Omskæring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Hvad er jeres holdning til dette ??? 

Jeg har haft en diskussion med en af mine venner som mente at det var nærmest et must at omskære drenge. han havde en masse teorier om hvorfor det var en god ide, og kan ikke forstå at vi ikke vil lade vores dreng omskærer.. 

Da det kom til piger, var det en helt anden sag, det var et unødvendigt indgreb osv. Da jeg så spurgte hvorfor det så var ok med drenge, sagde han at det var godt for mandens sex liv senere, og forebyggende imod sygdomme.. 

Fik et chok da jeg fandt ud af at det er lovligt at få gjort i DK  UDEN  medicinsk grund  

jeg mener det er hul i hovedet???? ! 

men hvad er din mening om omskæring? Uden medicinsk grund .. 

Hm måske er det lidt hul i hovedet. 

Nu spurgte jeg lige min kæreste der er blevet omskåret (dog som voksen og medicinsk grund).

Spørgsmål:

Syntes du at det er bedre for sexlivet? - Helt klart 

Syntes du at det er mere renligt? - Helt sikkert og meget nemmere

Ville du ønske du fik det gjort da du var barn? - Nej! Vil gerne selv have valget

Så, jaaa 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Nu spurgte jeg lige min kæreste der er blevet omskåret (dog som voksen og medicinsk grund).

Spørgsmål:

Ville du ønske du fik det gjort da du var barn? - Nej! Vil gerne selv have valget

Så, jaaa 

Men min holdning er jo også at det er ok af medicinske årsager..

og når mænd vælger det selv, jamen så ser jeg det ikke som værre end silikone bryster (: 

det er den der med at forældrene vælger det for en som kan forage mig ...  '

Anmeld

11. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Men min holdning er jo også at det er ok af medicinske årsager..

og når mænd vælger det selv, jamen så ser jeg det ikke som værre end silikone bryster (: 

det er den der med at forældrene vælger det for en som kan forage mig ...  '

Ja ja, men tænkte jeg lige ville spørge kæresten, og han siger jo det samme som din ven  nemlig at det er bedre efter omskæring, men at han samtidig gerne selv ville have valget - så syntes måske det er lidt svært at svare på 

Anmeld

11. oktober 2012

Fenja09

Hvis jeg selv fik en dreng en dag ville jeg ikke lade ham omskærer, men mener faktisk ikke at der er noget galt i at gøre det, hvis det sker under ordnede forhold - på hospitalet. Og jeg mener også at der er stor forskel på at gøre det på en dreng fremfor en pige. Ved en pige fjerner man den del der giver lysten til sex og i nogle lande syer man skeden til, som gør at når pigen får menstruation, så kan det ikke komme ud og hun ender med at dø. Alt det vil ikke ske ved en dreng - er klar over at drengene er født med det, men det er "overflødig hud" som ikke ændre på meget ved drengens sexlyst/liv eller andre funktioner.

Der er jo mange ting som mennesket er "født med", men som vi sagtens kan leve uden - uden mén.

/Fenja

Anmeld

11. oktober 2012

A&F

PT skriver:

Når man omskærer piger, får de senere mange problemer ved både sex og fødsel, og i min verden hører det ikke nogen steder hjemme.

Drenge bliver omskåret af hygiejniske grunde, og min søn skal også omskæres inden for det næste år eller to, da indgrebet er mindre ved små børn end ved fx større børn/voksne.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du/man kan blive så forarget over noget, der er bedre for drengen/manden eller i det hele taget har så stærk en holdning over for, hvad andre foretager sig.

Jeg har min mening, men det betyder da ikke, at jeg synes, du er en dårlig mor, fordi du ikke gør det på din søn (ikke møntet på TS men generelt )

Enig

Anmeld

11. oktober 2012

sne190810

LilleNyPåVej skriver:

Spørgsmål:

Så, jaaa 

Nu jeg bare lige nysgerrigper ..

Men hvordan kan han svare at sexlivet er bedre? Han har jo aldrig rigtig prøvet andet Det jo ikke fordi han kan sammenligne det at have sex MED forhud

Anmeld

11. oktober 2012

Laulund87

sne190810 skriver:

Men hvordan kan han svare at sexlivet er bedre? Han har jo aldrig rigtig prøvet andet Det jo ikke fordi han kan sammenligne det at have sex MED forhud

Ret godt spørgsmål egentlig

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sne190810 skriver:

Hvorfor tror du ikke, han har det, når han først er omskåret som voksen? 

Anmeld

11. oktober 2012

Annette A

Det kan faktisk ofte være en fordel da skidt og snavs ikke samler sig under forhuden og resulterer i betændelse. Min egen kæreste fik fjernet forhuden som barn netop fordi der gik betændelse i det. Min brødre er også omskåret som børn samt min søsters søn, da deres far er muslim. Min far er dansk og mine sønner er da heller ikke omskåret men kan ikke se det er et problem når indgrebet bliver foretaget under ordentlige forhold. Hvis man ikke kunne gøre det på den måde i DK ville det jo bare blive gjort alligevel, men under dårligere forhold og eftersom man gør det i sundhedsvæsenet i DK er det jo også blevet vurderet at det ikke er et problematisk indgreb. Man kan på ingen måde ej heller sammenligne det med pigeomskæring som er noget helt andet.

Anmeld

11. oktober 2012

sne190810

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor tror du ikke, han har det, når han først er omskåret som voksen? 

I og med at hun skriver at han gerne selv ville have haft valget som voksen, gik jeg udfra han netop var blevet omskæret som lille.

Ganske simpelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.