Vil barnet blive drillet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

jeg ville aldrig kalde mit barn for Judas - det er jo stort set et synonym for foræder; synes det ville være synd at!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

Jeg havde ikke gjort det. Tænk sig, hvis min søn en dag spurgte mig, om hvorfor han var blevet opkaldt efter en, som hele verden kender som forrædder..

Men hvis min datter kom hjem med en legekammerat, der hed Judas, ville jeg nok lige tænke lidt over det, men så længe det ikke er mit eget barns navn, så er jeg ligeglad.

Anmeld

24. september 2012

Brams

sne190810 skriver:

Jeg ville være bedøvende ligeglad med hvad mine børns legekammerater hed

Hvis du har lyst til dit barn skal hedde et navn, så syntes jeg du skal navngive barnet det. Og lade være med at gå så højt op i hvad andre tænker .. Så længe det er et 'navn', forstå mig ret (og ikke Agurk f.eks) så syntes jeg ikke det er galt.

Hilsen moar'en til datteren Sne

Men er det ikke det samme om man hedder "sne" eller "agurk", begge dele er da navnet på noget

hilsen fra en mor, hvis datter er opkaldt efter en fugl, Lærke 

Anmeld

24. september 2012

novalfrida

Er det godkendt ?
Men vi har selv snakket om det,for vi synes begge det lidt fedt..
Men det ikke noget vi vil kalde vores søn, da baggrunden for navnet måske er lidt for meget...

Anmeld

24. september 2012

sne190810

Brams skriver:

Men er det ikke det samme om man hedder "sne" eller "agurk", begge dele er da navnet på noget

hilsen fra en mor, hvis datter er opkaldt efter en fugl, Lærke 

Læs mit svar, længere oppe i tråden, til  Hvem?

Anmeld

24. september 2012

Ditte.

I følge historien så var det Judas skyld at jesus døde. Alene af den grund ville jeg ikke kalde mit barn det.

Anmeld

24. september 2012

Mother-love

jeg ville ikke kalde mit barn det.
men hvis mit barn havde en legekammerat der hed det, ville jeg da ikke tænke ej puha det kan man da ikke kalde sit barn.

jeg vil tænke nå ja et navn som alle mulige andre.
men for at være helt ærlig så tror jeg slet ikke jeg ville tænke over at barnet hed judas.

hvis i ønsker jeres barn skal hedde det. jamen så skal det jo hedde det.
uanset hvad du har af navn i dag kan man altid finde noget at drille med.
børn er modbydelige og hvis de ikke kan bruge navnet så kan de altid finde noget andet som, du har store øjne, du er rødhåret, du er tyk, din næse er grim osv osv.

jeg er aldrig selv blevet mobbet. men mit navn michelle dam er da tit blevet lavet om til michelle damp og delle damp.
og folk synes også det var lidt sjovt som barn at jeg havde store øjne.

men når alt kommer til alt tror jeg det har meget at sige hvordan man opdrager sine børn. altså i forhold til at forsvare sig.

kæresten og jeg var da også frygtelig bange for at isabella ville blive rødhåret da min kæreste er det og min mor også er det. så chancerne var jo store.
men vi vil opdrage isabella med at driller andre driller man igen, slå andre så slår man igen.

nå lidt et sidespor.
men er det jeres drømmenavn så er det det i skal gå efter

Anmeld

24. september 2012

Linsi

Anonym skriver:

jeg synes at judas også er et pænt navn.. du skal da vælge det hvis du er så glad for navnet, og ikke tænk på hvad andre tænker og tror. Det kan godt være at judas forrådte jesus i biblen, men han blev også tilgivet af ham igen, og fortrød sine handlinger. Jeg synes der er flere navne der er mere langt ude idag.. der er sågar nogle der kalder deres drengebørn for lucifer.. ja det jo djævlen men, det tænker man jo ikke på. Nu hedder min far adolf til mellemnavn og har nu heller ikke været helt stolt afmdet, men som han siger - der er så mange der hedder josef, men der er jo ingen der liiiige tænker på joseph stalin i den sammenhæng. Og den mand slog flere 100.000 ihjel.  Lyt til dit hjerte, hvis du synes at det er det dit barn skal hedde så er det jo det. Børn vilmaltid drille, omså du hedder connie, ja så er man en pony osv osv

Anmeld

24. september 2012

chael

isabellasmor skriver:

Nu er Adolf hitler jo altså en der er skyld i mange menneskers nød og død, for ikke lang tid siden.. Judas er fra en "historie" i år 0 ... Synes ikke ligefrem man kan sige det er på LIGEFOD med hinanden ........ Men det nok bare mig

Det skrev jeg heller ikke!!

Jeg skrev "det svarer LIDT" til"!!

Anmeld

24. september 2012

isabellasmor

chael skriver:

Det skrev jeg heller ikke!!

Jeg skrev "det svarer LIDT" til"!!

Jamen så skrev du det jo også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.