er lidt nervøs... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.375 visninger
48 svar
0 synes godt om
28. september 2012

VNB

Jeg har lige ringet og fået en akut tid hos min læge idag...

Jeg er gravid i uge 27 og har siden i mandags haft "underligt" ondt i maven... Smerterne sidder som en trykkende smerte øvest i livmoderen, altså lige under mine ribben... og nu har den så bredt sig ned i den ene side af maven.

Om dagen er det sådan lige til at holde ud (med god vilje!) men i løbet af eftermiddagen/aftenen blir det værre og værre... Det gør faktisk så ondt at jeg onsdag aften måtte tage før hjem fra arbejdet. Igår aftes var jeg så i aftenvagt igen og det var kun med nød og næppe at jeg klarede vagten fuldt ud  

Her idag vil jeg så tage Viktor med på legepladsen, vi har kun gået ca 100 meter før jeg får ondt. Bider det i mig, og vi kommer helt hen til legepladsen. Men efter ca 10 min hvor jeg dasker rundt efter ham mens jeg ligner en der er ved at dø, må vi tage hjem igen.

Jeg troede aldrig vi skulle komme helt hjem... kunne næsten ikke skubbe klapvognen, og havde bare SÅ ondt at jeg begyndte at græde inden vi nåede helt hjem  

Jeg får Viktor ud af overtøjet, og så laver jeg åbenbart en forkert bevægelse som giver den værste skærende smerte jeg nogensinde har prøvet (og hey - jeg har altså prøvet at have veer og føde før - så det her gjorde virkelig ondt! 

Viktor står bare og kigger forskrækket på mig  mens jeg grædende må ringe til min læge og bestille en tid. 

Heldigvis kan hun allerede se mig her kl 12.15.

Har ringet til min kæreste og bedt ham komme hjem fra arbejde. 

puha hvor er jeg bare nervøs for om der er noget galt... jeg har normalt en MEGET høj smertetærskel. F.eks synes jeg ikke at udvidelses veerne ti Viktors fødsel gjorde specielt ondt, og der skal virkelig meget til før jeg indrømmer/mærker at have ondt  

Men der her gør ondt... og det kan jo ikke være normalt?! sådan havde jeg det slet ikke da jeg ventede Viktor... 

lige nu ligger jeg på sofaen og venter bare på at kl blir 12.15

Håber virkelig lægen kan finde ud af hvad der foregår, og at det ikke er noget alvorligt 

Nogen som har prøvet noget lignende og evt kan berolige mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

LSM

VNB skriver:

Jeg har lige ringet og fået en akut tid hos min læge idag...

Jeg er gravid i uge 27 og har siden i mandags haft "underligt" ondt i maven... Smerterne sidder som en trykkende smerte øvest i livmoderen, altså lige under mine ribben... og nu har den så bredt sig ned i den ene side af maven.

Om dagen er det sådan lige til at holde ud (med god vilje!) men i løbet af eftermiddagen/aftenen blir det værre og værre... Det gør faktisk så ondt at jeg onsdag aften måtte tage før hjem fra arbejdet. Igår aftes var jeg så i aftenvagt igen og det var kun med nød og næppe at jeg klarede vagten fuldt ud  

Her idag vil jeg så tage Viktor med på legepladsen, vi har kun gået ca 100 meter før jeg får ondt. Bider det i mig, og vi kommer helt hen til legepladsen. Men efter ca 10 min hvor jeg dasker rundt efter ham mens jeg ligner en der er ved at dø, må vi tage hjem igen.

Jeg troede aldrig vi skulle komme helt hjem... kunne næsten ikke skubbe klapvognen, og havde bare SÅ ondt at jeg begyndte at græde inden vi nåede helt hjem  

Jeg får Viktor ud af overtøjet, og så laver jeg åbenbart en forkert bevægelse som giver den værste skærende smerte jeg nogensinde har prøvet (og hey - jeg har altså prøvet at have veer og føde før - så det her gjorde virkelig ondt! 

Viktor står bare og kigger forskrækket på mig  mens jeg grædende må ringe til min læge og bestille en tid. 

Heldigvis kan hun allerede se mig her kl 12.15.

Har ringet til min kæreste og bedt ham komme hjem fra arbejde. 

puha hvor er jeg bare nervøs for om der er noget galt... jeg har normalt en MEGET høj smertetærskel. F.eks synes jeg ikke at udvidelses veerne ti Viktors fødsel gjorde specielt ondt, og der skal virkelig meget til før jeg indrømmer/mærker at have ondt  

Men der her gør ondt... og det kan jo ikke være normalt?! sådan havde jeg det slet ikke da jeg ventede Viktor... 

lige nu ligger jeg på sofaen og venter bare på at kl blir 12.15

Håber virkelig lægen kan finde ud af hvad der foregår, og at det ikke er noget alvorligt 

Nogen som har prøvet noget lignende og evt kan berolige mig? 

Åh det lyder da ikke rart

alt er som det skal være med den lille bebs

Anmeld

28. september 2012

Celia

Har prøvet at få en fibersprængning i maven under graviditeten - en vanvittig og uheldig ting, som gør rigtig ondt også med en høj smertetærskel... og det krævede jo et par dages total afslapning. Men ved ikke om det kan lyde som det samme som dit tilfælde. Pøj pøj med tjekket...

Anmeld

28. september 2012

birthee

Har ikke lige prøvet noget lignende det du beskriver, men synes lige du skulle have et stort knus!!!  Håber ikke der er noget alvorligt, og ønsker dig god bedring...

Håber på en update...

Knus

Anmeld

28. september 2012

VNB

LSM skriver:

Åh det lyder da ikke rart

alt er som det skal være med den lille bebs

mange tak

nej det er bestemt ikke rart  

er virkelig et sølle skrævl lige nu.... 

Anmeld

28. september 2012

Sakris

Åh søde, det lyder godt nok ikke så godt. Ved ikke hvad der kan give så store smerter. Men håber virkelig at alt er ok Godt at du kunne få tid hos lægen så hurtigt, selvom jeg alligevel undres over de ikke har bedt dig komme med det samme! 

Stort knus til dig og lillebror. Håber på godt nyt fra jer i eftermiddag!

Anmeld

28. september 2012

VNB

Celia skriver:

Har prøvet at få en fibersprængning i maven under graviditeten - en vanvittig og uheldig ting, som gør rigtig ondt også med en høj smertetærskel... og det krævede jo et par dages total afslapning. Men ved ikke om det kan lyde som det samme som dit tilfælde. Pøj pøj med tjekket...

jeg har faktisk tænkt tanken omkring fibersspræning/forstrækning af noget...

det startede nemlig i forbindelse med at jeg lavede et forkert løft/overanstrengte mig på arbejdet...  

så måske har du helt ret. håber da "bare" at det er det faktisk 

Anmeld

28. september 2012

LSM

VNB skriver:

mange tak

nej det er bestemt ikke rart  

er virkelig et sølle skrævl lige nu.... 

Du må jo endelig give en lille update når du har været ved lægen

Anmeld

28. september 2012

blomst84

KÆMPE kram herfra  Håber det bedste for dig!! Det lyder virkelig ikke rart..  Alt hvad jeg kan for at det bare er lidt maveonde ... De bedste tanker !!! 

Anmeld

28. september 2012

Laulund87

Håber ikke det er alvorligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.