er lidt nervøs... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2012

VIPpigen

VNB skriver:

hehe ja det er dælme ikk så lidt man gennemgår for de små skabninger  

jeg var bare slet ikke forstoppet da jeg ventede Viktor.. jo måske lidt tilsidst. Men denne her gang er min mave også blevet større hurtigere + sidder længere oppe. Og jordemoderen sagde at når maven sidder højt/livmoderen går langt op, så kunne det her pres opstå... 

så ja jeg skærer ned på mælken (drikker nok også 1 liter om dagen ) spiser dog ikke hvidt brød, men derimod har jeg konstant lyst til bananer og det skulle jeg også prøve at droppe 

men altså - en gang forstoppelse er da billigt sluppet det kan jeg ihvertfald godt leve med. Hvis det så bare ville holde op med at gøre så ondt... nu forstår jeg virkelig godt hvorfor folk der er kronisk opstiperet altid går rundt og har så ondt i maven 

præcis. Jeg er så en af dem som bøvlet med forstoppelse i tide og utide, og har prøvet alt. Så bananer og æbler er no go... Eller hvertfald i meget små mængder. Pære, kiwi, svesker, og frisk ananas er godt for mavsen. Ananassen skal være Med den der lidt hårde stok i midten... Det er vidst der alle de sunde og gode ting til maven sidder... Så det er bare ned og tømme frugt og grønt afdelingen i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

VNB

præcis. Jeg er så en af dem som bøvlet med forstoppelse i tide og utide, og har prøvet alt. Så bananer og æbler er no go... Eller hvertfald i meget små mængder. Pære, kiwi, svesker, og frisk ananas er godt for mavsen. Ananassen skal være Med den der lidt hårde stok i midten... Det er vidst der alle de sunde og gode ting til maven sidder... Så det er bare ned og tømme frugt og grønt afdelingen i morgen

Fik du aldrig helt vildt ondt så?

Jeg vil hellere have veer end den smerte jeg følte idag!  men de sagde godt nok også at mine tarme var godt og grundigt klemte... 

hehe ja vi tog også direkte fra sygehuset og ned for at handle ind købte hele frugtafdelingen nærmest... pærer og blommer sagde de også skulle være rigtig godt!  men vil da helt sikkert lige prøve ananas! 

Jeg spiser ellers rigtig meget frugt hver dag - men mest æbler og bananer.. og havde da aldrig skænket det en tanke før nu 

Anmeld

29. september 2012

Ciss

VNB skriver:

Ja jeg har desværre stadig ondt... Det kunne de ikk rigtig gøre noget ved men smerterne kommer og går.. Det kommer meget an på hvordan han lige ligger og jeg har ingen smerter når jeg ligger ned. 

Så jeg fortsætter på arbejdet, og så må jeg jo ligge mig lidt ned når det blir værst. Det hjælper også at vide at der ikke er noget alvorligt galt, selvom det er lidt surt at vide at jeg højst sandsynligt vil have smerter on/off de sidste 3 mdr 

for at han er hensynsfuld mod sin mor og lægger sig på den for dig mest behagelige måde. - Og så kan det jo være, det letter lidt, når maven synker?

Anmeld

29. september 2012

VNB

Ciss skriver:

for at han er hensynsfuld mod sin mor og lægger sig på den for dig mest behagelige måde. - Og så kan det jo være, det letter lidt, når maven synker?

hehe ja det håber jeg også. Han kunne godt lige tage lidt hensyn 

idag er det ikke så slemt, kan også mærke at han ligger anderledes idag, så det har virkelig åbenbart meget at gøre med hvordan han ligger og sparker/trykker. 

Og så er maven også kommet godt igang  det hjælper helt sikkert også på det! 

Anmeld

29. september 2012

Ciss

VNB skriver:

hehe ja det håber jeg også. Han kunne godt lige tage lidt hensyn 

idag er det ikke så slemt, kan også mærke at han ligger anderledes idag, så det har virkelig åbenbart meget at gøre med hvordan han ligger og sparker/trykker. 

Og så er maven også kommet godt igang  det hjælper helt sikkert også på det! 

HVor dejligt!

- Og så er han åbenbart ved at udvikle sig til en lille gentleman allerede. Et godt tegn.

Anmeld

29. september 2012

VNB

Ciss skriver:

HVor dejligt!

