at løbe rundt for 5500kr om måneden er ikke din X's problem. Måske I skulle kigge på hvad I handler ind og se om det ikke er muligt at spare der.

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Det lyder næsten som luksus i mine øre.

Der er RIGTIG mange her inde der lever for langt mindre end det og nogle har endda flere end 2 børn.

Vi har 3000kr hver måned 2 voksne og 2 børn.

Jeg vil også sige at det er dig der skal sørge for kostume, det er trods alt dig der modtager børnebidrag hver måned. At I, 2 voksne og 2 børn, ikke kan få det til at løbe rundt for 5500kr om måneden er ikke din X's problem. Måske I skulle kigge på hvad I handler ind og se om det ikke er muligt at spare der.

3000 kr til alt? Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg skal ikke dømme dig, men med så lidt ressourcer kan man umuligt dække 2 voksne og 2 børns behov!

Vores 5500 kr er langt under anbefalingerne for en fam. på vores str. Vi bruger 3500 kr på mad, 500 kr på bleer, vaskeklude, tandpasta osv. De sidste 1500 kr går til transport, tøj, gaver, oplevelser, uventede regninger og de mdr der er råd går de 500 kr til opsparingen. For at kunne leve for 3500 kr til kost kræves der en meget udførlig madplan. Vi har alle madpakker med dagligt - hvilket koster i pålæg, rugbrød og dertilhørende grønt og frugt.

Men som sagt jeg skal ikke dømme Jer for at leve for mindre. Jeg kan bare ikke prioriterer anderledes!

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tenna Cecilie skriver:

min mor har været udsat for det samme, da min far optog gæld i hendes navn.

ikke for at være streng, men det har du selv skrevet under på. det er mig ret uforståligt hvordan du sådan ikke vil tage ejerskab for hvordan dit liv er gået. DU blev kærester med ham, DU valgte at få et barn med ham, DU valgte ikke at være kærester med ham - og her står DU så nu. ærgerligt, men realitet.

med hensyn til tøjet synes jeg du skal tage billeder af, hvad du sender over til ham og hvad du får igen og melde det.. det er direkte tyveri og bør naturligvis ikke accepteres. ligesom du skal føre en ordentlig stll skal han selvfølgelig også..

Selvom jeg er hård, føler jeg med dig i en svær situation.. hvor er det ærgerligt at i ikke er bedre til at hjælpe hinanden

Ja og jeg tager ansvaret herfor! Jeg betaler jo netop til den gæld! Jeg køber nyt tøj til hende hver gang hun kommer hjem, jeg kommer jo glædeligt med mere når de mangler osv osv osv

Jeg synes bare vi bevæger os ud på et tyndt grundlag når man som samværsforælder ikke engang vil betale brugerbetalingen på 25 kr og en udklædning når man selv er eneste deltagene. Jeg har pænt fået besked på ikke at deltage, da det var hans weekend og ham og hans nye kæreste der ville derhen, hvorved det ville være upassende hvis jeg også kom...

Anmeld

25. oktober 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

3000 kr til alt? Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg skal ikke dømme dig, men med så lidt ressourcer kan man umuligt dække 2 voksne og 2 børns behov!

Vores 5500 kr er langt under anbefalingerne for en fam. på vores str. Vi bruger 3500 kr på mad, 500 kr på bleer, vaskeklude, tandpasta osv. De sidste 1500 kr går til transport, tøj, gaver, oplevelser, uventede regninger og de mdr der er råd går de 500 kr til opsparingen. For at kunne leve for 3500 kr til kost kræves der en meget udførlig madplan. Vi har alle madpakker med dagligt - hvilket koster i pålæg, rugbrød og dertilhørende grønt og frugt.

Men som sagt jeg skal ikke dømme Jer for at leve for mindre. Jeg kan bare ikke prioriterer anderledes!

Vi har omkring 3000kr til ALT.
På en god måned har vi 4000kr og så bliver der købt tøj til ungerne

Vi mangler ikke noget, men kunne bestemt godt bruge et større rådighedsbeløb og en opsparing. Men det er desværre ikke muligt sådan som vores situation ser ud lige nu.

Vores situation er 100 % selvforskyldt (gæld), men vi klare os da lige også selv om vi har to blebørn i DP.

Jeg er på KH og kæresten er på dagpenge (maksimum sats), så det er bestemt ikke meget vi har at gøre med.  

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Vi har omkring 3000kr til ALT.
På en god måned har vi 4000kr og så bliver der købt tøj til ungerne

Vi mangler ikke noget, men kunne bestemt godt bruge et større rådighedsbeløb og en opsparing. Men det er desværre ikke muligt sådan som vores situation ser ud lige nu.

Vores situation er 100 % selvforskyldt (gæld), men vi klare os da lige også selv om vi har to blebørn i DP.

Jeg er på KH og kæresten er på dagpenge (maksimum sats), så det er bestemt ikke meget vi har at gøre med.  

Men det må man jo så også formode er en midlertidig situation for Jer. I finder/søger forhåbentlig jobs og så ændrer det jo hele Jeres situation.

Anmeld

25. oktober 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Ja og jeg tager ansvaret herfor! Jeg betaler jo netop til den gæld! Jeg køber nyt tøj til hende hver gang hun kommer hjem, jeg kommer jo glædeligt med mere når de mangler osv osv osv

Jeg synes bare vi bevæger os ud på et tyndt grundlag når man som samværsforælder ikke engang vil betale brugerbetalingen på 25 kr og en udklædning når man selv er eneste deltagene. Jeg har pænt fået besked på ikke at deltage, da det var hans weekend og ham og hans nye kæreste der ville derhen, hvorved det ville være upassende hvis jeg også kom...

Det synes jeg faktisk er forkert af din kæreste.

Selvom det er hans weekend, synes jeg ikke han kan forbyde dig at komme det er jo også din datter.

Jeg er selv 'skilsmissebarn', men begge mine forældre har da deltaget i nogle (få) af de arrangementer der har været med min skole eller fritidsinteresse.

De har altid kunnet samabejde for min skyld, men ville helst ikke snakke for meget sammen. Alligevel har de for min skyld holdt min komfirmation, 18-års fødselsdag, studentergilde osv sammen. Nu kan de sagtens snakke sammen og bliver inviteret til fødselsdage hos os sammen. Så u slipper vi for at holde flere 'fester'

Anmeld

25. oktober 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Men det må man jo så også formode er en midlertidig situation for Jer. I finder/søger forhåbentlig jobs og så ændrer det jo hele Jeres situation.

Vi søger med lys og lygte. Har selv søgt omkring 75 stillinger de sidste par måneder. Men der er kamp om det

Så jo, det er midlertidigt og forhåbentligt ændre det sig snart.

Anmeld

25. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Ja han betaler mad til hende og de er på enkelte ture, men han prioriterer sig selv fremfor sine børn hele tiden og det er det der pisser mig af gang på gnag på gang kommer hun hjem, skuffet og ked af det over en masse han har lovet men ikke holdt..

Kan godt forstå at du er frustreret, men at han lover hendes noget har intet at gøre med de børnepenge du får fra ham jo...

Så må du jo tage sagen videre. Eller fortælle ham at du ikke vil have hans børnepenge, men at så skal han selv klare alt, da du er træt af det show han køre - du har nok at se til.

At ma er uenig i måden på hvordan den ene forælder kører showet i forhold til den anden er jo imellem jer.

Du får børnepenge så jeg syntes også at du burde stå for de ting hun skal bruge - det er derfor du får dem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.