er lidt nervøs... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2012

VNB

_-Kathrine-_ skriver:

Nej, det er sgu svært at ligge og slappe af, når man som os, har et par vildbasser der også skal ha opmærksomhed

Det er også helt vildt så lidt plads jeg synes der er ved at være? Det er slet ikke små spark, men en moslen rundt men det er nu dejligt

Håber det bliver bedre - du skal ikke følges lidt ekstra, eller?

Hehe ja det er da umuligt at ligge ned hele tiden når der står en lille fyr og vil lege  

jeg må jo også bare sørge for at holde rigeligt med gang i maven, da den mindste form for forstoppelse kan give smerterne. så jeg må starte dagen med et par sveskere og prøve at drikke mere end de 3 liter vand som jeg allerede får... 

Nej skal ikke følges, da det er en helt naturlig ting som man alligevel ikk kan gøre noget ved  

De sagde at jeg skulle tage det op med min jordemoder her den 5/10 hvor jeg har en planlagt tid, men ellers skulle der ikke gøres yderligere. Det er bare uheldigt, men fuldstændig ufarligt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

blomst84

Puha godt det "bare" var klemte tarme har tænkt på dig hele dagen og frygtede også for at du havde svangerskabsforgiftning  

Anmeld

28. september 2012

VNB

blomst84 skriver:

Puha godt det "bare" var klemte tarme har tænkt på dig hele dagen og frygtede også for at du havde svangerskabsforgiftning  

Det var vist også det de lige frygtede først, så jeg er da lykkelig for at det bare er mine tarme der blir "kvast"  Ville bare ønske at det ikke skulle gøre så ondt... Men nu ved jeg i det mindste at det intet alvorlig er

Anmeld

28. september 2012

M (:

VNB skriver:

Ja det er rigtig dejligt at det ikk er noget alvorligt for hverken bebs eller mig  

men shit hvor er det vildt at tarmenes nerver kan gøre så ondt!!  Og vildt at de kan blive presset på den måde. Men det er vist også ret uheldigt, og nogle få gange har de set at det går i sig selv.. Dog skal jeg jo nok regne med have ondt on/off resten af tiden. Men nu hvor jeg ved hvorfor, så er jeg lidt mere rolig og kan bedre tackle det og så hjælper det når jeg ligger ned eller slapper heeeelt af, så det må jeg jo bare gøre når det er værst.. 

Og det er lidt "sjovt" at tarmene reagerer på at blive klemt - normalt siger man jo, at tarmenes nerver kun reagerer på at blive strukket, og det er derfor det gør nas at være obstiperet, når man får blæst luft i tarmen ed koloskopi eller hvis der er betændelse i divertiklerne! 

Det hjælper altid MEGET når man ved, at man ikke behøver være bekymret.. 

for at du er en af de få, hvor det går i sing selv! 

Anmeld

28. september 2012

VNB

M (: skriver:

Og det er lidt "sjovt" at tarmene reagerer på at blive klemt - normalt siger man jo, at tarmenes nerver kun reagerer på at blive strukket, og det er derfor det gør nas at være obstiperet, når man får blæst luft i tarmen ed koloskopi eller hvis der er betændelse i divertiklerne! 

Det hjælper altid MEGET når man ved, at man ikke behøver være bekymret.. 

for at du er en af de få, hvor det går i sing selv! 

men som jeg forstod det så er det jo også også en form for "Obstipation"... altså tarmene har mindre plads fordi den store livmoder fylder, og så bliver afføringen klemt "af" visse steder og det giver så et pres som så giver denne smerte. 

i bund og grund kan man vel sige at smerterne skyldes dårlig tarmfunktion grundet pladsmangel, og dette medfører så at nogle nerver reagerer. Eller det var ihvertfald det som jeg fik ud af deres forklaring. 

Så jeg må igang med HUSK og svedsker og så skulle jeg se om jeg kunne drikke mere vand end de 3 liter som jeg allerede drikker... suk 

og selvom presset på tarmene så (højst sansynligt) vil være der til jeg har født, så kan man da håbe på at rigeligt med gang i maven hjælper lidt på det

uh det er skønt at være gravid hva  jeg har aldrig døjet med forstoppelse før... men jern piller og hormoner hjælper vist heller ikke i den rigtige retning 

Anmeld

28. september 2012

VIPpigen

For shirt du gjorde mig lige forskrækket... Jeg ledte og ledte efter en opdatering..... Godt du og Lillebror er okay, og det ikke var værrere. Men ej altså, det er vidst bare en skod dag, og så er det ikke en gang fredag den 13........

