Den der "godnat og sov godt" metode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

L&V

RiUL skriver:

Normalt plejer han at have 1 til 2 opvågninger på en nat, hvor vi lige putter ham, og så sover han.

Men det er hans dp mor der gerne vil ha at han skal lære at sove i seng indendørs hos hende, han kan sagtens sove UDEN gråd i vogn.

Men pædagogen mener at han er i seperationsfasen. Og vil jo ikke lade ham græde. Tror jeg bare gør det på min måde, ved at side ved hans side, så er han tryg Bryder mig heller ikke om at skulle gå fra ham for ved han  blir ulykkelig

Hvorfor vil hun ha ham ind at sove om jeg må spørge.. Hvor længe har du ikke ammet om natten? Det er jo en lang vane han skal ha tid til at finde ud af er slut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Hvis man bliver i rummet til barnet sover er det vigtigt at fortælle barnet inden det er faldet i søvn, at man forlader rummet når h*n er faldet i søvn.

Ellers ses det som et svigt ved barnet, og derfor vil være endnu svære at putte næste gang.

min søn på 3 vil gerne have 2 lys tændt (en alm lampe og natlyset), og så skal han have sin bamse, når han skal sove. (Og så meget legetøj oppe i sengen, så han næsten ikke kan være der)

og der går max, 10 minutter fra vi har lagt ham ind til han sover.

Har også fået af vide at det er vigtigt at man larmer lidt. Ellers kan børnene få den følelse af at man er alene i huset.

Anmeld

24. september 2012

modesty

RiUL skriver:

Tak for dit svar, smukke 

Det er også sådan jeg har i tankerne at gøre det. For vil IKKE lade ham blive ulykkelig, men han kan godt brokke sig når han bliver lagt

Jeg starter i aften, og har planlagt nogle faste putteritualer. 

Men efter den uge, kunne I så bare ligge ham og gøre som I plejer, og så sov han kort tid efter?  Uh, kunne være skønt hvis det blev sådan herhjemme

Efter min mening er "godnat og sov godt" en metode man kan bruge når alt andet har slået fejl.

Du kan sagtens prøve med en meget mere moderat metode hvor du går til og fra når din dreng begynder at brokke sig. Lægger ham ned i sengen igen hvis han har rejst sig, siger godnat og går ud igen o.s.v.

Det burde ikke tage mere end max. en uge (men det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn).

Anmeld

24. september 2012

Angelspot

RiUL skriver:

Normalt plejer han at have 1 til 2 opvågninger på en nat, hvor vi lige putter ham, og så sover han.

Men det er hans dp mor der gerne vil ha at han skal lære at sove i seng indendørs hos hende, han kan sagtens sove UDEN gråd i vogn.

Men pædagogen mener at han er i seperationsfasen. Og vil jo ikke lade ham græde. Tror jeg bare gør det på min måde, ved at side ved hans side, så er han tryg Bryder mig heller ikke om at skulle gå fra ham for ved han  blir ulykkelig

Hvis i mener at han skal sove udenfor i sin barnevogn fordi han er mest tryg der, så er det det han skal. Det skal hun for så vidt slet ikke bestemme, med mindre der er noget der taler for det. Men blot fordi det er nemt for hende, skal hun da ikke pådutte jer sådan en metode. 

Stol på jer selv, sig hvad i vil have og gør op med sådan en dagplejer der tror hun skal blande sig på den måde!

Et er at komme med råd, men der skal ligesom være en grund til at barnet skal igennem det.

Ville aldrig bruge den metode, synes det er en forfærdelig en!

Desuden kan han ikke nødvendigvis overføre metoden derhjemme i aften ritualet, til også at gælde hos dp når det er om dagen.

Ville nærmere kigge på hans søvnmønster, hvis ikke han sover godt om natten.  Sover han stadig morgenlur?

Anmeld

24. september 2012

Brams

RiUL skriver:

Jeg har ikke læst bogen, men min søns dagplejemor råder mig til at påbegynde projekt "godnat og sov godt".

Jeg er ikke meget for at han skal græde, men hvis det kan lære ham at falde i søvn selv ..

