Jeg tror, du skal sige lidt fra overfor din DP. Hvis tingene fungerer for jer nu, så skal din DP slet ikke blande sig i, hvordan i gør tingene.
Hvis drengen alligevel sover i BV udenfor uden putteproblemer, hvorfor så i alverden bruge en masse krudt på at lære ham at sove inde? Hvis det en dag bliver strengt nødvendigt, er jeg sikker på, at det nok skal lykkes alligevel 
"Godnat og sov godt" bogen hævder bl.a. at går man ind til barnet og trøster det, fordi det kaster op pga gråden, jamen så vil barnet lære at bruge opkast som middel til at få forældrene ind. Jeg synes, bogen er kold og kynisk, og er ikke tilhænger af den.
Du siger, at din søn sover, hvis bare i sidder i rummet. Er det lige ved sengen eller? I så fald kan du sætte dig på en stol og så gradvist rykke stolen lidt længere væk dag for dag. Med tiden ender stolen ved døren, siden i døråbningen, så lige udenfor døren, osv. På et tidspunkt kan du formentlig/forhåbentlig berolige ham med stemmen, mens du står uden for døren og til sidst, er han forhåbentlig tryg ved bare at høre jer tulle rundt i huset imens 
Anmeld