er lidt nervøs... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2012

Mother-love

VNB skriver:

Lige en lille hurtig Update: 

er henvist videre til Fødegangen hvor vi er på vej op nu... 

Lægen var meget i tvivl om hvad smerterne skyldes, hun nævnte flere forskellige ting, så håber vi blir klogere deroppe. 

krydser for at alt er som det skal være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

_-Kathrine-_

VNB skriver:

Lige en lille hurtig Update: 

er henvist videre til Fødegangen hvor vi er på vej op nu... 

Lægen var meget i tvivl om hvad smerterne skyldes, hun nævnte flere forskellige ting, så håber vi blir klogere deroppe. 

Ej, for pokker da!
Håber ikke det er noget alvorligt!?
for dig og lillebror

Anmeld

28. september 2012

VNB

så er vi endelig hjemme igen. 

Hold op det har taget lang tid... 

Jeg fik kørt kurve, målt blodtryk, tjekket urinen, blodprøver, og undersøgt maven. 

Bebsen var mega aktiv under hele forløbet, så ham var vi/de ihvertfald ikke det mindste nervøs for om der havde det godt  

Jordemoderen kunne mærke at min livmoder er meget stram/irriteret øverst oppe, og hun kunne se at jeg havde lidt kraftige pluveer... 

Men udover dette, så så alle prøver fuldstændig normale ud 

Det er ikke svangerskabs forgiftning som de først frygtede, og jeg er heller ikke ved at gå i fødsel. 

De tror at bebsi har presset mine tarme så meget at der bliver trykket på nogle nerver + at presset på livmoderen øverst oppe derfor blir stort, og dette kunne gøre vildt ondt sagde de. Det sker åbenbart for nogle gravide, og jeg skulle nok ikke regne med at tarmene "faldt på plads" igen før efter jeg har født - dvs jeg nok vil have lidt ondt/trykken resten af tiden  men det er ikke farligt på nogen måder - blot meget ubehageligt. Og så skal jeg sørge for at have rigeligt med gang i maven, da dette kan afhjælpe smerterne lidt. 

så alt i alt GODE nyheder  er glad for at alt andet ser helt normalt ud! pyyyh hvor kan man da hurtigt nå at blive forskrækket 

Tak for jeres søde ord og tanker 

Anmeld

28. september 2012

Ciss

VNB skriver:

Jeg fik kørt kurve, målt blodtryk, tjekket urinen, blodprøver, og undersøgt maven. 

Bebsen var mega aktiv under hele forløbet, så ham var vi/de ihvertfald ikke det mindste nervøs for om der havde det godt  

Jordemoderen kunne mærke at min livmoder er meget stram/irriteret øverst oppe, og hun kunne se at jeg havde lidt kraftige pluveer... 

Det er ikke svangerskabs forgiftning som de først frygtede, og jeg er heller ikke ved at gå i fødsel. 

De tror at bebsi har presset mine tarme så meget at der bliver trykket på nogle nerver + at presset på livmoderen øverst oppe derfor blir stort, og dette kunne gøre vildt ondt sagde de. Det sker åbenbart for nogle gravide, og jeg skulle nok ikke regne med at tarmene "faldt på plads" igen før efter jeg har født - dvs jeg nok vil have lidt ondt/trykken resten af tiden  men det er ikke farligt på nogen måder - blot meget ubehageligt. Og så skal jeg sørge for at have rigeligt med gang i maven, da dette kan afhjælpe smerterne lidt. 

så alt i alt GODE nyheder  er glad for at alt andet ser helt normalt ud! pyyyh hvor kan man da hurtigt nå at blive forskrækket 

Pyh, godt det ikke var noget, som påvirker babyen - men trist at det ikke kommer til at blive godt igen, før du har født...

Har du stadig lige ondt? Kommer du til at klare at gå på arbejde, eller må du sygemeldes?

Anmeld

28. september 2012

_-Kathrine-_

VNB skriver:

Puha godt at alt var ok...! Det svangerskabsforgiftning strejfede mig lige da du skrev at du havde smerter øverst i maven - det var godt at det blev afkræftet!!
Skal du så forholde dig i ro nu, eller hvordan??

