M (: skriver:
Og det er lidt "sjovt" at tarmene reagerer på at blive klemt - normalt siger man jo, at tarmenes nerver kun reagerer på at blive strukket, og det er derfor det gør nas at være obstiperet, når man får blæst luft i tarmen ed koloskopi eller hvis der er betændelse i divertiklerne! 
Det hjælper altid MEGET når man ved, at man ikke behøver være bekymret.. 

for at du er en af de få, hvor det går i sing selv! 
men som jeg forstod det så er det jo også også en form for "Obstipation"... altså tarmene har mindre plads fordi den store livmoder fylder, og så bliver afføringen klemt "af" visse steder og det giver så et pres som så giver denne smerte.
i bund og grund kan man vel sige at smerterne skyldes dårlig tarmfunktion grundet pladsmangel, og dette medfører så at nogle nerver reagerer. Eller det var ihvertfald det som jeg fik ud af deres forklaring.
Så jeg må igang med HUSK og svedsker og så skulle jeg se om jeg kunne drikke mere vand end de 3 liter som jeg allerede drikker... suk 
og selvom presset på tarmene så (højst sansynligt) vil være der til jeg har født, så kan man da håbe på at rigeligt med gang i maven hjælper lidt på det 
uh det er skønt at være gravid hva
jeg har aldrig døjet med forstoppelse før... men jern piller og hormoner hjælper vist heller ikke i den rigtige retning 
Anmeld