Anonym skriver:
jeg faker den ikke. jeg er panik for orme! jeg fik afvide den ingen orm havde! indtil det modsatte er bevist!
Orm fra katte kravler ikke rundt i pelsen,..det befinder sig i afføringen.
Og uanset om du er bange for orm eller ej, så er der ingen undskyldning for hvad du har gjort.
Det du har haft som barn er højest tænkeligt været børneorm, og dem har katte ikke, de smitter kun mellem mennesker.
Katte derimod kan have spoleorm eller bændelorm, dog er det sidste ret sjældent, og ingen af delene smitter mennesker, hvis ma, er omhyggelig med ikke at komme i kontakt med afføringen. Dvs at man vasker hænder og renser negle, når man har skiftet gruset.
En kat SKAL holdes inde i 14 dage efter den er flyttet for ellers vil den forsøge at finde hjem og løber bort, og som regel lykkedes det den ikke at finde hjem til sit gamle sted, men den vil gå til i sin søgen og dø af sult og kulde, blive skudt, taget af en ræv eller kørt over.
Det du har gjort er ganske enkelt direkte dyremishandling, og som medlem af Kattens værn, Dyrenes beskyttelse, samt Dyreværnsforeningen, overvejer jeg faktisk stærkt at anmelde dette.
At man er bange for noget er INGEN undskyldning for at behandle dyr forkert, så I skulle omgående have kørt den tilbage hvor I fik den fra.
Men I må ganske enkelt ud og lede efter den, og håbe at I får den fundet.
Ja, det er menneskeligt at fejle, men der er ingen undskyldning for grusomhed.
Spekulerer over om du ville gøre det samme mod dit barn, hvis det skulle få orm.
Tænk dig om.

Anmeld