- Og så er han åbenbart ved at udvikle sig til en lille gentleman allerede. Et godt tegn.

hihihi ja han skal nok blive en god dreng 

Anmeld

29. september 2012

Muhmi

Åh nej... Jamen søde dog, det lyder da virkelig ubehageligt!

Tror du ikke "bare" det er overanstrengelse/ligamentsmerter x mange?? Håber virkelig at bebse ligger der inde og har det super godt og at mor bare skal slappe lidt af!!

Du ringer bare hvis du har brug for et øre til at lytte på det hele!!

Kæmpe knus!!

Anmeld

29. september 2012

Muhmi

VNB skriver:

så er vi endelig hjemme igen. 

Hold op det har taget lang tid... 

Jeg fik kørt kurve, målt blodtryk, tjekket urinen, blodprøver, og undersøgt maven. 

Bebsen var mega aktiv under hele forløbet, så ham var vi/de ihvertfald ikke det mindste nervøs for om der havde det godt  

Jordemoderen kunne mærke at min livmoder er meget stram/irriteret øverst oppe, og hun kunne se at jeg havde lidt kraftige pluveer... 

Men udover dette, så så alle prøver fuldstændig normale ud 

Det er ikke svangerskabs forgiftning som de først frygtede, og jeg er heller ikke ved at gå i fødsel. 

De tror at bebsi har presset mine tarme så meget at der bliver trykket på nogle nerver + at presset på livmoderen øverst oppe derfor blir stort, og dette kunne gøre vildt ondt sagde de. Det sker åbenbart for nogle gravide, og jeg skulle nok ikke regne med at tarmene "faldt på plads" igen før efter jeg har født - dvs jeg nok vil have lidt ondt/trykken resten af tiden  men det er ikke farligt på nogen måder - blot meget ubehageligt. Og så skal jeg sørge for at have rigeligt med gang i maven, da dette kan afhjælpe smerterne lidt. 

så alt i alt GODE nyheder  er glad for at alt andet ser helt normalt ud! pyyyh hvor kan man da hurtigt nå at blive forskrækket 

Tak for jeres søde ord og tanker 

Ååårh det var dejligt at læse!!!

Havde forstoppelse i uge 15 ca. og jeg fik de vildeste plukkeveer som faktisk føltes som veer, så derfor tog vi på hospitalet og jeg blev tjekket, alting var godt med bebsen men jeg bliver nød til at have godt gang i maven resten af graviditeten fordi hvis jeg ikke har det, så føles det virkelig som om jeg skal til at føde...

Heldigvis fik jeg noget movicol og SÅ stoppede det heldigvis heheh  

Anmeld

29. september 2012

VIPpigen

VNB skriver:

Fik du aldrig helt vildt ondt så?

Jeg vil hellere have veer end den smerte jeg følte idag!  men de sagde godt nok også at mine tarme var godt og grundigt klemte... 

hehe ja vi tog også direkte fra sygehuset og ned for at handle ind købte hele frugtafdelingen nærmest... pærer og blommer sagde de også skulle være rigtig godt!  men vil da helt sikkert lige prøve ananas! 

Jeg spiser ellers rigtig meget frugt hver dag - men mest æbler og bananer.. og havde da aldrig skænket det en tanke før nu 

Jo, jeg har nogen gange de vildeste mavesmerter pga forstoppelse. Har prøvet som barn at få feber og koldsved på panden, og mine forældre troede jeg havde blindtarmsbetændelse fordi jeg havde så ondt, så da det blev undersøgt kunne vi få konstateret at det bare var forstoppelse. Jeg kan stadig vågne eller opleve generelt at jeg får voldsomme mavesmerter, og de starter gerne i højre side, men nu ved jeg hvad det er, og så starter jeg op med at æde en masse kiwier fordi det er det eneste jeg har prøvet som virker På mig. Prøvede movicol og lacktulose under graviditeten, men det virker slet ikke. Jeg skal have det naturlige kick til mavsen. Og ja, æbler og banan virker stik modsat. Det skal du spise hvis du har tynd mave.... Haha.

men husker alt for godt smerten, og jo, jeg er døden nær næsten hver gang. Nogen gange er det så slemt i højre side at jeg ikke kan strække mig, så jeg går med kroppen bøjen til højre fordi det ellers gør ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.