Vil barnet blive drillet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Brams

Brams skriver:

Men er det ikke det samme om man hedder "sne" eller "agurk", begge dele er da navnet på noget

hilsen fra en mor, hvis datter er opkaldt efter en fugl, Lærke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

jeg er selv blevet kaldt Judas, da jeg havde en veninde der blev kaldt jesus og vi begge hedder helene

Jeg siger dig, folk finder jo på de sygeste navne, og jeg syntes ikke Judas er slemt !

Det er jo ikke ligesom Hitler eller sådan noget (håber du kan følge mig)

Anmeld

24. september 2012

chael

isabellasmor skriver:

Jamen så skrev du det jo også 

Ja, men du postulerede jeg skrev det var på "ligefod", og det skrev jeg ikke.

Og der er langt fra de to i min verden. Grunden til jeg skriver LIDT, er fordi de begge har en negativ betydning.

Anmeld

24. september 2012

isabellasmor

chael skriver:

Ja, men du postulerede jeg skrev det var på "ligefod", og det skrev jeg ikke.

Og der er langt fra de to i min verden. Grunden til jeg skriver LIDT, er fordi de begge har en negativ betydning.

Ja, men om du skrev "lidt" eller "meget" er for mig ligegyldigt.. 

Jeg synes slet ikke man kan sammenligne de 2 ! 

Anmeld

24. september 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

personligt syntes jeg det er et flot navn.
hvad historien fortæller om navnet er hun historie.
så hvis du virkelig elsker det navn så syntes jeg du skal vælge det.

Anmeld

24. september 2012

chael

isabellasmor skriver:

Ja, men så misforstår du også dets betydning.

Og det er jo ærgerligt for dig

Anmeld

24. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
isabellasmor skriver:

Faktum er, at når folk til- eller omtaler en person "en Judas", så mener de en forræder. Det ændres ikke af, at du ikke synes, det burde være sådan - og når voksne omkring barnet får den slags associationer og undrer sig eller tager afstand fra forældrenes valg, eller når barnet som voksen erfarer betydningen, så kan jeg ikke se, det er til stor hjælp, at du mener, de tager fejl. 

Jeg synes fint, det kan sidestilles med Adolf i den forstand, at det giver negative associationer - uanset hvornår i historien, de har gjort hvad. Nogle mennesker bruger "en Quisling" som synonym for forræder på lige fod med Judas, og de to personer levede jo heller ikke samtidig. 

Jeg tror ikke, at nogen her i tråden selv ville opfordre deres børn til at drille med navnet eller ville synes, det var ok - selv ville jeg nøjes med at tænke, at det var synd, forældrene ikke havde tænkt sig om - men jeg forstår ikke, at du ikke vil anerkende, at det uanset din holdning vil kunne give uønskede reaktioner. 

Anmeld

24. september 2012

MediaAnarchy

Bare lige lidt random statistik: Der er under to personer der hedder Judas i Danmrk i dag, der er 126 der hedder Adolf.

Jeg tror Judas stadigvæk har en rigtig dårlig klang i dag, og jeg ville ikke kalde mit barn det personligt.
Nu har jeg heller aldrig været typen der fastsatte mig på et enkelt navn, så hvis jeg kunne lide et navn men jeg vidste at du kunne skabe problemer for mit barn, ville jeg bare vælge et andet fint navn.

En ting er når barnet er lille, der er nok ikke mange i børnehaven der kender, eller har fårstået, historien om Judas. Men prøv lige at søge job en gang med et navn der sender så dårlige asociationer i hele verden... yikes. 

Anmeld

24. september 2012

isabellasmor

Mor og meget mere skriver:

Faktum er, at når folk til- eller omtaler en person "en Judas", så mener de en forræder. Det ændres ikke af, at du ikke synes, det burde være sådan - og når voksne omkring barnet får den slags associationer og undrer sig eller tager afstand fra forældrenes valg, eller når barnet som voksen erfarer betydningen, så kan jeg ikke se, det er til stor hjælp, at du mener, de tager fejl. 

Jeg synes fint, det kan sidestilles med Adolf i den forstand, at det giver negative associationer - uanset hvornår i historien, de har gjort hvad. Nogle mennesker bruger "en Quisling" som synonym for forræder på lige fod med Judas, og de to personer levede jo heller ikke samtidig. 

Jeg tror ikke, at nogen her i tråden selv ville opfordre deres børn til at drille med navnet eller ville synes, det var ok - selv ville jeg nøjes med at tænke, at det var synd, forældrene ikke havde tænkt sig om - men jeg forstår ikke, at du ikke vil anerkende, at det uanset din holdning vil kunne give uønskede reaktioner. 

Jeg er udemærket klar over at det kan give uønskede reaktioner , som du pænt kalder det.. 

Men som voksent menneske burde jeg mene at man sagtens kan adskille en bibel- historie, fra virkeligheden... 

Men det er åbenbart ikke mange der mener det, og det synes JEG tilgengæld er synd 

Anmeld

24. september 2012

isabellasmor

chael skriver:

Ja, men så misforstår du også dets betydning.

Og det er jo ærgerligt for dig

Misforstår skam ingenting ... Desværre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.