delebørn/økonomi/samværsforælderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

louise8723 skriver:

Du skal jo også lige huske alle de muligheder for tilskud som du får som bopæls forældre.. Børne og unge ydelsen, friplads, boligstøtte osv.. Det får han jo ikke..

jeg kan da ikke få en skid.. Det er kun tilskud man kan få som enlig og nu er hverken hendes far eller jeg enlig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Det er så svært sådan noget. Men synes nu nok han skal ordne kostume når hans andre børn også skal med sammen med ham. Har selv, som barn, stået i lignende situation. Så du skal lige passe på at diskussionen ikke går ud over jeres datter. Men er træls at alt skal regnes ud i dine og mine udgifter. For når hun et ved ham skal han jo dække det der er behov for der. Håber i finder en løsning :-)

der er den løsning at hendes far næppe bliver den eneste der deltager til den klassefest. Jeg er træt af at skulle bærer ham igennem alting! Kan slet ikke forstå hvad problemet er i at han går ud og køber en kostume til og med hende. Han giver hende aldrig noget!!! Men ja, der er nok ikke andet for end at JEG igen må punge ud på trods af en meget stram økonomi så skal hun jo ikke stå som den eneste ikke udklædte!!

Der ligger også mange andre frustrationer bag - dette er jo ikke en engang forestilling. Han aflevere aldrig hendes ting tilbage osv hvilket koster mig alt for meget i ekstra badetøj f.eks. Derfor pisser det mig af at jeg altid står med alle ekstra udgifterne!

Anmeld

25. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

jeg kan da ikke få en skid.. Det er kun tilskud man kan få som enlig og nu er hverken hendes far eller jeg enlig..

Jamen hvis du bor sammen med en skal i jo sammen betale de omkostninger der kommer.

Jeg forstår faktisk godt hendes far. 1200 om måneden er mange penge.

jeg havde bare betalt det uden at lave et stort nummer ud af det.

Anmeld

25. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

sagen er den at min datters far ikke vil bidrage med en skid når det kommer til vores barn.
Fair nok han betaler børnepenge, men de rækker ikke hele vejen igennem og det forstår han ikke.
Hun skal til noget klæd ud fest på hendes skole i næste weekend hvor hun er hos ham og han holder på at JEG skal betale og købe en kostume til hende fordi han betaler børnepenge. Jeg skal ikke engang med til dette arrangement!!!!

Bliver så pisse gal!!!!!! Ved godt at han betaler børnepenge, men der må fandme også være en grænse!!

Altså, jeg har altid været af den mening at hvis den anden forælder betale børnepenge at så betaler og sørger bopælsforælderen for resten. Din x får jo ikke noget ud af at give dig børnepenge ud over at du kan bruge pengene på barnet eller komme dem i jeres budget 

På den anden side, hvis han ikke betalte børnepenge så skulle have jo selv betale for det hele når har barnet og så skulle du ikke sørge for noget. - Det er jo så noget man må finde ud af sammen 

Og samtidig betaler han jo nok også lidt for hende når han har hende, tager evt på ture, hun skal jo have mad osv og han forkæler hende måske på hans egen måde med hans egen penge.

Syntes ikke at man både kan få børnepenge og sørge for at den anden forælder så også betaler ud over det medmindre det er af egen vilje.

Han skal jo heller ikke forstå at børnepengene ikke rækker, der er det jo dit job at få dem til at række - sådan er systemet jo 

Anmeld

25. oktober 2012

Gardenia

Og så brokker du dig stadig????

Uden at lyde alt for strid, så synes jeg ærlig talt du skulle få ja-hatten på, få fundet et kostume til din datter og så ellers være glad for hun ikke har lagt mærke til din uvilje til at samarbejde!

Anmeld

25. oktober 2012

Moar2011

sagen er den at min datters far ikke vil bidrage med en skid når det kommer til vores barn.
Fair nok han betaler børnepenge, men de rækker ikke hele vejen igennem og det forstår han ikke.
Hun skal til noget klæd ud fest på hendes skole i næste weekend hvor hun er hos ham og han holder på at JEG skal betale og købe en kostume til hende fordi han betaler børnepenge. Jeg skal ikke engang med til dette arrangement!!!!

Bliver så pisse gal!!!!!! Ved godt at han betaler børnepenge, men der må fandme også være en grænse!!

Hmm HANS weekend HANS problem , han kan da ikke gi de andre dragter og ikke HENDE..
kan godt følge dig ( og intet med datteren at gøre, det er faren)
så må faren jo selv stå og forklar at hun ikke dragt kan få fordi han ingen penge har, hvor gammel er hun?

men det sku ikk gå ud over mit barn, så havde jeg bare valgt at betale eller lave en selv

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Og så brokker du dig stadig????

Uden at lyde alt for strid, så synes jeg ærlig talt du skulle få ja-hatten på, få fundet et kostume til din datter og så ellers være glad for hun ikke har lagt mærke til din uvilje til at samarbejde!

Ja gu fanden brokker jeg mig!! Vi lever for 5500 kr herhjemme!! 2 voksne og 2 børn!!!!!

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Altså, jeg har altid været af den mening at hvis den anden forælder betale børnepenge at så betaler og sørger bopælsforælderen for resten. Din x får jo ikke noget ud af at give dig børnepenge ud over at du kan bruge pengene på barnet eller komme dem i jeres budget 

På den anden side, hvis han ikke betalte børnepenge så skulle have jo selv betale for det hele når har barnet og så skulle du ikke sørge for noget. - Det er jo så noget man må finde ud af sammen 

Og samtidig betaler han jo nok også lidt for hende når han har hende, tager evt på ture, hun skal jo have mad osv og han forkæler hende måske på hans egen måde med hans egen penge.

Syntes ikke at man både kan få børnepenge og sørge for at den anden forælder så også betaler ud over det medmindre det er af egen vilje.

Han skal jo heller ikke forstå at børnepengene ikke rækker, der er det jo dit job at få dem til at række - sådan er systemet jo 

Ja han betaler mad til hende og de er på enkelte ture, men han prioriterer sig selv fremfor sine børn hele tiden og det er det der pisser mig af gang på gnag på gang kommer hun hjem, skuffet og ked af det over en masse han har lovet men ikke holdt..

Anmeld

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jamen hvis du bor sammen med en skal i jo sammen betale de omkostninger der kommer.

Jeg forstår faktisk godt hendes far. 1200 om måneden er mange penge.

jeg havde bare betalt det uden at lave et stort nummer ud af det.

1200 kr rækker ikke langt om mdr når der skal købes sæsonvarer, tøj, fritidsaktiviteter, udstyr til dette osv..

Anmeld

25. oktober 2012

louise8723

Anonym skriver:

Ja gu fanden brokker jeg mig!! Vi lever for 5500 kr herhjemme!! 2 voksne og 2 børn!!!!!

Det er jo absolut ikke din x's problem at du har valgt at leve 2 børn og 2 voksne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.