Hvor længe må de små græde på sådan en putning? Altså man øger intavallerne af minutter, man lader dem ligge selv. Hvor mange minutter må man komme op på? og hvad så hvis man når det x antal minutter? 

Er der nogle af jer der har læst bogen, brugt metoden, der lige kan fortælle hvordan I gjorde og effekten af det?

Pu-ha jeg bliver ked af det når jeg høre om den metode

Synes simpelthen ikke man skal lade små børn græde sig selv i søvn!!!!

Lærke har altid været super nem at putte, men har haft enkelte korte perioder (1-2 uger), hvor hun ikke ville lægge sig til at sove alene. I de tilfælde var vi hos hende, så længe hun havde brug for det og det gik hurtigt over igen og hun kom tilbage i den vante rytme hvor hun selv falder i søvn alene.

I dag er hun knap 3 år og spørger stadig en gang imellem om jeg ikke bliver inde hos hende til hun falder i søvn og så gør jeg selvfølgelig det, for lige den dag er der måske sket en masse i BH eller hun er blevet bange for et eller andet og så skal hun ikke ligge alene

Anmeld

24. september 2012

Københavnermor

Monica P skriver:

sov igennem uden gråd er efter min menng langt bedre, du kan købe den billigt af mig hvis du vil

Monica

Hvis TS ikke er interesseret, vil jeg gerne høre hvad din pris er.. 

Anmeld

24. september 2012

raca

RiUL skriver:

Har fundet den så jeg kan læse den på nettet.

Men må jeg ikke lige spørge om noget mht den metode, anbefaler hun at man sidder ved siden af barnets seng? Eller hvad anbefaler hun? For min søn kan godt falde i søvn hvis vi sidder i rummet, men frygter at han flipper når vi går, og det er jo det hans DP vil ha.. Fordi han er så dårlig til at sove (nogle gange)

gener det dig at sidde ved din søn?

hvis ikke så skal DP mor blande sig uden om.. og stik hende nde en plade med at han da falder i søvn uden i holder i hånd ol...

forklar hende at græd den ud metode, er på vej til at blive forbudt i norge og at det kan skade barnet hjene.. sn du ønsker hun blander sig uden om, hvordan i putter om aftenen..

så må hun også løse HENDES probem om dagen.. for det er hende der har et problem og ikke dig der skaber hendes problem.. børn kan godt finde ud af at der er forskel ved mor og far og dp mor. og aften og dag søvn.

Anmeld

24. september 2012

raca

RiUL skriver:

hvis han sover bedst ude.. så skal han det.. længre der den vel ikke.. jeg ville kræve det.. det andet er jo bare dp magelighed..

Anmeld

24. september 2012

RiUL

raca skriver:

gener det dig at sidde ved din søn?

hvis ikke så skal DP mor blande sig uden om.. og stik hende nde en plade med at han da falder i søvn uden i holder i hånd ol...

forklar hende at græd den ud metode, er på vej til at blive forbudt i norge og at det kan skade barnet hjene.. sn du ønsker hun blander sig uden om, hvordan i putter om aftenen..

så må hun også løse HENDES probem om dagen.. for det er hende der har et problem og ikke dig der skaber hendes problem.. børn kan godt finde ud af at der er forskel ved mor og far og dp mor. og aften og dag søvn.

Talte med hende idag, og vi er begge enige om at han ikke skal græde. Brok er okay, men intet gråd! Og hun synes bare det er vigtigt at han lære at være tryg selvom vi går ud af soveværelset, og at vi stadig er der.

Så han kommer ikke til at græde, og hvis han har brug for jeg sidder hos ham, gør jeg det Har ikke tænkt mig at følge metoden, men vil gerne kunne lære ham det med at gå og komme tilbage, og blive tryg. Han har det med at blive rigtig ked når vi går.

Lagde ham i sengen idag, plejer at amme i søvn, og han var så træt, og han sov inden "lille peter edderkop" var ovre

Anmeld

24. september 2012

RiUL

raca skriver:

hvis han sover bedst ude.. så skal han det.. længre der den vel ikke.. jeg ville kræve det.. det andet er jo bare dp magelighed..

Han får også lov at sove ude men hun vil gerne lære ham at sove inde også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.