Til jer, der ikke kendte barnets køn før fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

LRKH

Jeg har termin om en måned, og vi har også valgt ikke at vide kønnet på baby..

Men må altså ærligt sige at jeg ikke kan se problemet?
Vi har valgt kun at købe neutralt tøj til de første par dage, i hvidt, grønt, brun og sådan, med dyreprint og stjerner på..
Fint tøj, der på ingen måde er kedeligt i mine øjne..
Derudover har jeg det også sådan lidt at en pige godt kan være klædt i (mørke)blåt og grønt, og en dreng i (mørke)rød og lilla.. 
Det er mere de lyserøde/blå farver der er problemet for mig
Mht sengetøj har vi købt beige og hvidt, og en limegrøn sengerand og puslepude..
Så er vores plan at når baby er kommet til verden, og vi ved hvad køn det er og hvor stor den er, så kan vi trille ned i byen sammen og købe tøj i farver efter kønnet, eller hvad vi nu lige falder over - Ellers kan man jo købe over nettet efter fødsel, hvis man ikke lige har overskud indenfor de første par dage til en shoppetur, eller sende farmand i butikken med en seddel med køn, størrelse og hvor meget han skal købe af hvad..

Så, køb neutralt til de første par dage, og resten når I er kommet hjem med jeres lille datter eller søn, og så køb resten da..
Det er ihvertfald hvad vi gør, og vi er ikke ved at gå i panik over at komme til at mangle tøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

M (:

Tullepoder skriver:

Vi har ikke vidst kønnet, begge gange. Jeg synes også det var nemmere at finde noget for 3 år siden, end det er nu. Men vi købte puslepude og sengerand i babysam.venten sort/grå barnevogn. Og neutralt tøj fra name it og h&m. Og købte også lidt i grønt og gråt.. Kig evt på name it hjemmeside. Men købt lidt, da i jo nok får en røvfuld tøj, når baby kommer. Det gjorde vi i hvert fald.

Kunne i godt finde en fin neutral sengerand + puslepude? (:

Anmeld

16. oktober 2012

Kofoed.

Jeg ville (og vil, for næste gang skal jeg ikke kende kønnet, hvis det er muligt, skal jo tit til scanninger) nok købe en serie i alt det sengetøj-halløj, til anastasia og tvilling købte vi to serier, tarok og barbapapa, begge kan fås neutrale og køns bestemt, der ud over er der cowey, som jeg gerne ville have haft, men min storebror har den til deres børn, så har kun et sæt sengetøj.
Derudover vil jeg købe hvide bodyer (langærmet) og hvide eller grå bukser med fødder (evt den serie h&m køre, i love mom/dad) og så ellers ønske mig køns bestemt tøj fra dem der kommer på fødegangen og besøger en. Altså lave en wonnabe ønske seddel, som fx lyder "hvis i planlægger at besøge os, og vil tage en lille ting ned, så vil vi blive meget glade for noget tøj, der passer til kønnet og rigtig gerne noget nattøj og langærmet i str 56 og op", så er det langt ud og folk vil jo helst gerne købe noget som kan bruges.

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

LRKH skriver:

Jeg har termin om en måned, og vi har også valgt ikke at vide kønnet på baby..

Men må altså ærligt sige at jeg ikke kan se problemet?
Vi har valgt kun at købe neutralt tøj til de første par dage, i hvidt, grønt, brun og sådan, med dyreprint og stjerner på..
Fint tøj, der på ingen måde er kedeligt i mine øjne..
Derudover har jeg det også sådan lidt at en pige godt kan være klædt i (mørke)blåt og grønt, og en dreng i (mørke)rød og lilla.. 
Det er mere de lyserøde/blå farver der er problemet for mig
Mht sengetøj har vi købt beige og hvidt, og en limegrøn sengerand og puslepude..
Så er vores plan at når baby er kommet til verden, og vi ved hvad køn det er og hvor stor den er, så kan vi trille ned i byen sammen og købe tøj i farver efter kønnet, eller hvad vi nu lige falder over - Ellers kan man jo købe over nettet efter fødsel, hvis man ikke lige har overskud indenfor de første par dage til en shoppetur, eller sende farmand i butikken med en seddel med køn, størrelse og hvor meget han skal købe af hvad..

Så, køb neutralt til de første par dage, og resten når I er kommet hjem med jeres lille datter eller søn, og så køb resten da..
Det er ihvertfald hvad vi gør, og vi er ikke ved at gå i panik over at komme til at mangle tøj

Jeg tænker at tøj skulle nok kunne gå an, synes bare det er frustrerende at ALT udstyr som er sødt og fint er lilla/lyserødt eller blåt/grønt, i de nuancer, der skriger dreng/pige.. 

Der må da være andre end mig (og de få herinde), som ville sætte pris på noget fint, neutralt udstyr, som (trods kendt køn) ville kunne bruges til næste barn? 

Anmeld

16. oktober 2012

gokkelok

M (: skriver:

Hej (kommende) mødre og fædre! 

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg venter en lille spire til april næste år, og vil derfor gerne så småt begyndt at shoppe til den lille, når vi om en måned forhåbentlig er vel forbi MD. 

MEN, kæresten og jeg har besluttet, at vi ikke vil kende barnets køn inden fødslen, og det er her problemet opstår; det er ganske umuligt at finde tøj og udstyr (her tænker jeg sengetøj, legetøj, uroer osv.) som er neutralt og samtidig ikke er r*vkedeligt.. 

