Omskæring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Tona

Mor og meget mere skriver:

Kvindelig omskæring har udelukkende til formål at nedsætte eller helt ødelægge kvindens seksuelle nydelse. Det er ikke "kun" kønslæberne, der ryger, men også klitoris. Og det gælder alle fire varianter af indgrebet. 

Mænds evne til at nyde sex elimineres ikke, fordi forhuden fjernes. Hvis det skulle sidestilles med kvindelig omskæring, skulle man fjerne hele glansen. 

Formålet med mandlig omskåring har da heller aldrig været at fratage mændene nydelse ved sex - det er dels religiøst betinget, dels ud fra en (misforstået) hygiejnisk funktion - over halvdelen af alle amerikanske mænd er omskåret af samme grund. 

Jeg mener heller ikke at man kan sidestille kvindlig og mandlig omskæring da der er store kulturelle forskelle på hvorfor det bliver gjort.

Men når det så er sagt så findes er foreninger af voksne omskårne mænd der kæmper for at få det forbudt da de  har fået skadet deres sexliv af at være blevet omskåret som børn. Det handler især om nedsat følsomhed og orgasmebesvær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

VIPpigen

Der var en artikel for noget tid siden hvor de fortalte at hver 3 eller 5 der var omskåret af drenge havde et dårligt sexliv, og nedsat sædproduktion....

ville jeg få min søn (hvis jeg havde en) omskåret...... NEJ, der skal være en meget god grund til jeg ville gøre det ved mit barn... Hygiejnisk eller ej... I dont Care......

Anmeld

11. oktober 2012

AMM00

Hver har sin mening omkmring det,og synes ikke det burde være til diskussion.. Min søn skal snart omskæres og JEG selv ved hvorfor MIG og min mand har valgt at omskære ham så der er ingen der skal fortælle mig hvor synd og latterligt det er..

Jeg respekterer jeres mening omkring det, og vil også selv respekteres omkring mi holdning til det..

Anmeld

11. oktober 2012

Dorthe1986

Kan slet slet ikke forstå hvorfor det i dk er lovligt, medmindre der foreligger en medicinsk grund! Og det med at det er mere hygiejnisk det forstår jeg altså ikke... De mænd med forhud jeg kender, kan da godt finde ud af at holde sig ren. Har en gang været sammen med en, der var omskåret, og det virkede altså som om at ja... Glansen havde fået hård hud og tænker det kan da ikke være så smart, eftersom det må være lig med nedsat følsomhed.

Fair nok at man bla. har religiøse årsager for at omskære drenge, men hvorfor ikke vente til de selv kan tage valget? Det kunne jeg godt tænke mig at få svar på...

Anmeld

12. oktober 2012

baby012

Maro00 skriver:

Hver har sin mening omkmring det,og synes ikke det burde være til diskussion.. Min søn skal snart omskæres og JEG selv ved hvorfor MIG og min mand har valgt at omskære ham så der er ingen der skal fortælle mig hvor synd og latterligt det er..

Jeg respekterer jeres mening omkring det, og vil også selv respekteres omkring mi holdning til det..

Jeg dømmer ikke, jeg er bare meget nysgerrig om hvorfor man ikke vil lade dem vælge selv. 

er det i frygt for at de nægter senere ? og derfor gør det når de er små og forsvarsløse ?

Hvorfor ikke vente til de bliver 16 eller derover , og så spørge dem der ? 

Anmeld

12. oktober 2012

Camillos

LilleNyPåVej skriver:

Ja ja, men tænkte jeg lige ville spørge kæresten, og han siger jo det samme som din ven  nemlig at det er bedre efter omskæring, men at han samtidig gerne selv ville have valget - så syntes måske det er lidt svært at svare på 

din kæreste må jo også have haft en forhuds forsnevring? eftersom der har været en meicinsk grund til at få den fjernet ? jeg tænker bare en forhud der fungere som den skal kan da ikke genere? jeg ved det ikke har ikke selv en.. hehe.. det var bare en tanke..

Anmeld

12. oktober 2012

Ciss

Lahn11 skriver:

Hvad er jeres holdning til dette ??? 

Jeg har haft en diskussion med en af mine venner som mente at det var nærmest et must at omskære drenge. han havde en masse teorier om hvorfor det var en god ide, og kan ikke forstå at vi ikke vil lade vores dreng omskærer.. 

Da det kom til piger, var det en helt anden sag, det var et unødvendigt indgreb osv. Da jeg så spurgte hvorfor det så var ok med drenge, sagde han at det var godt for mandens sex liv senere, og forebyggende imod sygdomme.. 

Fik et chok da jeg fandt ud af at det er lovligt at få gjort i DK  UDEN  medicinsk grund  

jeg mener det er hul i hovedet???? ! 

men hvad er din mening om omskæring? Uden medicinsk grund .. 

Der er så mange myter omkring det der - en af de mest sejlivede er jo, at manden bliver en bedre elsker af det. Det er blank løgn!

Selv kunne jeg aldrig finde på at udsætte min søn for det - hvis han som myndig selv skulle finde på at vælge at få det gjort, er det hans valg og ikke noget, jeg vil blande mig i, men jeg synes, at det er en alt for stor og gennemgribende ting til, at andre mennesker skal tage bestemmelsen på hans vejne, når det ikke er nødvendigt.

Anmeld

12. oktober 2012

baby012

Ciss skriver:

Der er så mange myter omkring det der - en af de mest sejlivede er jo, at manden bliver en bedre elsker af det. Det er blank løgn!

Selv kunne jeg aldrig finde på at udsætte min søn for det - hvis han som myndig selv skulle finde på at vælge at få det gjort, er det hans valg og ikke noget, jeg vil blande mig i, men jeg synes, at det er en alt for stor og gennemgribende ting til, at andre mennesker skal tage bestemmelsen på hans vejne, når det ikke er nødvendigt.

Undre mig også over hvorfor der ikke er nogen spm kan svare mig på hvorfor man ikke kan vente til de selv tager beslutningen (16 eller derover) , men måske man bare ikke vil redsikere at de nægter, og defor gør det når de ikke har noget valg  

og kan godt forstå at man gjorde det på drengebørn i ørkenen hvor sand under forhuden forvoldte meget skade, men come on, kan man ikke bare lære dem at gå i bad og vaske sig ordenligt istedet for et kirorisk overgreb  

Bliver sku ked af det på de børns vegne, det er da deres forhud, synes selv de skal bestemme om den skal være der eller ej  

Anmeld

12. oktober 2012

bøllen

Jeg ville aldrig lade min dreng omskæres. Kun hvis der var en årsag.

Syntes det er synd uden bedøvelser, og forstår ikke en mor kan byde sit barn det.

Anmeld

12. oktober 2012

OverTheRainbow

Kellie skriver:

Nej var heller ikke dårligt ment. Bare en tanke for ja selv blindtarmen må jo have sin årsag. Jeg ville da heller ikke omskære mine sønner foruden der var en årsag. Men kender flere der er det bla. mine brødre og min søsters søn. Men det er jo så fordi deres far er muslim. Min kæreste fik fjernet forhuden som barn pga betændelse men ingen af dem giver udtryk for at de har lidt under det. Men derfor er det jo stadig et operativt indgreb og det indebærer jo altid en risiko som jeg ikke selv  ville udsætte mine egne børn for uden medicinsk årsag, som du også skriver.

Jeg er helt enig...

"Medicinsk omskæring" er helt ok synes jeg. selvfølgelig... Hellere ingen forhud end en betændt én af slagsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.