Nu ved jeg godt at jeg nemt kan sidde og sige dette, da jeg ikke har været i farezonen for at miste mit barn...
og den er ikke ment som et angreb på nogen herinde, som har/er i farer, men udelukkende en tanke der slog ned i mig i forhold til barnet...
Tænk at man som baby bliver fjernet fra sine forældre og så som 4 årig skulle tilbage og bo hos dem igen, fordi at nu kan de administere at have et barn.. Med et vil barnets liv/hverdag blive rykket op, det må i sig selv kunne skade barnet..
og som plejeforældre kan man aldrig vide sig sikker på om forældrene pludselig kan få barnet hjem igen...
Men som mor ved jeg også godt hvilke behov forældre har for at være sammen med sit barn...
Det er ski svært, men jeg tror nu at den nye mulige lovgivning gavner flere end den skader.. Har været i praktik på et behandlingshjem for børn og unge og mange af disse børn kunne være meget bedre stillet i dag, hvis de havde været fjernet fra fødselen
og det er i øvrigt derude jeg fik at vide at det er de 3 første mdr (kan da ikke være uger!) der er de vigtigste -og det kan man da sige at udsendelsen om Jørn understreger..
Men som sagt ingen skal føle sig trådt på over mit indlæg, for jeg kender jer ikke og ikke jeres situation, så det er mere tanker der popper ud..
Anmeld