Er der nogen der har læst dette ? Hvad synes i om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2009

BaMy

DK skriver:

Ja det er det. Kommunen gør sin pligt. De er i tvivl derfor vil de hjælpe dit ufødte barn. De vil sikre sig at alt bliver som det skal være. Heldigvis. Er vi ikke heldige at bo i et land, hvor vi hjælper hinanden?

Hvis du slet ikke er i tvivl om at du bliver en fantastisk mor, jamen så er der jo ingen grund til at nægte eller være bange for at tage på det hjem. Tag da afsted og vis dem at du bare kan det der mor-pis, og få dem til at lukke røven (ja pardon mit franske). Det er da kun hvis du begynder at nægte og være helt umulig ang. det her, at du bekræfter dem i at du er umoden. Jeg tror du bliver super dygtig til at være mor, og synes at dine indlæg er fornuftige og tyder på modenhed. Naturligvis kan man ikke undgå at føle sig ramt, når andre tvivler på ens evner. Men se det som en udfordring, at du skal vise dem! Hvis du samarbejder og viser hvem du er og hvad du kan, så vil de samarbejde i større grad, og lade dig være i "fred", når du har vist dem at de har taget fejl!

Men det er lidt som en der taler sandt, der ikke vil tage en løgndetektor test. Jamen hvorfor dog ikke, hvis man taler sandheden???

ked af at sige det de er også mennesker dem som arbejder der og de kan også begå fejl hvorfor tage den chance ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Smukkert

DK skriver:

Ja det er det. Kommunen gør sin pligt. De er i tvivl derfor vil de hjælpe dit ufødte barn. De vil sikre sig at alt bliver som det skal være. Heldigvis. Er vi ikke heldige at bo i et land, hvor vi hjælper hinanden?

Hvis du slet ikke er i tvivl om at du bliver en fantastisk mor, jamen så er der jo ingen grund til at nægte eller være bange for at tage på det hjem. Tag da afsted og vis dem at du bare kan det der mor-pis, og få dem til at lukke røven (ja pardon mit franske). Det er da kun hvis du begynder at nægte og være helt umulig ang. det her, at du bekræfter dem i at du er umoden. Jeg tror du bliver super dygtig til at være mor, og synes at dine indlæg er fornuftige og tyder på modenhed. Naturligvis kan man ikke undgå at føle sig ramt, når andre tvivler på ens evner. Men se det som en udfordring, at du skal vise dem! Hvis du samarbejder og viser hvem du er og hvad du kan, så vil de samarbejde i større grad, og lade dig være i "fred", når du har vist dem at de har taget fejl!

Men det er lidt som en der taler sandt, der ikke vil tage en løgndetektor test. Jamen hvorfor dog ikke, hvis man taler sandheden???

Jeg synes bare, at de dømmer mig uden et ordentligt grundlag.. og dét er jeg vred over. Det er ikke fair. Min sagsbehandler har stadig ikke mødt mig endnu.

Hvis de har haft samtaler med mig og alt der der og SÅ vurderer jeg skal på et hjem, så er det noget andet.. end hvis de vurderer det udelukkende ved at kigge på arv&miljø, for jeg HAR brudt arv&miljø og jeg vil jo bare gerne videre i livet... Men kommunen kommer og bider mig i røven nu og minder mig om hvilke elendigheder jeg har været igennem. Det er ikke fedt jeg ikke bare kan få lov til at være et almindeligt menneske som får børn af kærlighed, ikke af egoisme.

Lige i min situaion er de for hurtige til at dømme mig og komme med spydige bemærkninger om min graviditet.. Jeg synes de skulle tage og se på alt det positivt jeg har opnået. Jeg har trods alt være fri for min familie siden jeg flyttede selv. Det er mange år jeg har klaret mig selv. som 16 årig var jeg butiksbestyrer. Som 18 årig blev jeg leder i Netto. I skolen får jeg gode karakterer, selvom jeg ikke er den største lektielæser. Jeg har alle muligheder åbne hvad uddannelse angår. Oven i det, så er jeg 19 år, ergo: myndig!

