Til jer, der ikke kendte barnets køn før fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

M (:

MamaJakob skriver:

Nu har jeg (shame on me) ikke læst alles svar,  så håber ikke det bliver en gentagelse!

Vi kendte heller ikke kønnet på vores første barn, og jeg må indrømme, at i forhold til nu, hvor jeg ved, at jeg får en pige, så var det klart en økonomisk fordel - man køber nemlig ikke alt muligt, man ikke har brug for

Mht. sengetøj, puslepude og den slags arvede vi en del, som neutralt i den forstand, at meget af det var retro med bamser og andre søde motiver i kønsneutrale farver: der kan man jo alternativt gå på jagt på div. loppemarkeder m.m. (hvis man ikke er sart)

Hvad angår tøj købte vi meget lidt - hvilket jeg er glad for, da de jo lynhurtigt vokser ud af det. Og så kan jeg fortælle, at så snart han var født, så var folk jo lynhurtige til at købe lidt "drenget" tøj til os i barselsgave. Ellers kan man jo godt tænke lidt ud af rød/blå-boksen og gå efter noget multifarvet med både gul/grøn og mindre markante dreng-pige farver.

Slutteligt vil anbefale mærker som fx Holly's og Mini A Ture, som er (synes jeg) lidt feminine i designet; på den måde kan man sagtens købe noget i sart blå derfra, som både ville passe til piger og drenge. 

Pøj pøj med det hele

Tunsind tak for de mange gode råd! 

Specielt det, at holly lidt tøset i designet tænkte jeg også, men kan da godt se, at det så sagtens kan være en "drengefarve" og stadig være sødt til en pige.. (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

Kofoed.

M (: skriver:

Det var en god idé at udtrykke til evt. barselsgæster at man ønsker sig tøj i en bestemt størrelse! 

Ja, for ellers kan man virkelig få nogle sjove størrelser, jeg fik fra 50 til 74, både neutralt og piget. Og personligt kan jeg ikke se, hvad det skulle være et problem for.

Anmeld

16. oktober 2012

Maja_4000

Hvad går under kategorien "aller mest vigtige"? Hvad ville du ikke have undværet de første par dage? (:

Altså de allerførste dage var jeg jo på sygehuset Fik pks så var indlagt i 4 dage .. 

Men da jeg kom hjem må det have været: Dynebetræk (med dyne selvfølgelig) , 1.000 stofbleer hehe , heldragte (med fødder og ellers nogle sokker) og et par bodys .. 

Hvis du gerne vil have en kønsbestemt puslepude kan man jo sagtens skifte den lille i sofaen/sengen det første stykke tid .. Sengerand blev først nødvendigt her da Caroline var omkring 6 måneder , indtil da sov hun i lift/slyngevugge .. Vi havde dog købt en hvid sengerand alligevel da alt sengetøj så passer til den

Anmeld

16. oktober 2012

Nettemor

Ja, det er selvfølgelig rigtig.. Men synes egentlig det er mindst lige så slemt med udstyr? 

Hvilket udstyr tænker du på? Altså barnevogn og autostol osv synes jeg da er rart er neutralt? eller hvad?

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

Kofoed. skriver:

Ja, for ellers kan man virkelig få nogle sjove størrelser, jeg fik fra 50 til 74, både neutralt og piget. Og personligt kan jeg ikke se, hvad det skulle være et problem for.

Hvis man ingen små børn har, er det også svært at vurdere, hvilken størelse man skal købe! Synes personligt det hurtigt ser stort ud, f.eks. i størrelse 62 ifht. 50..

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

Maja_4000 skriver:

Altså de allerførste dage var jeg jo på sygehuset Fik pks så var indlagt i 4 dage .. 

Men da jeg kom hjem må det have været: Dynebetræk (med dyne selvfølgelig) , 1.000 stofbleer hehe , heldragte (med fødder og ellers nogle sokker) og et par bodys .. 

Hvis du gerne vil have en kønsbestemt puslepude kan man jo sagtens skifte den lille i sofaen/sengen det første stykke tid .. Sengerend blev først nødvendigt her da Caroline var omkring 6 måneder , indtil da sov hun i lift/slyngevugge .. Vi havde dog købt en hvid sengerand alligevel da alt sengetøj så passer til den

Okay, rart at vide, at man faktisk ikke behøver det store - man vil jo bare ih, og åh, så gerne have styr på ALT inden babys ankomst, selvom man jo godt ved, at butikkerne ikke lukker bare fordi man har født! 

Godt råd med puslepuden, det havde jeg slet, slet ikke overvejet! 

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

Nettemor skriver:

Hvilket udstyr tænker du på? Altså barnevogn og autostol osv synes jeg da er rart er neutralt? eller hvad?

Sengerand, sengetøj, puslepude o.lign.?

Anmeld

16. oktober 2012

Maja_4000

Okay, rart at vide, at man faktisk ikke behøver det store - man vil jo bare ih, og åh, så gerne have styr på ALT inden babys ankomst, selvom man jo godt ved, at butikkerne ikke lukker bare fordi man har født! 

Godt råd med puslepuden, det havde jeg slet, slet ikke overvejet! 

Hehe .. Kan godt huske det Vi havde også købt ALT inden jeg fødte .. Troede vi i hvert fald Der kommer altid lidt småting man har glemt :b Hehe

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

Maja_4000 skriver:

Hehe .. Kan godt huske det Vi havde også købt ALT inden jeg fødte .. Troede vi i hvert fald Der kommer altid lidt småting man har glemt :b Hehe

Haha, det er frygteligt! Men det er nok det der redebyggergen! 

Anmeld

16. oktober 2012

Kofoed.

Hvis man ingen små børn har, er det også svært at vurdere, hvilken størelse man skal købe! Synes personligt det hurtigt ser stort ud, f.eks. i størrelse 62 ifht. 50..

Det har du ret i og det bliver ikke bedre, få jeg stod den anden dag og sorterende tøj og der var da en super sød, men lidt lille bluse, kiggende så på størrelse, 56, wow og jeg troende lige ana kunne bruge den, ha ha...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.