Er der nogen der har læst dette ? Hvad synes i om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2009

Rasmine

Smukkert skriver:

Synes bare lidt hun lignede en der var mongol/hjerneskadet???

Selvfølgelig nytter det ikke noget at kæmpe imod systemet, men synes godt nok der er grænser for hvordan de kan behandle mig.
Og hvis min sagsbehandler fortsætter, så siger jeg fra.
Kan heller ikke være rigtigt jeg skal gå og være bange for at sige fra.
Hun har ikke behandlet mig retfærdigt. Fortsætter hun, så siger jeg fra overfor hende.. og evt. skifter til en ny sagsbehandler der er lidt mere inde i tingene.

Jeg har tænkt mig at komme i praktik hos en vuggestue
Melde mig til ung-mor projektet
Melde mig til noget ungmorhalløj i sønderborg også
- og så vil jeg tage faren med så vidt muligt, så de kan så han faktisk også er der for barnet.. og så han også lærer lidt om småbørn .

Jeg vil da også mene, at hvis de snakkede med mig, så røg deres bekymringer.. Indtil nu har læger og jordemødre sagt at de ikke er bekymret, da jeg lyder sund og rask i hovedet..... Så nu må vi se til det møde d. 9.. Håber jeg kommer med godt nyt

Ser frem til at høre mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

DK

BaMy skriver:

Jeg fik fjernet min datter men de måtte indrømme det var forkert.. blandt andet skulle jeg pakke min datter ind i vat da jeg boede der. hun måtte ikke falde slå sig eller lign hvor jeg har det såen børn skal da opleve at have skræmmer.

De sagde min datter gik i beskidt tøj og så vidt jeg ved kan alt altså ikke komme af i vask så skal man åbenbart smide tøj ud når man ikke kan få pletterne af hvor mange har råd til det ?

De sagde også hun så sjusket og usel ud fordi hendes hår var filtrer hun blev børstet hver morgen men bare man tager en trøje eller en hue af/på så ugler man hende hår fordi det er fe hår.. dvs jeg skal følge hende en hel dag for at børste håret eller klippe hende skaldet hvor mange forældre gør det ??

Men kan da godt se fordi de tager en beslutning er man en dårlig mor i dine øjne jeg siger ikke jeg er perfekt men det sgu ikke sjovt at blive dømt og det viser sig det er en fejl men nej kommunen kan åbenbart ikke lave fejl..

Gør mig sgu ondt at høre dit svar :-(

Jeg kan ikke bedømme din sag. Kun sige, at efter jeg har set hvordan der bliver arbejdet hos forvaltningen, så må jeg sige at jeg ikke synes de dømmer for hårdt.
Jeg er ked af at du har fået dit barn fjernet i en periode. Det var ikke mig der har bedømt det, eller mig der skal sige om det var rigtigt eller forkert. Jeg ved ikke hvad betingelserne er for at fjerne et barn, men kan dog ikke tro at du fik dit barn fjernet fordi det havde ullert hår! Hvis det er tilfældet, så skal du få fat i en advokat, og så kan du ved hjælp af bl.a. forvaltningsloven få en stor erstatning for den forbrydelse der er sket mod dig!

Jeg er bare af den holdning at man overordnet må stole på at vores stat gør det bedste de kan, og at vi ikke bor i en kommunistisk korrupt politistat, der vil os det ondt.

Derudover, så er jeg sikker på at du er enig med mig i, at de forældre der ikke er gode forældre, ikke skal have deres børn hos sig.

Anmeld

27. maj 2009

DK

Smukkert skriver:

Synes bare lidt hun lignede en der var mongol/hjerneskadet???

Selvfølgelig nytter det ikke noget at kæmpe imod systemet, men synes godt nok der er grænser for hvordan de kan behandle mig.
Og hvis min sagsbehandler fortsætter, så siger jeg fra.
Kan heller ikke være rigtigt jeg skal gå og være bange for at sige fra.
Hun har ikke behandlet mig retfærdigt. Fortsætter hun, så siger jeg fra overfor hende.. og evt. skifter til en ny sagsbehandler der er lidt mere inde i tingene.