Jeg køber ikke den der med, at har jeg ik fået kærlighed, så kan jeg ikke give kærlighed, for gu' ved jeg hvad kærlighed er og gu' kan jeg elske. Jeg har været mor for min far siden jeg var 10 og flyttede ud til ham. Idag er jeg mor for min mor... Låner hende penge, hjælper hende med ting m.m... men dette stopper jeg med, når jeg selv bliver mor, for så skal jeg tænke på mig selv.
Jeg har 6 søskende. Kender til småbørn.
Har boet lidt forskellige steder med min fars forskellige kærester, så har oplevet mange familiemønstre. Ikk kun en drankerfar og besværlig mor.

Jeg mener ikke de har ret til at være så fordomsfuld overfor netop MIG. MEN jeg synes det er fint jeg skal deltage i et ung mor projekt, hvor jeg også møder andre unge mødrer. Det er kun en glædelig ting.

Unge mødre og kontanthjælpsmodtagere, de får bare ikke samme behandling som et menneske med en uddannelse.. Jeg er lidt træt af fordomme :/.

Som nævnt, hvis de kommer med en ordentlig grund for at jeg skal på det der hjem, så ser sagen helt anderledes ud.. Jeg vil jo det bedste for mit barn.. Og er jeg ikke en god mor, så skal jeg heller ikke være mor.

Anmeld

27. maj 2009

DK

Smukkert skriver:

Jeg synes bare, at de dømmer mig uden et ordentligt grundlag.. og dét er jeg vred over. Det er ikke fair. Min sagsbehandler har stadig ikke mødt mig endnu.

Hvis de har haft samtaler med mig og alt der der og SÅ vurderer jeg skal på et hjem, så er det noget andet.. end hvis de vurderer det udelukkende ved at kigge på arv&miljø, for jeg HAR brudt arv&miljø og jeg vil jo bare gerne videre i livet... Men kommunen kommer og bider mig i røven nu og minder mig om hvilke elendigheder jeg har været igennem. Det er ikke fedt jeg ikke bare kan få lov til at være et almindeligt menneske som får børn af kærlighed, ikke af egoisme.

Lige i min situaion er de for hurtige til at dømme mig og komme med spydige bemærkninger om min graviditet.. Jeg synes de skulle tage og se på alt det positivt jeg har opnået. Jeg har trods alt være fri for min familie siden jeg flyttede selv. Det er mange år jeg har klaret mig selv. som 16 årig var jeg butiksbestyrer. Som 18 årig blev jeg leder i Netto. I skolen får jeg gode karakterer, selvom jeg ikke er den største lektielæser. Jeg har alle muligheder åbne hvad uddannelse angår. Oven i det, så er jeg 19 år, ergo: myndig!

Jeg køber ikke den der med, at har jeg ik fået kærlighed, så kan jeg ikke give kærlighed, for gu' ved jeg hvad kærlighed er og gu' kan jeg elske. Jeg har været mor for min far siden jeg var 10 og flyttede ud til ham. Idag er jeg mor for min mor... Låner hende penge, hjælper hende med ting m.m... men dette stopper jeg med, når jeg selv bliver mor, for så skal jeg tænke på mig selv.
Jeg har 6 søskende. Kender til småbørn.
Har boet lidt forskellige steder med min fars forskellige kærester, så har oplevet mange familiemønstre. Ikk kun en drankerfar og besværlig mor.

Jeg mener ikke de har ret til at være så fordomsfuld overfor netop MIG. MEN jeg synes det er fint jeg skal deltage i et ung mor projekt, hvor jeg også møder andre unge mødrer. Det er kun en glædelig ting.

Unge mødre og kontanthjælpsmodtagere, de får bare ikke samme behandling som et menneske med en uddannelse.. Jeg er lidt træt af fordomme :/.

Som nævnt, hvis de kommer med en ordentlig grund for at jeg skal på det der hjem, så ser sagen helt anderledes ud.. Jeg vil jo det bedste for mit barn.. Og er jeg ikke en god mor, så skal jeg heller ikke være mor.

Se hvor fornuftig du lyder! Naturligvis er det træls at blive gået efter i sømmene, især hvis man føler det er uretfærdigt. Slå koldt vand i blodet, og husk at så snart hun møder dig og ser hvordan det er nu, så vil de sikkert droppe det igen. Det eneste hun indtil nu ved er det der står i hendes journal.

Jeg er helt sikker på at du nemt kan vise du har styr på det, så tag det roligt, og lad dem gøre deres ting, mens du gør din ting!

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

Diana... skriver:

det kan du ikke sige om du ville... jeg har en veninde der er blevet tæsket og voldtaget af sin far en stor del af hendes barndom og det ville hun da klart gerne have undværet hvorfor skal man leve op med ar på sjælen resten af livet når man kan leve op med kærlighed...

Ja det ville jeg jeg ville gøre ALT hvad der skulle til for at blive det bedste for det kommende barn så hvis de siger jeg skal på hjem el andet så gør jeg det gerne for barnet skyld. det en lille tid for at tilbringe resten af livet med et barn. vores børn er det vigtigste og vi skal da gøre alt for dem så ja jeg ville have det fint med det hvis de synes jeg skulle det... men du har da selv skrevet i et andet indlæg at du ikke havet et problem med det... 

Jeg har stadig ikke fortrudt det.
Jeg har lært af det, bearbejdet det gemmen en psykolog og accepteret det. Deraf kommet videre.

Som skrevet, hvis grundlaget for det er oprigtigt, så klart man skal gøre det.. Men lige i min situation så er det et meget tyndt grundlag de har dømt mig på.. De=min nye sagsbehandler.
Det er helt klart pga. hende jeg har fået en negativ tilgang til det.

Det er virkelig svært at glæde sig over sin graviditet, når man allerede bliver mistænkt til ikke at være egnet som mor.

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

DK skriver:

Se hvor fornuftig du lyder! Naturligvis er det træls at blive gået efter i sømmene, især hvis man føler det er uretfærdigt. Slå koldt vand i blodet, og husk at så snart hun møder dig og ser hvordan det er nu, så vil de sikkert droppe det igen. Det eneste hun indtil nu ved er det der står i hendes journal.

Jeg er helt sikker på at du nemt kan vise du har styr på det, så tag det roligt, og lad dem gøre deres ting, mens du gør din ting!

Desværre tror jeg ikke de bare sådan lige glemmer det, idet jeg har denne urimelige sagsbehandler. Hun er helt ny i job og har ikke forstand på noget som helst. Har hun selv fortalt mig.

Anmeld

27. maj 2009

DK

ked af at sige det de er også mennesker dem som arbejder der og de kan også begå fejl hvorfor tage den chance ?

Altså du tror at en super god mor, der gør alt efter bogen og viser alle at hun er super god, i forbindelse med at hun bor på et hjem, kan få fjernet hendes barn, fordi at en ansat laver éen fejl???

Jeg har haft forvaltningsret og arbejdet i statsforvaltningen i sønderjylland hvor jeg sad med værgesager og kiggede over skulderen i familieretsafd. og TRO MIG, ingen børn i dk bliver fjernet uden der er MANGE tungtvejende beviser. I fatter ikke hvor meget der skal til før man fjerner børn i dag. Der skal ikke en lille fejl til!!!!!

Anmeld

27. maj 2009

Rasmine

DK skriver:

Altså du tror at en super god mor, der gør alt efter bogen og viser alle at hun er super god, i forbindelse med at hun bor på et hjem, kan få fjernet hendes barn, fordi at en ansat laver éen fejl???

