Er der nogen der har læst dette ? Hvad synes i om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2009

Rasmine

Smukkert skriver:

Inde på babygalleri kører samme debat og der er flertallet imod ordningen idet
a) forældre kan ændre sig gennem årene
b) man kan ikke vurdere en mors evner ved fødslen allerede

Mener du ikke at man hurtigt kunne vurdere hvorledes Jørns mor (og far) egnede sig som forældre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Smukkert

Mebach skriver:

Mener du ikke at man hurtigt kunne vurdere hvorledes Jørns mor (og far) egnede sig som forældre?

Aner ikke hvem Jørn er?

Men i min situation, så kan de fjerne mit barn, hvis jeg nægter at komme på et hjem.. Det er tilsyneladende grund nok :s

Anmeld

27. maj 2009

Stumpen

Eva skriver:

Det værste ved den lov, er at den skulle være vedtaget og trådt i kraft for mange år siden...der er i alt for mange år taget alt for mange hensyn og givet alt for mange chancer til uegnede forældre som har fået en masse forsøg og som så har ødelagt deres børn...den her lov tænker på børnene og det må altså være dem der er vigtigst.
Vi voksne har en masse rettigheder, børnene har ingen...
Knus EVA...

enig...

Anmeld

27. maj 2009

Rasmine

Smukkert skriver:

Aner ikke hvem Jørn er?

Men i min situation, så kan de fjerne mit barn, hvis jeg nægter at komme på et hjem.. Det er tilsyneladende grund nok :s

Jørn er fra " Er du mors lille dreng"

http://www.tv2oj.dk/er_du_mors_lille_dreng.asp

http://programmer.tv2.dk/dok/programmer/article.php/id-11198923.html

Anmeld

27. maj 2009

Stumpen

Smukkert skriver:

Børnene har bare ikke år at vente på at mor og far bliver bedre.. Det er inden for de første 3 uger -eller er det 3 mdr., bliver i tvivl nu, at barnet tager mest skade i forhold til dets udvikling..

Nu ved jeg godt at du ikke kender Jørn/er du mors lille dreng, men ja de forældre fik lov til at ødelægge den dreng, -til trods for at der var kompetente rådgivere/fagfolk på hjemmet døgnet rundt..

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

Mebach skriver:

Jørn er fra " Er du mors lille dreng"

http://www.tv2oj.dk/er_du_mors_lille_dreng.asp

http://programmer.tv2.dk/dok/programmer/article.php/id-11198923.html

Hun virker da heller ikke helt rask?

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

Stumpen skriver:

Børnene har bare ikke år at vente på at mor og far bliver bedre.. Det er inden for de første 3 uger -eller er det 3 mdr., bliver i tvivl nu, at barnet tager mest skade i forhold til dets udvikling..

Nu ved jeg godt at du ikke kender Jørn/er du mors lille dreng, men ja de forældre fik lov til at ødelægge den dreng, -til trods for at der var kompetente rådgivere/fagfolk på hjemmet døgnet rundt..

Ja, ved godt et barn kan ødelægges i starten.. Hvis der søger væk er det jo tegn på det...

Men mener stadig at der tit sker nogle fejlbedømmelser, og så er det ikke fair man ingen chance har for at få barnet tilbage..

Anmeld

27. maj 2009

Diana...

Smukkert skriver:

De første 2 år af ens barn liv er de 2 vigtigste år så det kan jo ikke bare vente til de ændre sig...

Anmeld

27. maj 2009

Diana...

Eva skriver:

Det værste ved den lov, er at den skulle være vedtaget og trådt i kraft for mange år siden...der er i alt for mange år taget alt for mange hensyn og givet alt for mange chancer til uegnede forældre som har fået en masse forsøg og som så har ødelagt deres børn...den her lov tænker på børnene og det må altså være dem der er vigtigst.
Vi voksne har en masse rettigheder, børnene har ingen...
Knus EVA...

Meget enig.

Anmeld

27. maj 2009

BaMy

Dette indlæg har jeg også postet på Babygalleri.dk så der ingen tvivl der :-)

Den lov synes jeg bestemt ikke om for tænk på alle de fejl der bliver begået og ja det tør jeg godt sige for jeg mistede min datter i 2½år hvor kommunen erkendte de havde gjort en fejl jeg var heldig at få hende tilbage men i dette tilfælder kan børnene ikke komme tilbage ved en fejl synes det fejt. jeg boede blandt andet på et familie center hvor de skulle beslutte om man skulle beholde sine børn der var en familie der boede der da jeg kom og de tog sammen hjem mens jeg var der har så desværre fået afvide at ½år efter jeg var taget hjem kom deres lille barn på børneafdelingen hvor de fra tog mig min datter som desværre ikke var det rigtige.

de vil aldrig kunne vide om de forældrene vil kunne magte opgaven før forældrene har bevist om de kan eller ej ALLE troede ikke jeg (og hendes far) kunne være forældre så allerede inden fødslen var vi dømt som dårlige forældre blandt andet fra vores egne familier men de har så siden hen måtte tage ordene igen for vi klarede det til ug så nej den lov synes jeg bestemt ikke om stakkels alle de børn som bliver fjernet på en fejl men det godt for de børn som ikke skal kastes rundt men giv dem lige en chance for at bevise eller modbevise de kan være forældre..

undskyld det blev lige en lang smøre :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.