Anmeld

28. september 2012

M (:

VNB skriver:

Puha, dejligt at det "bare" er klemte tarme, og at både du og lillemanden har det godt (trods de meget ubehagelig smerter).. 

Anmeld

28. september 2012

VNB

Ciss skriver:

Pyh, godt det ikke var noget, som påvirker babyen - men trist at det ikke kommer til at blive godt igen, før du har født...

Har du stadig lige ondt? Kommer du til at klare at gå på arbejde, eller må du sygemeldes?

Ja jeg har desværre stadig ondt... Det kunne de ikk rigtig gøre noget ved men smerterne kommer og går.. Det kommer meget an på hvordan han lige ligger og jeg har ingen smerter når jeg ligger ned. 

Så jeg fortsætter på arbejdet, og så må jeg jo ligge mig lidt ned når det blir værst. Det hjælper også at vide at der ikke er noget alvorligt galt, selvom det er lidt surt at vide at jeg højst sandsynligt vil have smerter on/off de sidste 3 mdr 

Anmeld

28. september 2012

VNB

_-Kathrine-_ skriver:

Puha godt at alt var ok...! Det svangerskabsforgiftning strejfede mig lige da du skrev at du havde smerter øverst i maven - det var godt at det blev afkræftet!!
Skal du så forholde dig i ro nu, eller hvordan??

Hej søde. 

Ja det var rigtig dejligt at der ikke var noget alvorligt galt!  

men det er godt nok sindsygt at det kan gøre så ondt.... og desværre kan man ikke gøre noget for at mindske smerterne. Mærker ikke noget når jeg ligger ned, og hvis bebse ligger sig på en speciel måde så er det heller ikk så slemt. 

Så jeg fortsætter med at arbejde... Har heldigvis kun 20 vagter tilbage ! Så det håber jeg at kunne klare  

og så må jeg jo bare bide det i mig indtil... Kan jo ikk ligge ned fra nu af - så blir jeg sindsyg 

Men så længe jeg ved at det ikk er noget alvorligt er jeg mere rolig  

Anmeld

28. september 2012

_-Kathrine-_

VNB skriver:

Hej søde. 

Ja det var rigtig dejligt at der ikke var noget alvorligt galt!  

men det er godt nok sindsygt at det kan gøre så ondt.... og desværre kan man ikke gøre noget for at mindske smerterne. Mærker ikke noget når jeg ligger ned, og hvis bebse ligger sig på en speciel måde så er det heller ikk så slemt. 

Så jeg fortsætter med at arbejde... Har heldigvis kun 20 vagter tilbage ! Så det håber jeg at kunne klare  

og så må jeg jo bare bide det i mig indtil... Kan jo ikk ligge ned fra nu af - så blir jeg sindsyg 

Men så længe jeg ved at det ikk er noget alvorligt er jeg mere rolig  

Nej, det er sgu svært at ligge og slappe af, når man som os, har et par vildbasser der også skal ha opmærksomhed

Det er også helt vildt så lidt plads jeg synes der er ved at være? Det er slet ikke små spark, men en moslen rundt men det er nu dejligt

Håber det bliver bedre - du skal ikke følges lidt ekstra, eller?

Anmeld

28. september 2012

VNB

M (: skriver:

Puha, dejligt at det "bare" er klemte tarme, og at både du og lillemanden har det godt (trods de meget ubehagelig smerter).. 

Ja det er rigtig dejligt at det ikk er noget alvorligt for hverken bebs eller mig  

men shit hvor er det vildt at tarmenes nerver kan gøre så ondt!!  Og vildt at de kan blive presset på den måde. Men det er vist også ret uheldigt, og nogle få gange har de set at det går i sig selv.. Dog skal jeg jo nok regne med have ondt on/off resten af tiden. Men nu hvor jeg ved hvorfor, så er jeg lidt mere rolig og kan bedre tackle det og så hjælper det når jeg ligger ned eller slapper heeeelt af, så det må jeg jo bare gøre når det er værst.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.