Omskæring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sne190810 skriver:

I og med at hun skriver at han gerne selv ville have haft valget som voksen, gik jeg udfra han netop var blevet omskæret som lille.

Ganske simpelt

Hun skriver, han er blevet omskåret som voksen af medicinske årsager?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

sne190810

Mor og meget mere skriver:

Hun skriver, han er blevet omskåret som voksen af medicinske årsager?

Undskyld fru politibetjent, som sagt før troede jeg det var fordi hun havde skrevet at han gerne selv ville have haft valget som voksen, og derfor tolkede jeg bare at det så var sket som lille.

My bad, skal aldrig ske igen.

Anmeld

11. oktober 2012

Annette A

Smilo skriver:

Hvis det var meningen det ikke skulle være der, hvorfor bliver mænd så "skabt" med det?  Det bør nok ik fjernes.

Om det er af religiøse grunde eller hygiejniske grunde er mig uforstående.. Og det argument med at det vil være bedre for mandens sexliv synes jeg brummer liiidt af mandschauvinisme!

Jeg er imod omskæring... Synes altså det er noget pjat

Kan godt følge din umiddelbare tanke med, at hvis vi er født med det har vi nok brug for det. Men det har tit undret mig at vi er udstyret med en blindtarm. Kender ufatteligt mange inklusive mig selv, der har fået fjernet den, hvor den rent faktisk gør mere skade end gavn. Forhud kan også ende med at skulle fjernes pga betændelse, så det kan også undværes trods alt.

Anmeld

11. oktober 2012

Gardenia

Lahn11 skriver:

Hvad er jeres holdning til dette ??? 

Jeg har haft en diskussion med en af mine venner som mente at det var nærmest et must at omskære drenge. han havde en masse teorier om hvorfor det var en god ide, og kan ikke forstå at vi ikke vil lade vores dreng omskærer.. 

Da det kom til piger, var det en helt anden sag, det var et unødvendigt indgreb osv. Da jeg så spurgte hvorfor det så var ok med drenge, sagde han at det var godt for mandens sex liv senere, og forebyggende imod sygdomme.. 

Fik et chok da jeg fandt ud af at det er lovligt at få gjort i DK  UDEN  medicinsk grund  

jeg mener det er hul i hovedet???? ! 

men hvad er din mening om omskæring? Uden medicinsk grund .. 

Omskæring er et overgreb, uanset hvem og hvorfor og på hvilket køn.

Jeg kan ikke rigtigt få formuleret mig ud over afskyen over at bo i et samfund der retfærdiggører det, så stopper vist bare her

Anmeld

11. oktober 2012

OverTheRainbow

Kellie skriver:

Kan godt følge din umiddelbare tanke med, at hvis vi er født med det har vi nok brug for det. Men det har tit undret mig at vi er udstyret med en blindtarm. Kender ufatteligt mange inklusive mig selv, der har fået fjernet den, hvor den rent faktisk gør mere skade end gavn. Forhud kan også ende med at skulle fjernes pga betændelse, så det kan også undværes trods alt.

Hej... 

Spørg man eksperterne om blindtarmens funktion er meningerne delte, som i alt andet Seneste forskning tyder på at den fungerer som et opholdsted for de bakterier der hjælper fordøjelsen hvis man har pådraget sig bestemte sygdomme.. Men igen, delte meninger, forskellige oplevelser og historier

Selvfølgelig er jeg ikke imod omskæring, hvis det er af medicinske årsager 

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Lahn11 skriver:

Jeg har haft en diskussion med en af mine venner som mente at det var nærmest et must at omskære drenge. han havde en masse teorier om hvorfor det var en god ide, og kan ikke forstå at vi ikke vil lade vores dreng omskærer.. 

Da det kom til piger, var det en helt anden sag, det var et unødvendigt indgreb osv. Da jeg så spurgte hvorfor det så var ok med drenge, sagde han at det var godt for mandens sex liv senere, og forebyggende imod sygdomme.. 

Fik et chok da jeg fandt ud af at det er lovligt at få gjort i DK  UDEN  medicinsk grund  

Så nu får jeg nok smæk igen.

Men da vi har haft denne diskussion herinde før, så gentager jeg gerne mig selv.

Ja, jeg synes det er ok at drenge bliver omskåret, så længe det bliver gjort af en LÆGE eller en lægeordineret "præst".

Og jo, der er stor, stor forskel på at omskære drenge og så piger.

Og jeg kender ALLE argumenterne for og imod, så I behøver ikke gentage dem for mig.
Jeg har taget et standpunkt, som er en del af min overbevisning og kultur, vurderet hvad der er rimeligt og ikke rimeligt, og dømt ud derfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

Gardenia skriver:

Jeg kan ikke rigtigt få formuleret mig ud over afskyen over at bo i et samfund der retfærdiggører det, så stopper vist bare her

Enig, det vil altid være er overgreb, da det er fuldstændig uden grund (for det meste) og uden barnets samtykke..

Fik også et chok da jeg fandt ud af at det var lovligt  

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Gardenia skriver:

Enig 

Anmeld

11. oktober 2012

Annette A

Smilo skriver:

Hej... 

Spørg man eksperterne om blindtarmens funktion er meningerne delte, som i alt andet Seneste forskning tyder på at den fungerer som et opholdsted for de bakterier der hjælper fordøjelsen hvis man har pådraget sig bestemte sygdomme.. Men igen, delte meninger, forskellige oplevelser og historier

Selvfølgelig er jeg ikke imod omskæring, hvis det er af medicinske årsager 

Nej var heller ikke dårligt ment. Bare en tanke for ja selv blindtarmen må jo have sin årsag. Jeg ville da heller ikke omskære mine sønner foruden der var en årsag. Men kender flere der er det bla. mine brødre og min søsters søn. Men det er jo så fordi deres far er muslim. Min kæreste fik fjernet forhuden som barn pga betændelse men ingen af dem giver udtryk for at de har lidt under det. Men derfor er det jo stadig et operativt indgreb og det indebærer jo altid en risiko som jeg ikke selv  ville udsætte mine egne børn for uden medicinsk årsag, som du også skriver.

Anmeld

11. oktober 2012

Tona

Lahn11 skriver:

Jeg har stor respekt for andres religion og for at de evt føler at de er forpligtet overfor deres gud til at omskære deres børn. Men jeg mener faktisk ikke at det burde være lovligt. Og filmen knækker totalt for mig når folk får det gjort på deres små børn bare fordi de kan og enda uden religiøse årsager.

Jeg tror at der er rigtig meget kultur og tradition i det her, for hvis man aldrig havde omskåret nogen før og så nogen fandt på nu her i dag at omskære deres lille dreng er jeg ret sikker på at det aldrig ville blive tilladt.

De fleste læger er enige i at omskæring ikke forebygger noget som helst, som almindelig sund hygiejne ikke også ville have forebygget. Det er til gengæld dokumenteret at nogle af de her drenge som voksne får seksuelle problemer som følge af indgrebet i form af orgasmebesvær og nedsat følsomhed ved sex og der findes foreninger af voksne omskårne mænd, der kæmper for at få det forbudt, da de føler at de er blevet skadet af det og at det har været et overgreb der blev begået mod dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.