Den der "godnat og sov godt" metode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Rikke&Liam skriver:

Jeg synes det er børnemishandling. Punktum!

Børn skal i min verden ikke græde sig selv i søvn. Det eneste man opnår er et barn som ikke kan stole på sine forældre. Gråd er børns måde at fortælle at der er noget galt. Det kan være alt fra at de er trætte, utrygge, har ondt, er sultne mv.

Jeg mener i stedet man bør lytte til sit barn og de signaler barnet sender til en. Tænk sig at ligge i en seng, alene i et mørkt rum og råbe om hjælp, men mor og far kommer aldrig! Forfærdeligt!

Helt enig!!  Det er komplet vanvittigt at lade sit barn græde sig selv i søvn  Stakkels børn der oplever det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

RiUL

Mussen2 skriver:

Kan det være fordi hun/han er afhængig af hjælp til at sove videerer. Hjælp i form af sut, bryst eller mælk?

Han var vant til at få bryst maaaange gange om natten, for plejer også at amme ham i søvn. Men de sidste 2 dage har hans far puttet ham, og han er faldet i søvn efter 30 minutter. men i nat var han vågen hver time, og græd og rejste sig op. Ammer ikke længere om natten, men putter ham og han sover videre. Men han bruger ikke sut, eller nusseklud.

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Omsorgsgiver skriver:

Helt enig!!  Det er komplet vanvittigt at lade sit barn græde sig selv i søvn  Stakkels børn der oplever det 

Jeg vil kun bruge metoden, hvis jeg kan se på min søn at han ikke er bange/ked af det. Han kan godt brokke sig når han skal sove.

Men f.eks. da jeg skulle stoppe med at amme om natten (han vågnede hver 2 time hver nat) Der græd han da også i ca 20 minutter de første 2 nætter. Jeg sad selvfølgelig ved hans side. Og ja, det er frygteligt at ens guldklump skal ligge og græde. Men hvis jeg ikke havde gjordt det på den måde, havde jeg været en zombie

Anmeld

24. september 2012

Mussen2

RiUL skriver:

Han var vant til at få bryst maaaange gange om natten, for plejer også at amme ham i søvn. Men de sidste 2 dage har hans far puttet ham, og han er faldet i søvn efter 30 minutter. men i nat var han vågen hver time, og græd og rejste sig op. Ammer ikke længere om natten, men putter ham og han sover videre. Men han bruger ikke sut, eller nusseklud.

Er han i et tigerspring, eller sker det noget stort i hans liv? Dt er hårdt når de små ikke sover

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Mussen2 skriver:

Er han i et tigerspring, eller sker det noget stort i hans liv? Dt er hårdt når de små ikke sover

Normalt plejer han at have 1 til 2 opvågninger på en nat, hvor vi lige putter ham, og så sover han.

Men det er hans dp mor der gerne vil ha at han skal lære at sove i seng indendørs hos hende, han kan sagtens sove UDEN gråd i vogn.

Men pædagogen mener at han er i seperationsfasen. Og vil jo ikke lade ham græde. Tror jeg bare gør det på min måde, ved at side ved hans side, så er han tryg Bryder mig heller ikke om at skulle gå fra ham for ved han  blir ulykkelig

Anmeld

24. september 2012

Hulubulu86

RiUL skriver:

Jeg vil kun bruge metoden, hvis jeg kan se på min søn at han ikke er bange/ked af det. Han kan godt brokke sig når han skal sove.

Men f.eks. da jeg skulle stoppe med at amme om natten (han vågnede hver 2 time hver nat) Der græd han da også i ca 20 minutter de første 2 nætter. Jeg sad selvfølgelig ved hans side. Og ja, det er frygteligt at ens guldklump skal ligge og græde. Men hvis jeg ikke havde gjordt det på den måde, havde jeg været en zombie

Hvor laenge tog det at afvaenne ham fra natamningen?

Min dreng paa 13mdr er paa samme maade (og bliver stadig natammet), men vi startede op med The No Cry Sleep Solution (sov igennem uden graad) og det havde faktisk en virkning (vi kendte jo godt til metoderne men gav ny inspiration), han blev dog rigtig syg efter en uges tid og er stadig ikke rask saa ligenu holder vi en pause

Anmeld

24. september 2012

Lotus86

Jeg har ikke læst bogen, så ved ikke hvad det går ud på, men tænkte jeg lige ville bidrage med vores metode, da den var hurtig og effektiv.