Jeg har tænkt mig at komme i praktik hos en vuggestue
Melde mig til ung-mor projektet
Melde mig til noget ungmorhalløj i sønderborg også
- og så vil jeg tage faren med så vidt muligt, så de kan så han faktisk også er der for barnet.. og så han også lærer lidt om småbørn .

Jeg vil da også mene, at hvis de snakkede med mig, så røg deres bekymringer.. Indtil nu har læger og jordemødre sagt at de ikke er bekymret, da jeg lyder sund og rask i hovedet..... Så nu må vi se til det møde d. 9.. Håber jeg kommer med godt nyt

Ja det var hun vist også lidt, og jeg er sikker på at den nye lov er til for at ramme præcis de tilfælde. Ikke tilfælde hvor de blot er lidt i tvivl eller har en mistanke pga. social arv. Jeg tror slet ikke du skal føle dig ramt af den her nye lov

Anmeld

27. maj 2009

Rasmine

DK skriver:

Ja det var hun vist også lidt, og jeg er sikker på at den nye lov er til for at ramme præcis de tilfælde. Ikke tilfælde hvor de blot er lidt i tvivl eller har en mistanke pga. social arv. Jeg tror slet ikke du skal føle dig ramt af den her nye lov

Der sker jo også skader i hjernen, ved omsorgssvigt.

Anmeld

27. maj 2009

BaMy

DK skriver:

Jeg kan ikke bedømme din sag. Kun sige, at efter jeg har set hvordan der bliver arbejdet hos forvaltningen, så må jeg sige at jeg ikke synes de dømmer for hårdt.
Jeg er ked af at du har fået dit barn fjernet i en periode. Det var ikke mig der har bedømt det, eller mig der skal sige om det var rigtigt eller forkert. Jeg ved ikke hvad betingelserne er for at fjerne et barn, men kan dog ikke tro at du fik dit barn fjernet fordi det havde ullert hår! Hvis det er tilfældet, så skal du få fat i en advokat, og så kan du ved hjælp af bl.a. forvaltningsloven få en stor erstatning for den forbrydelse der er sket mod dig!

Jeg er bare af den holdning at man overordnet må stole på at vores stat gør det bedste de kan, og at vi ikke bor i en kommunistisk korrupt politistat, der vil os det ondt.

Derudover, så er jeg sikker på at du er enig med mig i, at de forældre der ikke er gode forældre, ikke skal have deres børn hos sig.

Det var blandt andet tøj og hår der gjorde det og fordi jeg har mine egne meninger og holdninger og ikke bare Slikkede r... på dem som var på det familie center havde jeg gjort det havde jeg nok også haft min datter hele tiden men alle kan nu ikke opdrage ens og så havde de med at fortælle mig 117 forskellige ting jeg skulle gøre så man bliver total rundbims.

havd ejeg haft kræfterne til at køre en sag havde jeg gjort det men har haft brugt mine kræfter på at få min datter hjem hvor hun høre til og nu er det snart 1 år siden det lykkes jeg ønsker ikke at rode mere op i tingene nu jeg vil bare leve mit familie liv ingen penge kan give mig min tabte tid tilbage og alle de kræfter jeg har skal bruges på min datter ( hun har fået konstateret adhd får mere afvide d 4 juni) og selvfølgelig min lille pige også havde jeg haft et kæmpe overskud jo så havde jeg haft fat i advokat og har tænkt det mange gange men må priotere mine børn frem for penge , håber det giver mening..

til aller sidst jo vi er enige om dem som ikke er gode forældre ikke skal have lov at ødelægge sine børne men staid er jeg ikke overbevist om ens fortid kan fortælle nogen mennesker om man kan eller ej for alle kan ændre sig det så bare ikke alle der gør det :-)

Anmeld

27. maj 2009

DK

BaMy skriver:

Det var blandt andet tøj og hår der gjorde det og fordi jeg har mine egne meninger og holdninger og ikke bare Slikkede r... på dem som var på det familie center havde jeg gjort det havde jeg nok også haft min datter hele tiden men alle kan nu ikke opdrage ens og så havde de med at fortælle mig 117 forskellige ting jeg skulle gøre så man bliver total rundbims.

