Skrækkeligt! og ja det barn vil jo blive forældrenes barn... en 13 årig pige kan og skal ikke tage sig af et barn! STakkels pige...
Jeg tror også at unge piger kan blive påvirket af programmer som "de unge mødre" - bøger/blade osv. som gør det hele til en stor "baby-lykke". "babyen reddede mit liv..." "det er SKØNT at være mor" - overskrifter der kan ses overalt.
Men hvad med at sige sandheden også???! Det er MEGA HÅRDT AT være mor!! Det tror jeg bare ikke at en på 13 år kan forstå!? De tænker at det er hyggeligt at finde et navn til barnet, købe lyserøde/lyseblå bamser, tæpper osv.
Og alle i "de unge mødre" siger jo naturligvis at de ikke fortryder deres børn... heldigvis er der da nogle der indrømmer at de ville have ventet...
Jeg var selv 21 da jeg fik vores dreng, og det syens jeg nu er rimelig ungt og jeg ville meget gerne have vidst HVOR hårdt det egentlig var... hvis nogle havde givet mig en dukke der vågnede 10 gange om natten, skreg hele aftenen - og senere en dukke der kastede sig hysterisk rundt i supermarkedet, kastede med ting, lavede ulykker hele tiden, snakkede hele tiden osv. JA så tror jeg bundærligt at jeg havde været advaret nok til at vente nogle år...
(og må hellere slå fast at jeg har en DEJLIG dreng! men han har ved gud også sat os på prøve - og livet bliver bare vendt totalt op og ned - ingen på 13 år er i stand til at leve op til mor-rollen! )
Anmeld