Den der "godnat og sov godt" metode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

RiUL

Brams skriver:

Pu-ha jeg bliver ked af det når jeg høre om den metode

Synes simpelthen ikke man skal lade små børn græde sig selv i søvn!!!!

Lærke har altid været super nem at putte, men har haft enkelte korte perioder (1-2 uger), hvor hun ikke ville lægge sig til at sove alene. I de tilfælde var vi hos hende, så længe hun havde brug for det og det gik hurtigt over igen og hun kom tilbage i den vante rytme hvor hun selv falder i søvn alene.

I dag er hun knap 3 år og spørger stadig en gang imellem om jeg ikke bliver inde hos hende til hun falder i søvn og så gør jeg selvfølgelig det, for lige den dag er der måske sket en masse i BH eller hun er blevet bange for et eller andet og så skal hun ikke ligge alene

Oliver skal heller ikke græde sig i søvn  Synes det er svigt! Men jeg vil gerne lære ham at blive tryg, og især når vi går ud af værelset. For ofte når vi har puttet ham, og vi går, vågner han og blir ked. Og så kan vi starte forfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

MortilElias2010

Personligt ville jeg ALDRIG bruge den skrækkelige metode og forstår ikke nogen anbefaler den! Grusomt grusomt grusomt! 

Anmeld

24. september 2012

Ønskeønskeønskebarn

Kan heller ikke tilslutte mig den metode... Forfærdeligt i min verden... Vi har herhjemme haft store problemer med søvn herigennem isse mange opvågninger... Vi henvendte os til jeanette (sovecoach.dk) hun er intet mindre end fantastisk, og efter kun en uge har vi siden sovet igennem og det er nu fem måneder siden.. Hun er en guru herhjemme og hun har mine varmeste anbefalinger

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Angelspot skriver:

Hvis i mener at han skal sove udenfor i sin barnevogn fordi han er mest tryg der, så er det det han skal. Det skal hun for så vidt slet ikke bestemme, med mindre der er noget der taler for det. Men blot fordi det er nemt for hende, skal hun da ikke pådutte jer sådan en metode. 

Stol på jer selv, sig hvad i vil have og gør op med sådan en dagplejer der tror hun skal blande sig på den måde!

Et er at komme med råd, men der skal ligesom være en grund til at barnet skal igennem det.

Ville aldrig bruge den metode, synes det er en forfærdelig en!

Desuden kan han ikke nødvendigvis overføre metoden derhjemme i aften ritualet, til også at gælde hos dp når det er om dagen.

Ville nærmere kigge på hans søvnmønster, hvis ikke han sover godt om natten.  Sover han stadig morgenlur?

Han sover i barnevognen hos hende, men hun vil også gerne lære ham at sove indenfor

Jeg vil ikke følge metoden, men vil gerne lære ham at blive tryg ved sin seng, og være tryg selv om mor eller far ikke er i rummet. Ofte når jeg har puttet ham, og går fra værelset vågner han og bliver ked, og så kan jeg starte putning forfra. 

Ville aldrig lade mit barn græde sig i søvn, men jeg stod uden for døren og ventede på at der var gået x antal minutter  

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Ønskeønskeønskebarn skriver:

Kan heller ikke tilslutte mig den metode... Forfærdeligt i min verden... Vi har herhjemme haft store problemer med søvn herigennem isse mange opvågninger... Vi henvendte os til jeanette (sovecoach.dk) hun er intet mindre end fantastisk, og efter kun en uge har vi siden sovet igennem og det er nu fem måneder siden.. Hun er en guru herhjemme og hun har mine varmeste anbefalinger

Hvor dejligt 

Herhjemme var de mange natlige opvågninger pga natamning, og da han skulle afvænnes det, græd han også "meget" 2 nætter i træk, men derefter har han sovet fint, dog med 1 til 2 opvågninger hvor han lige skal puttes

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Månsson skriver:

Hvorfor vil hun ha ham ind at sove om jeg må spørge.. Hvor længe har du ikke ammet om natten? Det er jo en lang vane han skal ha tid til at finde ud af er slut

i 2 mdr har jeg ikke ammet om natten

hun vil bare gerne lære ham at være tryg i sengen også, der kan jo komme en dag hvor hun er nødt til at skulle ligge ham indenfor.

Men de er ude det meste af dagen, hvor han sover i vognen

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Ravnholt skriver:

Hvis man bliver i rummet til barnet sover er det vigtigt at fortælle barnet inden det er faldet i søvn, at man forlader rummet når h*n er faldet i søvn.

Ellers ses det som et svigt ved barnet, og derfor vil være endnu svære at putte næste gang.

min søn på 3 vil gerne have 2 lys tændt (en alm lampe og natlyset), og så skal han have sin bamse, når han skal sove. (Og så meget legetøj oppe i sengen, så han næsten ikke kan være der)

og der går max, 10 minutter fra vi har lagt ham ind til han sover.

Har også fået af vide at det er vigtigt at man larmer lidt. Ellers kan børnene få den følelse af at man er alene i huset.

Ja, og vil gerne lære ham at mor og far er her, men ikke ved siden af sengen hele natten

Han sover stadig i vores soveværelse, og det fungere fint, men han har ofte nogle opvågninger i løbet af natten hvor han bliver ked af det. 

Vil aldrig lade ham græde sig selv i søvn, aldrig nogensinde Men synes han skal lære at det er okay at putte alene, også til den dag hvor han skal på eget værelse

Anmeld

24. september 2012

Ka+Ma=Be

Hej smukke! Hvis du skulle bruge bogen "sov igennem uden gråd", kan du sagtens låne den af mig. Jeg synes ikke den er særligt god, så jeg opgav den Men det kan jo være du kan få nytte af den 

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Hej smukke! Hvis du skulle bruge bogen "sov igennem uden gråd", kan du sagtens låne den af mig. Jeg synes ikke den er særligt god, så jeg opgav den Men det kan jo være du kan få nytte af den 

Tak smukke  Vil da gerne låne den, og kigge lidt i den

Men jeg tror bare jeg laver min egen metode Det er jo fordi Olivers dp er meget for at jeg skal stoppe med at amme ham i søvn, og lige inden putning. Så det siger jeg bare at jeg ikke gør Han kan jo godt sove selv, det tager bare lige 30 minutters tid  

Anmeld

24. september 2012

LR85

RiUL skriver:

Jeg har ikke læst bogen, men min søns dagplejemor råder mig til at påbegynde projekt "godnat og sov godt".

Jeg er ikke meget for at han skal græde, men hvis det kan lære ham at falde i søvn selv ..

Hvor længe må de små græde på sådan en putning? Altså man øger intavallerne af minutter, man lader dem ligge selv. Hvor mange minutter må man komme op på? og hvad så hvis man når det x antal minutter? 

Er der nogle af jer der har læst bogen, brugt metoden, der lige kan fortælle hvordan I gjorde og effekten af det?

DON'T do it!!!!!

Mit hjerte græd og blødte da jeg læste den og den rådet mig til at lade min baby græde sig i søvn, bare lade ham kaste op i ren frustration og lign.

Men hvis DU synes det er noget der vil virke for jer, så kan det måske virke....

men hvis man ikke har det godt i maven med det, så er det aldrig en metode der vil virke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.