Den der "godnat og sov godt" metode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

RiUL

Saram skriver:

Hvor har du fundet den bog henne??

Det var kun den første side eller sådan noget, desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

RiUL

Isabella_mor skriver:

den metode er jo det sygeste jeg længe har hørt om..!! 

der er sgu ikke noget værre end at blive tvunget til at skulle noget når man ikke kan... 

tænk hvis der var flere bøger henvendt til børn i den kaliber.. 

"Sæt dig ned og pis for satan - lær dit barn at blive renlig" hvor forfatteren mener at man skal sætte sine børn fast med dobbeltklæbende tape på toiletsædet for at de skal blive renlige.!!

Der findes andre bøger som er meget bedre og som kan virke til at få sit barn til at sove uden gråd og uden besvær...

ud med GODNAT OG SOV GODT..

Det er selvfølgelig min mening, jeg syntes ikke det er en bog med metoder der skal udøves.. 

Haha

Du har ret, jeg vil heller ikke praktisere den metode.

Anmeld

24. september 2012

Janni.

Lotus86 skriver:

Jeg har ikke læst bogen, så ved ikke hvad det går ud på, men tænkte jeg lige ville bidrage med vores metode, da den var hurtig og effektiv.

Valdemar har altid været nem at putte, men kom pludselig ind i en periode hvor det tog en krig, og det var et helvede hver aften når han skulle i seng, vi var ved at blive sindssyge

Vi gjorde det, at vi lagde ham ind, gav ham sut og nusseklud, hev i hans musikelefant og sagde godnat, og så gik vi/jeg ud. Han begyndte at brokke sig med det samme jeg gik, men det var ikke gråd, kun brok, så jeg blev ude, men lige så snart han rigtig blev ked af det, gik jeg ind til ham igen, foretog samme procedure, og gik ud igen, sådan blev jeg ved indtil han sov, og der gik altså ikke en gang en uge, så kunne jeg gå ind og ligge ham, sige godnat og gå, så nu tager det 5 sekunder at putte ham, det er SÅ dejligt. Jeg tror det har hjulpet fordi han hurtigt fandt ud af, at hvis han blev rigtig ked af det, så kom jeg med det samme, så han er tryg ved at blive lagt nu.

Nå, det blev lidt af en smørre Men jeg håber i finder den rigtige metode, det vigtigste er i hvert fald at du/i har det godt med det, ellers duer det ikke.

Knus Nanna

Det var også den metode vi har brugt her.

Til TS: i skal nok finde den rette vej for jer.

Anmeld

25. september 2012

JustMe

Jeg tror, du skal sige lidt fra overfor din DP. Hvis tingene fungerer for jer nu, så skal din DP slet ikke blande sig i, hvordan i gør tingene.

Hvis drengen alligevel sover i BV udenfor uden putteproblemer, hvorfor så i alverden bruge en masse krudt på at lære ham at sove inde? Hvis det en dag bliver strengt nødvendigt, er jeg sikker på, at det nok skal lykkes alligevel

"Godnat og sov godt" bogen hævder bl.a. at går man ind til barnet og trøster det, fordi det kaster op pga gråden, jamen så vil barnet lære at bruge opkast som middel til at få forældrene ind. Jeg synes, bogen er kold og kynisk, og er ikke tilhænger af den.

Du siger, at din søn sover, hvis bare i sidder i rummet. Er det lige ved sengen eller? I så fald kan du sætte dig på en stol og så gradvist rykke stolen lidt længere væk dag for dag. Med tiden ender stolen ved døren, siden i døråbningen, så lige udenfor døren, osv. På et tidspunkt kan du formentlig/forhåbentlig berolige ham med stemmen, mens du står uden for døren og til sidst, er han forhåbentlig tryg ved bare at høre jer tulle rundt i huset imens

Anmeld

25. september 2012

Tulle28

Rikke&Liam skriver:

Jeg synes det er børnemishandling. Punktum!

Børn skal i min verden ikke græde sig selv i søvn. Det eneste man opnår er et barn som ikke kan stole på sine forældre. Gråd er børns måde at fortælle at der er noget galt. Det kan være alt fra at de er trætte, utrygge, har ondt, er sultne mv.

Jeg mener i stedet man bør lytte til sit barn og de signaler barnet sender til en. Tænk sig at ligge i en seng, alene i et mørkt rum og råbe om hjælp, men mor og far kommer aldrig! Forfærdeligt!

Så rørende enig! Når det så er sagt, så kender du, TS, dit barn bedst og ved om det græder fordi det er ulykkeligt eller i trods. Det synes jeg er altafgørende for den metode der.

Anmeld

1. oktober 2012

Brams

RiUL skriver:

Oliver skal heller ikke græde sig i søvn  Synes det er svigt! Men jeg vil gerne lære ham at blive tryg, og især når vi går ud af værelset. For ofte når vi har puttet ham, og vi går, vågner han og blir ked. Og så kan vi starte forfra

Det kan jeg godt forstå, håber at I finder den rigtige løsning for Jer og ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.