smed min "nye" kat ud!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Gittemor09

Miss Church skriver:

Nej tværtimod  Jeg fatter ikke en brik 

skal du ikk være ked af... gør jeg nemlig heller ikk....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

grinny

Det lugter lidt 

Nu har jeg levet samme med katte i hele mit liv og jeg VED at katte IKKE falder til på så kort tid. Der skal mere end 24 timer til og det er lige meget om man kender katten eller ej, den har brug for at vænne sig til nye lyde og nye lugte!

Anmeld

16. oktober 2012

Ina33

kiwiol skriver:

Så forstår jeg ikke..  Hvis det er naboens kat.. eller nogen i kender.. hvorfor lukker du den så ude på toilettet? Hvorfor lukkede du den ikke bare ud?

Og hvorfor får i det dårligt over at have lukket en kat ud, som ikke er jeres, og som er vant til at være ude.. og som jo så kender området? Og hvorfor leder i efter den?

Lige minde tanker

Anmeld

16. oktober 2012

FrkZier

Gittemor09 skriver:

skal du ikk være ked af... gør jeg nemlig heller ikk....

hvad jeg har forstået er at naboens kat er kommet ind til hende, hun har smidt katten ud igen..

er forvirret..

Anmeld

16. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

jeg faker den ikke. jeg er panik for orme! jeg fik afvide den ingen orm havde! indtil det modsatte er bevist!

Orm fra katte kravler ikke rundt i pelsen,..det befinder sig i afføringen.

Og uanset om du er bange for orm eller ej, så er der ingen undskyldning for hvad du har gjort.
Det du har haft som barn er højest tænkeligt været børneorm, og dem har katte ikke, de smitter kun mellem mennesker.
Katte derimod kan have spoleorm eller bændelorm, dog er det sidste ret sjældent, og ingen af delene smitter mennesker, hvis ma, er omhyggelig med ikke at komme i kontakt med afføringen. Dvs at man vasker hænder og renser negle, når man har skiftet gruset.

En kat SKAL holdes inde i 14 dage efter den er flyttet for ellers vil den forsøge at finde hjem og løber bort, og som regel lykkedes det den ikke at finde hjem til sit gamle sted, men den vil gå til i sin søgen og dø af sult og kulde, blive skudt, taget af en ræv eller kørt over.

Det du har gjort er ganske enkelt direkte dyremishandling, og som medlem af Kattens værn, Dyrenes beskyttelse, samt Dyreværnsforeningen, overvejer jeg faktisk stærkt at anmelde dette.
At man er bange for noget er INGEN undskyldning for at behandle dyr forkert, så I skulle omgående have kørt den tilbage hvor I fik den fra.
Men I må ganske enkelt ud og lede efter den, og håbe at I får den fundet.

Ja, det er menneskeligt at fejle, men der er ingen undskyldning for grusomhed.

Spekulerer over om du ville gøre det samme mod dit barn, hvis det skulle få orm.
Tænk dig om.

Anmeld

16. oktober 2012

FrkZier

SussieThyssen skriver:

Orm fra katte kravler ikke rundt i pelsen,..det befinder sig i afføringen.

Og uanset om du er bange for orm eller ej, så er der ingen undskyldning for hvad du har gjort.
Det du har haft som barn er højest tænkeligt været børneorm, og dem har katte ikke, de smitter kun mellem mennesker.
Katte derimod kan have spoleorm eller bændelorm, dog er det sidste ret sjældent, og ingen af delene smitter mennesker, hvis ma, er omhyggelig med ikke at komme i kontakt med afføringen. Dvs at man vasker hænder og renser negle, når man har skiftet gruset.

En kat SKAL holdes inde i 14 dage efter den er flyttet for ellers vil den forsøge at finde hjem og løber bort, og som regel lykkedes det den ikke at finde hjem til sit gamle sted, men den vil gå til i sin søgen og dø af sult og kulde, blive skudt, taget af en ræv eller kørt over.

Det du har gjort er ganske enkelt direkte dyremishandling, og som medlem af Kattens værn, Dyrenes beskyttelse, samt Dyreværnsforeningen, overvejer jeg faktisk stærkt at anmelde dette.
At man er bange for noget er INGEN undskyldning for at behandle dyr forkert, så I skulle omgående have kørt den tilbage hvor I fik den fra.
Men I må ganske enkelt ud og lede efter den, og håbe at I får den fundet.

Ja, det er menneskeligt at fejle, men der er ingen undskyldning for grusomhed.

Spekulerer over om du ville gøre det samme mod dit barn, hvis det skulle få orm.
Tænk dig om.

der er blevet kastet nyt lys på 'sagen' - det var slet ikke hendes kat, men naboens kat som hun havde lukket ind åbenbart

Anmeld

16. oktober 2012

SussieThyssen

FrkZier skriver:

der er blevet kastet nyt lys på 'sagen' - det var slet ikke hendes kat, men naboens kat som hun havde lukket ind åbenbart

Ja...har lige givet mig tid til at læse tråden ordentligt igennem.

Og synes det er en underlig historie.
Men der er jo så ingen grund til at kæresten render rundt og leder efter den, så er den vel bare gået hjem til sig selv igen

Anmeld

16. oktober 2012

FrkZier

SussieThyssen skriver:

Ja...har lige givet mig tid til at læse tråden ordentligt igennem.

Og synes det er en underlig historie.
Men der er jo så ingen grund til at kæresten render rundt og leder efter den, så er den vel bare gået hjem til sig selv igen

jamen det også det jeg tænker - det jo ikke deres kat, så hvorfor lede efter den? den er jo med sikkerhed bare gået hjem, og hvis de tilmed ved hvem der ejer den, ville det så ikke være nemmest bare lige at gå oevr og spørge/se om katten er kommet

Anmeld

16. oktober 2012

SussieThyssen

FrkZier skriver:

jamen det også det jeg tænker - det jo ikke deres kat, så hvorfor lede efter den? den er jo med sikkerhed bare gået hjem, og hvis de tilmed ved hvem der ejer den, ville det så ikke være nemmest bare lige at gå oevr og spørge/se om katten er kommet

Enig

Anmeld

16. oktober 2012

M&N

FrkZier skriver:

JA.. lige præcis. Er simpelthen så forvirret over denne her tråd!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.