Har indtil videre været i byens fire store babybutikker, og har INTET kunnet finde. Den eneste kæde (og denne er IKKE talt med i de fire store babybutikker jeg allerede HAR gennemsøgt), der har et egentlig udvalg i neutralt tøj er H&M, og det meste af det synes jeg bare er gaaaaab kedeligt! 

Så HJÆLP mig kære mødre og fædre, for det kan da ikke være rigtigt, at man ikke kan forberede babys ankomst uden at kende kønnet!

Hvad gjorde I? Hvad købte I? Hvor købte I det henne? Og har I fortrudt nogle af jeres køb? 

Venligst M (:

Vi købte ikke rigtig noget tøj. Jeg købte 2 natdragter og 3 bodier, ellers fik jeg lidt brugt drenge og pige tøj fra venner. Så vi kunne godt klare os 1 dag eller 2. Men vi fik så mange gaver, at vi faktisk ikke selv har købt noget tøj. 

Vi har intet købt til børneværelse.. babyen er jo ligeglad 

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

Kofoed. skriver:

Jeg ville (og vil, for næste gang skal jeg ikke kende kønnet, hvis det er muligt, skal jo tit til scanninger) nok købe en serie i alt det sengetøj-halløj, til anastasia og tvilling købte vi to serier, tarok og barbapapa, begge kan fås neutrale og køns bestemt, der ud over er der cowey, som jeg gerne ville have haft, men min storebror har den til deres børn, så har kun et sæt sengetøj.
Derudover vil jeg købe hvide bodyer (langærmet) og hvide eller grå bukser med fødder (evt den serie h&m køre, i love mom/dad) og så ellers ønske mig køns bestemt tøj fra dem der kommer på fødegangen og besøger en. Altså lave en wonnabe ønske seddel, som fx lyder "hvis i planlægger at besøge os, og vil tage en lille ting ned, så vil vi blive meget glade for noget tøj, der passer til kønnet og rigtig gerne noget nattøj og langærmet i str 56 og op", så er det langt ud og folk vil jo helst gerne købe noget som kan bruges.

Det var en god idé at udtrykke til evt. barselsgæster at man ønsker sig tøj i en bestemt størrelse! 

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

gokkelok skriver:

Vi købte ikke rigtig noget tøj. Jeg købte 2 natdragter og 3 bodier, ellers fik jeg lidt brugt drenge og pige tøj fra venner. Så vi kunne godt klare os 1 dag eller 2. Men vi fik så mange gaver, at vi faktisk ikke selv har købt noget tøj. 

Vi har intet købt til børneværelse.. babyen er jo ligeglad 

Har I intet købt? Heller ikke puslepude, sengetøj, sengerand o.lign.?

Anmeld

16. oktober 2012

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst tråden

Men jeg kender en del som ikke har villet vide kønnet , og de så "selvfølgelig" købt en masse neutralt .. Men når den lille pige/dreng så kommer , synes de allesammen det har været for kedeligt med alt det hvide/sorte/grå/brune/grønne/gule , så de har været ude og købe vildt meget i lyserødt/lyseblåt/lilla osv. :b

Så hvis det var mig der ikke var så nysgerrig at jeg kunne vente med at finde ud af kønnet , ville jeg kun købe det aller mest nødvendige inden baby kommer

Anmeld

16. oktober 2012

MamaJakob

Nu har jeg (shame on me) ikke læst alles svar,  så håber ikke det bliver en gentagelse!

Vi kendte heller ikke kønnet på vores første barn, og jeg må indrømme, at i forhold til nu, hvor jeg ved, at jeg får en pige, så var det klart en økonomisk fordel - man køber nemlig ikke alt muligt, man ikke har brug for

Mht. sengetøj, puslepude og den slags arvede vi en del, som neutralt i den forstand, at meget af det var retro med bamser og andre søde motiver i kønsneutrale farver: der kan man jo alternativt gå på jagt på div. loppemarkeder m.m. (hvis man ikke er sart)

Hvad angår tøj købte vi meget lidt - hvilket jeg er glad for, da de jo lynhurtigt vokser ud af det. Og så kan jeg fortælle, at så snart han var født, så var folk jo lynhurtige til at købe lidt "drenget" tøj til os i barselsgave. Ellers kan man jo godt tænke lidt ud af rød/blå-boksen og gå efter noget multifarvet med både gul/grøn og mindre markante dreng-pige farver.

Slutteligt vil anbefale mærker som fx Holly's og Mini A Ture, som er (synes jeg) lidt feminine i designet; på den måde kan man sagtens købe noget i sart blå derfra, som både ville passe til piger og drenge. 

Pøj pøj med det hele

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

Maja_4000 skriver:

Nu har jeg ikke læst tråden

Men jeg kender en del som ikke har villet vide kønnet , og de så "selvfølgelig" købt en masse neutralt .. Men når den lille pige/dreng så kommer , synes de allesammen det har været for kedeligt med alt det hvide/sorte/grå/brune/grønne/gule , så de har været ude og købe vildt meget i lyserødt/lyseblåt/lilla osv. :b

Så hvis det var mig der ikke var så nysgerrig at jeg kunne vente med at finde ud af kønnet , ville jeg kun købe det aller mest nødvendige inden baby kommer

Hvad går under kategorien "aller mest vigtige"? Hvad ville du ikke have undværet de første par dage? (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.