MamaJakob skriver:
Nu har jeg (shame on me) ikke læst alles svar, så håber ikke det bliver en gentagelse!
Vi kendte heller ikke kønnet på vores første barn, og jeg må indrømme, at i forhold til nu, hvor jeg ved, at jeg får en pige, så var det klart en økonomisk fordel - man køber nemlig ikke alt muligt, man ikke har brug for
Mht. sengetøj, puslepude og den slags arvede vi en del, som neutralt i den forstand, at meget af det var retro med bamser og andre søde motiver i kønsneutrale farver: der kan man jo alternativt gå på jagt på div. loppemarkeder m.m. (hvis man ikke er sart)
Hvad angår tøj købte vi meget lidt - hvilket jeg er glad for, da de jo lynhurtigt vokser ud af det. Og så kan jeg fortælle, at så snart han var født, så var folk jo lynhurtige til at købe lidt "drenget" tøj til os i barselsgave. Ellers kan man jo godt tænke lidt ud af rød/blå-boksen og gå efter noget multifarvet med både gul/grøn og mindre markante dreng-pige farver.
Slutteligt vil anbefale mærker som fx Holly's og Mini A Ture, som er (synes jeg) lidt feminine i designet; på den måde kan man sagtens købe noget i sart blå derfra, som både ville passe til piger og drenge.
Pøj pøj med det hele
Specielt det, at holly lidt tøset i designet tænkte jeg også, men kan da godt se, at det så sagtens kan være en "drengefarve" og stadig være sødt til en pige.. (: