Er der nogen der har læst dette ? Hvad synes i om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.094 visninger
50 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

Mira0911

Fremover skal nybagte forældre, som åbenlyst ikke magter forældrerollen, kunne tvinges til at bortadoptere deres nyfødte babyer.

Det er hensigten med en lov, der med stor sandsynlighed bliver vedtaget i morgen i Folketinget af et bredt flertal, skriver MetroXpress.

Børnene vil blive anbragt hos en ny familie og vil aldrig kunne komme tilbage til deres forældre.

Loven er historisk, da det i dag først er muligt at bort-adoptere udsatte børn, fra de er syv år.

Det vides ikke med sikkerhed, hvor mange børn der årligt vil blive tvangsbortadopteret efter den nye lov. Men Dansk Folkepartis familieordfører, René Christensen, håber, at det vil holde sig på et tocifret tal.

- Det her er nok det sværeste lovforslag, jeg nogensinde kommer til at lave. Loven er ultimativ, for staten siger til en kvinde: Samfundet mener ikke, at du kan være mor for dit barn. Så vi giver det til nogle andre. Men det er jo ment som en hjælp til både børn og forældre, siger han til avisen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Sweet1978

De griber sgu da også mere og mere ind i folks liv, først sukker/fedt afgifter for vores sundhed og nu det her, jeg synes det er uacceptabelt.

Anmeld

27. maj 2009

Honningblomst

Det værste ved den lov, er at den skulle være vedtaget og trådt i kraft for mange år siden...der er i alt for mange år taget alt for mange hensyn og givet alt for mange chancer til uegnede forældre som har fået en masse forsøg og som så har ødelagt deres børn...den her lov tænker på børnene og det må altså være dem der er vigtigst.
Vi voksne har en masse rettigheder, børnene har ingen...
Knus EVA...

Anmeld

27. maj 2009

trine1989

ja der er en tråd på andre debatter under "Forældre kan miste børn for altid"

Anmeld

27. maj 2009

Rasmine

Der er allerede en artikel om det her på siden nu.

Anmeld

27. maj 2009

Rasmine

Sweet1978 skriver:

De griber sgu da også mere og mere ind i folks liv, først sukker/fedt afgifter for vores sundhed og nu det her, jeg synes det er uacceptabelt.

Griber ind???
Mht sukker???
Mener du regeringens forebyggende udspil?
Er det at gribe ind?

At gribe ind er at TVINGE nogen til noget, i tilfældet mht børn er det OK.
Men jeg tvivler nu på at nogen TVINGER dig at til ikke at spise sukker????

Anmeld

27. maj 2009

DK

Eva skriver:

Det værste ved den lov, er at den skulle være vedtage og trådt i kraft for mange år siden...der er i alt for mange år taget alt for mange hensyn og givet alt for mange chancer til uegnede forældre som har fået en masse forsøg og som så har ødelagt deres børn...den her lov tænker på børnene og det må altså være dem der er vigtigst.
Knus EVA...

Jeg er så enig. 

Flere chancer til børnene og kun EN til forældrene!!!!
Man skal ikke have flere chancer for at vise man er en god mor. Det er en engangsforestilling!!!
Det er altså for vigtigt til at vi skal sige, "nå det var synd du ikke er en god mor, Prøv igen!" Nej, børnenes tarv må kommer først, frem for alt, også frem for forældrenes!!

Må jeg minde om "Mors lille dreng"?

Anmeld

27. maj 2009

Mira0911

Sorry, havde jeg overset....

Anmeld

27. maj 2009

trine1989

DK skriver:

Jeg er så enig. 

Flere chancer til børnene og kun EN til forældrene!!!!
Man skal ikke have flere chancer for at vise man er en god mor. Det er en engangsforestilling!!!
Det er altså for vigtigt til at vi skal sige, "nå det var synd du ikke er en god mor, Prøv igen!" Nej, børnenes tarv må kommer først, frem for alt, også frem for forældrenes!!

Må jeg minde om "Mors lille dreng"?

lige præsic det samme tænkte jeg

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

Inde på babygalleri kører samme debat og der er flertallet imod ordningen idet
a) forældre kan ændre sig gennem årene
b) man kan ikke vurdere en mors evner ved fødslen allerede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.