Anmeld

29. september 2012

VNB

VIPpigen skriver:

For shirt du gjorde mig lige forskrækket... Jeg ledte og ledte efter en opdatering..... Godt du og Lillebror er okay, og det ikke var værrere. Men ej altså, det er vidst bare en skod dag, og så er det ikke en gang fredag den 13........

hvor er du sød 

Vi fik os også lige en lille forskrækkelse der... selvom jeg ikke på noget tidspunkt frygtede om bebs var okay (mærker jo konstant masser af liv ) men jeg var meget nervøs for hvad smerterne stammede fra da jeg ikke har prøvet at have ondt på den måde før...

og så skyldes det hele "bare" nedsat tarmfunktion pga pres fra livmoderen  så i bund og grund er jeg vel forstoppet på en måde som kun gravide kan være...  og tarmene falder højst sansynlig ikke på ordentlig på plads igen før efter jeg har født... men jeg må jo bare sørge for at holde godt gang i systemet og håbe på at det hjælper på det 

Anmeld

29. september 2012

VIPpigen

VNB skriver:

hvor er du sød 

Vi fik os også lige en lille forskrækkelse der... selvom jeg ikke på noget tidspunkt frygtede om bebs var okay (mærker jo konstant masser af liv ) men jeg var meget nervøs for hvad smerterne stammede fra da jeg ikke har prøvet at have ondt på den måde før...

og så skyldes det hele "bare" nedsat tarmfunktion pga pres fra livmoderen  så i bund og grund er jeg vel forstoppet på en måde som kun gravide kan være...  og tarmene falder højst sansynlig ikke på ordentlig på plads igen før efter jeg har født... men jeg må jo bare sørge for at holde godt gang i systemet og håbe på at det hjælper på det 

Det er jo det, og hvad gør man ikke for sit ufødte barn..... "Ja lille skat, selvfølgelig må du presse på mors tarme" " eiii hvor er du sød, bruger min ikke særlig fyldte blære som hoppepude" og ja, den sidste her gjorde lilje så jo, og nøj hvor var det trælst... Men man overlever alt for de kære små skabninger... Du må i gang med kiwier, og svesker, og droppe hvid brød og mælk....... 

Anmeld

29. september 2012

VNB

VIPpigen skriver:

Det er jo det, og hvad gør man ikke for sit ufødte barn..... "Ja lille skat, selvfølgelig må du presse på mors tarme" " eiii hvor er du sød, bruger min ikke særlig fyldte blære som hoppepude" og ja, den sidste her gjorde lilje så jo, og nøj hvor var det trælst... Men man overlever alt for de kære små skabninger... Du må i gang med kiwier, og svesker, og droppe hvid brød og mælk....... 

hehe ja det er dælme ikk så lidt man gennemgår for de små skabninger  

jeg var bare slet ikke forstoppet da jeg ventede Viktor.. jo måske lidt tilsidst. Men denne her gang er min mave også blevet større hurtigere + sidder længere oppe. Og jordemoderen sagde at når maven sidder højt/livmoderen går langt op, så kunne det her pres opstå... 

så ja jeg skærer ned på mælken (drikker nok også 1 liter om dagen ) spiser dog ikke hvidt brød, men derimod har jeg konstant lyst til bananer og det skulle jeg også prøve at droppe 

men altså - en gang forstoppelse er da billigt sluppet det kan jeg ihvertfald godt leve med. Hvis det så bare ville holde op med at gøre så ondt... nu forstår jeg virkelig godt hvorfor folk der er kronisk opstiperet altid går rundt og har så ondt i maven 

Anmeld

29. september 2012

VIPpigen

VNB skriver:

hehe ja det er dælme ikk så lidt man gennemgår for de små skabninger  

jeg var bare slet ikke forstoppet da jeg ventede Viktor.. jo måske lidt tilsidst. Men denne her gang er min mave også blevet større hurtigere + sidder længere oppe. Og jordemoderen sagde at når maven sidder højt/livmoderen går langt op, så kunne det her pres opstå... 

så ja jeg skærer ned på mælken (drikker nok også 1 liter om dagen ) spiser dog ikke hvidt brød, men derimod har jeg konstant lyst til bananer og det skulle jeg også prøve at droppe 

men altså - en gang forstoppelse er da billigt sluppet det kan jeg ihvertfald godt leve med. Hvis det så bare ville holde op med at gøre så ondt... nu forstår jeg virkelig godt hvorfor folk der er kronisk opstiperet altid går rundt og har så ondt i maven 

præcis. Jeg er så en af dem som bøvlet med forstoppelse i tide og utide, og har prøvet alt. Så bananer og æbler er no go... Eller hvertfald i meget små mængder. Pære, kiwi, svesker, og frisk ananas er godt for mavsen. Ananassen skal være Med den der lidt hårde stok i midten... Det er vidst der alle de sunde og gode ting til maven sidder... Så det er bare ned og tømme frugt og grønt afdelingen i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.