havd ejeg haft kræfterne til at køre en sag havde jeg gjort det men har haft brugt mine kræfter på at få min datter hjem hvor hun høre til og nu er det snart 1 år siden det lykkes jeg ønsker ikke at rode mere op i tingene nu jeg vil bare leve mit familie liv ingen penge kan give mig min tabte tid tilbage og alle de kræfter jeg har skal bruges på min datter ( hun har fået konstateret adhd får mere afvide d 4 juni) og selvfølgelig min lille pige også havde jeg haft et kæmpe overskud jo så havde jeg haft fat i advokat og har tænkt det mange gange men må priotere mine børn frem for penge , håber det giver mening..

til aller sidst jo vi er enige om dem som ikke er gode forældre ikke skal have lov at ødelægge sine børne men staid er jeg ikke overbevist om ens fortid kan fortælle nogen mennesker om man kan eller ej for alle kan ændre sig det så bare ikke alle der gør det :-)

Jeg er helt enig i at ens fortid ikke afgører om man er en god mor eller ej. Det der må være afgørende er om man er en god mor fra det øjeblik man bliver gravid, og indtil barnet er 18 år og skal flytte hjemmefra.

Det er da godt du har fået din datter igen, når det beror på en fejl. Held og lykke med at få hele familien stablet på benene igen, og få en god og tryg fremtid sammen

Anmeld

27. maj 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Nu ved jeg godt at jeg nemt kan sidde og sige dette, da jeg ikke har været i farezonen for at miste mit barn...
og den er ikke ment som et angreb på nogen herinde, som har/er i farer, men udelukkende en tanke der slog ned i mig i forhold til barnet...

Tænk at man som baby bliver fjernet fra sine forældre og så som 4 årig skulle tilbage og bo hos dem igen, fordi at nu kan de administere at have et barn.. Med et vil barnets liv/hverdag blive rykket op, det må i sig selv kunne skade barnet..
og som plejeforældre kan man aldrig vide sig sikker på om forældrene pludselig kan få barnet hjem igen...

Men som mor ved jeg også godt hvilke behov forældre har for at være sammen med sit barn...

Det er ski svært, men jeg tror nu at den nye mulige lovgivning gavner flere end den skader.. Har været i praktik på et behandlingshjem for børn og unge og mange af disse børn kunne være meget bedre stillet i dag, hvis de havde været fjernet fra fødselen
og det er i øvrigt derude jeg fik at vide at det er de 3 første mdr (kan da ikke være uger!)  der er de vigtigste -og det kan man da sige at udsendelsen om Jørn understreger..

Men som sagt ingen skal føle sig trådt på over mit indlæg, for jeg kender jer ikke og ikke jeres situation, så det er mere tanker der popper ud..

Enig...og jeg mener det er tre uger....på sølle tre uger kan man skade et barn for altid..
Desværre er det også tit et spørgsmål om penge fra kommunens side og trods det derr rådes til barnet skal fjernes så ryger de med hjem.
Derfor der fjernes færre sidst på året end først.
Men enig i det du skriver..

Anmeld

27. maj 2009

Heidi.

Sweet1978 skriver:

De griber sgu da også mere og mere ind i folks liv, først sukker/fedt afgifter for vores sundhed og nu det her, jeg synes det er uacceptabelt.

SKRÆMMENDE sammenligning.....

Anmeld

27. maj 2009

Heidi.

Jeg syntes det er en fin lov.. Hvis systemet kan se at de forældre der venter et barn på IGEN måde er i stand til at tage vare på dette.. Ja så syntes jeg det er fint at der bliver grebet ind.. Hvorfor skal så mange børn misrygtes og ødelægges...
Syntes egentlig det er på tide der sker noget seriøst.

Anmeld

27. maj 2009

Honningblomst

DK skriver:

Altså du tror at en super god mor, der gør alt efter bogen og viser alle at hun er super god, i forbindelse med at hun bor på et hjem, kan få fjernet hendes barn, fordi at en ansat laver éen fejl???

Jeg har haft forvaltningsret og arbejdet i statsforvaltningen i sønderjylland hvor jeg sad med værgesager og kiggede over skulderen i familieretsafd. og TRO MIG, ingen børn i dk bliver fjernet uden der er MANGE tungtvejende beviser. I fatter ikke hvor meget der skal til før man fjerner børn i dag. Der skal ikke en lille fejl til!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.