Den der "godnat og sov godt" metode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.127 visninger
55 svar
0 synes godt om
24. september 2012

RiUL

Jeg har ikke læst bogen, men min søns dagplejemor råder mig til at påbegynde projekt "godnat og sov godt".

Jeg er ikke meget for at han skal græde, men hvis det kan lære ham at falde i søvn selv ..

Hvor længe må de små græde på sådan en putning? Altså man øger intavallerne af minutter, man lader dem ligge selv. Hvor mange minutter må man komme op på? og hvad så hvis man når det x antal minutter? 

Er der nogle af jer der har læst bogen, brugt metoden, der lige kan fortælle hvordan I gjorde og effekten af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Mussen2

Jeg har ikke læst bogen, men min søns dagplejemor råder mig til at påbegynde projekt "godnat og sov godt".

Jeg er ikke meget for at han skal græde, men hvis det kan lære ham at falde i søvn selv ..

Hvor længe må de små græde på sådan en putning? Altså man øger intavallerne af minutter, man lader dem ligge selv. Hvor mange minutter må man komme op på? og hvad så hvis man når det x antal minutter? 

Er der nogle af jer der har læst bogen, brugt metoden, der lige kan fortælle hvordan I gjorde og effekten af det?

Pyh, jeg bryder mig ikke om metoden er enig i at børn skal lære at falde i søvn selv men ikke på den måde, men det er jo smag og behag

For nylig var en undersøgelse der viste at det skader barnets hjerne at græde sig i søvn.

Jeg hav De læde af bogen sov igennem uden gråd

Anmeld

24. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes det er børnemishandling. Punktum!

Børn skal i min verden ikke græde sig selv i søvn. Det eneste man opnår er et barn som ikke kan stole på sine forældre. Gråd er børns måde at fortælle at der er noget galt. Det kan være alt fra at de er trætte, utrygge, har ondt, er sultne mv.

Jeg mener i stedet man bør lytte til sit barn og de signaler barnet sender til en. Tænk sig at ligge i en seng, alene i et mørkt rum og råbe om hjælp, men mor og far kommer aldrig! Forfærdeligt!

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Mussen2 skriver:

Pyh, jeg bryder mig ikke om metoden er enig i at børn skal lære at falde i søvn selv men ikke på den måde, men det er jo smag og behag

For nylig var en undersøgelse der viste at det skader barnets hjerne at græde sig i søvn.

Jeg hav De læde af bogen sov igennem uden gråd

Hvad går "Sov igennem uden gråd" ud på i grove træk?

Anmeld

24. september 2012

Troldemommi

RiUL skriver:

sov igennem uden gråd er efter min menng langt bedre, du kan købe den billigt af mig hvis du vil

Monica

Anmeld

24. september 2012

Mussen2

RiUL skriver:

Hvad går "Sov igennem uden gråd" ud på i grove træk?

At man hjælper barnet til at lærer at sove uden hjælpemidler uden gråd

Anmeld

24. september 2012

Finemoar<3

Rikke&Liam skriver:

Jeg synes det er børnemishandling. Punktum!

Børn skal i min verden ikke græde sig selv i søvn. Det eneste man opnår er et barn som ikke kan stole på sine forældre. Gråd er børns måde at fortælle at der er noget galt. Det kan være alt fra at de er trætte, utrygge, har ondt, er sultne mv.

Jeg mener i stedet man bør lytte til sit barn og de signaler barnet sender til en. Tænk sig at ligge i en seng, alene i et mørkt rum og råbe om hjælp, men mor og far kommer aldrig! Forfærdeligt!

Puuuuh, nu vil ikke engang jeg sove!!

stakkels børn altså!

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Monica P skriver:

sov igennem uden gråd er efter min menng langt bedre, du kan købe den billigt af mig hvis du vil

Monica

Har fundet den så jeg kan læse den på nettet.

Men må jeg ikke lige spørge om noget mht den metode, anbefaler hun at man sidder ved siden af barnets seng? Eller hvad anbefaler hun? For min søn kan godt falde i søvn hvis vi sidder i rummet, men frygter at han flipper når vi går, og det er jo det hans DP vil ha.. Fordi han er så dårlig til at sove (nogle gange)

Anmeld

24. september 2012

RiUL

Mussen2 skriver:

At man hjælper barnet til at lærer at sove uden hjælpemidler uden gråd

Vores problem er opvågningerne om natten. 

Anmeld

24. september 2012

Mussen2

RiUL skriver:

Vores problem er opvågningerne om natten. 

Kan det være fordi hun/han er afhængig af hjælp til at sove videerer. Hjælp i form af sut, bryst eller mælk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.