Hvor længe var i sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2012

Ciss

Vi var sammen i 18 mndr før vi begyndte at snakke om baby.

Min søster og manden var sammen i få mndr - og da hun blev gravid troede jo alle, at det var et uheld, men det var planlagt. Om det er smart at starte så hurtigt, ved jeg ikke, men for dem gik det rigtig godt. De har i dag tre store børn sammen.

Jeg kender flere, som har været sammen i 2-3 år eller mere, før de er begyndt at snakke om baby. Man er forskellige, og en del mødes i studietiden og prioriterer at blive færdig og have et arbejde først. Så kan der jo godt gå en del år, før man kommer i gang.

Personlig tænker jeg, at det er smart at have boet sammen et stykke tid, så man har fundet ud af balancen sig imellem, og har "gået hinanden lidt til" i hverdagen. Det er jo let nok at drømme om baby i den første forelskesesrus, men det er noget helt andet, når man så skal flytte sammen og skal lære sig at håndtere hinanden både de gode og de dårlige dage og acceptere alle meningsforskellene mm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

Tullepoder

Vi blev kærester nov. 2006. Flyttede sammen jan. 2007. Blev planlagt gravid sep. 2008, og igen planlagt gravid dec. 2011. Er glad er for vi havde kendt hinanden, og boet sammen de 2 år, så vi havde styrken og troen på hinanden. Men det er jo hvad man har det bedst med, her har det været det rigtige for os :-) det er kun jer der kan mærke, om i er klar til opgaven :-D

Anmeld

3. oktober 2012

Brams

Anonym skriver:

Hej allesammen.
Min kæreste og jeg er begge totalt skruk. Han er faktisk værre end mig hehe.
Vi har ikke været sammen sådan forfærdeligt længe og snakken herhjemme går lige nu på om man skal vente til man har været sammen i x antal tid.

Hvor længe var i sammen før i planlagde barn eller før i blev gravide??

Vi havde været sammen i 2 år før vi planlagde barn (ville gerne være færdig med min uddannelse først).

Så gik der 12 år inden vi kunne byde vores lille prinsesse velkommen til verdenen

Anmeld

3. oktober 2012

MissTas

Anonym skriver:

Hej allesammen.
Vi har ikke været sammen sådan forfærdeligt længe og snakken herhjemme går lige nu på om man skal vente til man har været sammen i x antal tid.

for os havde det intet at sige hvor længe vi havde været sammen, så længe vi følte det var det rigtige .. vi havde været sammen i knapt 6 mrd. og har nu en skøn datter på 7,5 mrd

så længe man selv føler det er det rigtige at gøre, så synes jeg ikke det spiller nogen rolle hvor længe man har været sammen..

Anmeld

3. oktober 2012

FruHolm <3

Hej allesammen.

Vi havde været sammen 8 måneder da vi planlagde , og blev straks gravid, vi er dog ikk sammen mere

har været sammen med min nuværende kæreste i 4 måneder, vi var sammen i 2 uger før det blev officielt og flyttede sammen 5 dage efter vi blev kærester( vi boede 273 km fra hinanden , jeg kunne ikk undvære ham og han kunne ikk undvær. Mig så , han inviterede mig og min søn til at flytte op til ham, så det gjorde vi , han har sin ejerlejlighed og arbejde og vi havde intet der holdt os hvor vi boede)  og vi har snakket lidt om børn og så har vi snakket om at købe hus om 1 års tid  

Anmeld

3. oktober 2012

anynom

Jeg fandt sammen med min mand i 2004 og i 2011 blev jeg gravid - planlagt

Anmeld

3. oktober 2012

jydeinden

Månsson skriver:

Vi havde været sammen i 7år da vi besluttede os for at blive en familie..Vi har oplevet en masse sammen, haft vores tid alene sammen og kender hinanden så godt. Jeg syntes i hvertfald man skal vente til forelskelse perioden er ovre så man ser om man os klare det når det bliver hverdag.. MEN der er bare min holdning

Anmeld

3. oktober 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Hej allesammen.

1 og 3 mdr så var jeg gravid.... men det var ikke planlagt overhovedet

Anmeld

3. oktober 2012

baby012

Anonym skriver:

Hej allesammen.

7 måneder før barn nr. to var på vej

Anmeld

3. oktober 2012

Studerendemor

Da vi havde været sammen i 2 år var vi på en lang rygsæk-rejse. Det var både et stort eventyr, men også en tur der udfordrede vores forhold og vores samarbejdsevner. Og det fungerede bare over al forventning. En aften blev vi enige om, at vi ville flytte sammen og lige så stille starte en familie. 4 mdr senere blev jeg gravid. Vi fik godt nok testet vores forhold på rejsen, men det var intet i forhold til den test, et spædbarn og den nye forældre rolle er.... Men vi klarede den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.