Vil barnet blive drillet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.238 visninger
62 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Anonym trådstarter

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg ville ikke drømme om at kalde mit barn Judas!

Anmeld

23. september 2012

VØS

Anonym skriver:

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

Hvis min søn havde en ven med hjemme der hed Judas, ville jeg nok tænke, hmmm okay
Men jeg ved hvor grove børn kan være, og der tror jeg ikke han vil gå fri fra mobning med det navn
Men men men, hvis børn vil mobbe, skal de nok finde noget de mener sjovt eller galt. Hvis ikke navnet, så håret, briller eller tøjet
Hvis i kan lide navnet, og synes det passer til bettemanden, så er det da kun det i tænker der betyder noget

Anmeld

23. september 2012

Miss Kat

Jeg tror, det er et no-go...  På lige fod med eksempelvis navnet Adolf.

Jeg tror simpelthen det vil bringe dårlige associationer for alle der hører det første gang, og det er næsten synd, hvis det skal komme til at betyde noget for, hvordan folk ser på dit barn.

Selvom det jo "bare" er et navn og folk burde se ud over dette.

Problemet er jo bare, at førstehåndsindtrykket altid er ekstremt vigtigt, og så er det jo ikke godt, hvis folk får negative associationer i samme øjeblik, dit barn overhovedet præsenterer sig.

Jeg ville personligt lade være. Af hensyn til barnet. 

Anmeld

23. september 2012

LMX

til Judas..

Anmeld

23. september 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg kan heller ikke li'de navnet  Jeg tænker mest når han bliver voksen og skal søge job osv.... 

Anmeld

23. september 2012

sne190810

Jeg ville være bedøvende ligeglad med hvad mine børns legekammerater hed

Hvis du har lyst til dit barn skal hedde et navn, så syntes jeg du skal navngive barnet det. Og lade være med at gå så højt op i hvad andre tænker .. Så længe det er et 'navn', forstå mig ret (og ikke Agurk f.eks) så syntes jeg ikke det er galt.

Hilsen moar'en til datteren Sne

Anmeld

23. september 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Det rager mig hva andres børn hedder, jeg ville dog ikke kalde mit barn for Judas.....

Anmeld

23. september 2012

Dorthe1986

Navnet i sig selv kan jeg rigtig godt lide. Altså det har en rigtig god klang og ligger godt i munden... Hvis man kan sige det sådan?

Men uanset hvor vild jeg var med det navn, ville jeg aldrig kalde mit barn det, netop på grund af al den betydning, historie osv der ligger i det. For ja tror ikke man ville undgå mobning, men tænker også på gad vide hvordan religiøse fanatikere ville tage det? Altså det er jo ikke kun i kristendommen at Judas er kendt måske jeg maler fanden på væggen, men ja det er et af de navne der bare ligger for meget i, og i den her forbindelse meget negativt. Dog ville kunne jeg heller ikke finde på at kalde min søn jesus, selvom det jo er af mere positiv karakter, da jeg synes det ville sende nogle forkerte signaler... Men det er jo bare min mening

Anmeld

23. september 2012

FrkRaarup

Anonym skriver:

Beklager.. Men jeg er bange for at det vil give en masse problemer. Og man vil kigge skræv på barnet..

Kunne ikke finde på at give mit barn det navn, når jeg ved hvordan folk reagere på det!

Han vil jo også kunne mærke negativiteten omkring hans navn når han bliver ældre.

Sorry, men til Judas.

til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.