Jeg har haft forvaltningsret og arbejdet i statsforvaltningen i sønderjylland hvor jeg sad med værgesager og kiggede over skulderen i familieretsafd. og TRO MIG, ingen børn i dk bliver fjernet uden der er MANGE tungtvejende beviser. I fatter ikke hvor meget der skal til før man fjerner børn i dag. Der skal ikke en lille fejl til!!!!!

Anmeld

27. maj 2009

Rasmine

Smukkert skriver:

Hun virker da heller ikke helt rask?

Rask???
Jeg tror da hun selv er produkt af den negative sociale arv.
Hun har da aldrig selv oplevet kærlighed og empati, og ved derfor ikke hvordan man giver det videre.

Havde skrevet et langt indlæg, men så crackede nettet.

Jeg synes det er fantastisk der findes mælkebøttebørn (ja, sådan kaldes de faktisk) som dig.

Derfor synes jeg du har endnu mere grund til at være den voksne, og se på det med positive øjne,
Du få ikke noget ud af at kæmpe mod systemet.

Anmeld

27. maj 2009

BaMy

DK skriver:

Jeg fik fjernet min datter men de måtte indrømme det var forkert.. blandt andet skulle jeg pakke min datter ind i vat da jeg boede der. hun måtte ikke falde slå sig eller lign hvor jeg har det såen børn skal da opleve at have skræmmer.

De sagde min datter gik i beskidt tøj og så vidt jeg ved kan alt altså ikke komme af i vask så skal man åbenbart smide tøj ud når man ikke kan få pletterne af hvor mange har råd til det ?

De sagde også hun så sjusket og usel ud fordi hendes hår var filtrer hun blev børstet hver morgen men bare man tager en trøje eller en hue af/på så ugler man hende hår fordi det er fe hår.. dvs jeg skal følge hende en hel dag for at børste håret eller klippe hende skaldet hvor mange forældre gør det ??

Men kan da godt se fordi de tager en beslutning er man en dårlig mor i dine øjne jeg siger ikke jeg er perfekt men det sgu ikke sjovt at blive dømt og det viser sig det er en fejl men nej kommunen kan åbenbart ikke lave fejl..

Gør mig sgu ondt at høre dit svar :-(

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

Mebach skriver:

Rask???
Jeg tror da hun selv er produkt af den negative sociale arv.
Hun har da aldrig selv oplevet kærlighed og empati, og ved derfor ikke hvordan man giver det videre.

Havde skrevet et langt indlæg, men så crackede nettet.

Jeg synes det er fantastisk der findes mælkebøttebørn (ja, sådan kaldes de faktisk) som dig.

Derfor synes jeg du har endnu mere grund til at være den voksne, og se på det med positive øjne,
Du få ikke noget ud af at kæmpe mod systemet.

Synes bare lidt hun lignede en der var mongol/hjerneskadet???

Selvfølgelig nytter det ikke noget at kæmpe imod systemet, men synes godt nok der er grænser for hvordan de kan behandle mig.
Og hvis min sagsbehandler fortsætter, så siger jeg fra.
Kan heller ikke være rigtigt jeg skal gå og være bange for at sige fra.
Hun har ikke behandlet mig retfærdigt. Fortsætter hun, så siger jeg fra overfor hende.. og evt. skifter til en ny sagsbehandler der er lidt mere inde i tingene.

Jeg har tænkt mig at komme i praktik hos en vuggestue
Melde mig til ung-mor projektet
Melde mig til noget ungmorhalløj i sønderborg også
- og så vil jeg tage faren med så vidt muligt, så de kan så han faktisk også er der for barnet.. og så han også lærer lidt om småbørn .

Jeg vil da også mene, at hvis de snakkede med mig, så røg deres bekymringer.. Indtil nu har læger og jordemødre sagt at de ikke er bekymret, da jeg lyder sund og rask i hovedet..... Så nu må vi se til det møde d. 9.. Håber jeg kommer med godt nyt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.