Valdemar har altid været nem at putte, men kom pludselig ind i en periode hvor det tog en krig, og det var et helvede hver aften når han skulle i seng, vi var ved at blive sindssyge

Vi gjorde det, at vi lagde ham ind, gav ham sut og nusseklud, hev i hans musikelefant og sagde godnat, og så gik vi/jeg ud. Han begyndte at brokke sig med det samme jeg gik, men det var ikke gråd, kun brok, så jeg blev ude, men lige så snart han rigtig blev ked af det, gik jeg ind til ham igen, foretog samme procedure, og gik ud igen, sådan blev jeg ved indtil han sov, og der gik altså ikke en gang en uge, så kunne jeg gå ind og ligge ham, sige godnat og gå, så nu tager det 5 sekunder at putte ham, det er SÅ dejligt. Jeg tror det har hjulpet fordi han hurtigt fandt ud af, at hvis han blev rigtig ked af det, så kom jeg med det samme, så han er tryg ved at blive lagt nu.

Nå, det blev lidt af en smørre Men jeg håber i finder den rigtige metode, det vigtigste er i hvert fald at du/i har det godt med det, ellers duer det ikke.

Knus Nanna

Anmeld

24. september 2012

RiUL

UmmA skriver:

Hvor laenge tog det at afvaenne ham fra natamningen?

Min dreng paa 13mdr er paa samme maade (og bliver stadig natammet), men vi startede op med The No Cry Sleep Solution (sov igennem uden graad) og det havde faktisk en virkning (vi kendte jo godt til metoderne men gav ny inspiration), han blev dog rigtig syg efter en uges tid og er stadig ikke rask saa ligenu holder vi en pause

Min søn er meget stædig, og ELSKER brystet. Så var så bange for at det ville tage uger!!

De tog 2 nætter. 2 nætter!! Og med gråd 20 minutter første nat, og 15 minutter anden nat

Men han vågner stadig, og skal lige puttes, eller lægges ned (han rejser sig i søvne) Men nogle nætter er det jo anderledes. 

Men hvad har I gjort da i brugte sov uden gråd metoden? 

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Lotus86 skriver:

Jeg har ikke læst bogen, så ved ikke hvad det går ud på, men tænkte jeg lige ville bidrage med vores metode, da den var hurtig og effektiv.

Valdemar har altid været nem at putte, men kom pludselig ind i en periode hvor det tog en krig, og det var et helvede hver aften når han skulle i seng, vi var ved at blive sindssyge

Vi gjorde det, at vi lagde ham ind, gav ham sut og nusseklud, hev i hans musikelefant og sagde godnat, og så gik vi/jeg ud. Han begyndte at brokke sig med det samme jeg gik, men det var ikke gråd, kun brok, så jeg blev ude, men lige så snart han rigtig blev ked af det, gik jeg ind til ham igen, foretog samme procedure, og gik ud igen, sådan blev jeg ved indtil han sov, og der gik altså ikke en gang en uge, så kunne jeg gå ind og ligge ham, sige godnat og gå, så nu tager det 5 sekunder at putte ham, det er SÅ dejligt. Jeg tror det har hjulpet fordi han hurtigt fandt ud af, at hvis han blev rigtig ked af det, så kom jeg med det samme, så han er tryg ved at blive lagt nu.

Nå, det blev lidt af en smørre Men jeg håber i finder den rigtige metode, det vigtigste er i hvert fald at du/i har det godt med det, ellers duer det ikke.

Knus Nanna

Tak for dit svar, smukke 

Det er også sådan jeg har i tankerne at gøre det. For vil IKKE lade ham blive ulykkelig, men han kan godt brokke sig når han bliver lagt

Jeg starter i aften, og har planlagt nogle faste putteritualer. 

Men efter den uge, kunne I så bare ligge ham og gøre som I plejer, og så sov han kort tid efter?  Uh, kunne være skønt hvis det blev sådan herhjemme

Anmeld

24. september 2012

Lotus86

RiUL skriver:

Tak for dit svar, smukke 

Det er også sådan jeg har i tankerne at gøre det. For vil IKKE lade ham blive ulykkelig, men han kan godt brokke sig når han bliver lagt

Jeg starter i aften, og har planlagt nogle faste putteritualer. 

Men efter den uge, kunne I så bare ligge ham og gøre som I plejer, og så sov han kort tid efter?  Uh, kunne være skønt hvis det blev sådan herhjemme

Det kan jeg godt forstå du ikke vil, det kunne jeg heller aldrig drømme om, kan slet ikke se hvordan det skal kunne være godt for et barn, de må da få ende med at få traumer

Jeps, efter 4-5 dage kunne vi bare ligge ham med det samme, og så gå uden han sagde en lyd, det er virkelig skønt, og giver så meget overskud, at man ved, at man har hele aftenen i ro, fordi han sover med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.