Vil barnet blive drillet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

jeg kan godt lide det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Åse

Det er dig og din mand der bestemmer og hvis i synes at det er det navn, så er det, det navn. Og jeg vil lige sige, at man kan fortolke Judas i biblen, som en ikke foræder da det er Gud der siger til Judas at han skal foræde Jesus, det er derfor Jesus skal korsfæstet og det er derfor han genopstår og det er derfor vi er kristne. Så uden Judas ingen kristendom
Og nej jeg tror ikke han bliver mobbe af det, hvor mange børn kender lige biblen som sådan, for de fleste dansker er kultur kristne.
Og de begynder først at lære rigtig om at biblen i 1. klasse, en kristendomskunstskab time om ugen, og i staten skal de lære om det gammel testamente. Og til den tid så har han skabt gode relationer til de andre unger og så betyder navnet ik noget.

Anmeld

23. september 2012

Ryberg

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville ikke så meget frygte andre børns reaktion, men de voksnes. Personligt ville jeg tænke, at det måtte være uvidende forældre, der "kom til" at give deres barn et navn med så negativ klang. 

Det kunne have været mig, for da jeg sad og læste indlægget, sad jeg og tænkte, hvad er der galt med navnet Judas????

Indtil jeg så begyndte at læse...

Så jeg var uvidende et kort øjeblik

Ikke fordi jeg ikke vidste noget om historien, bare ikke noget jeg går og tænker på..

Anmeld

23. september 2012

chael

Ja, det ville være vildt synd.

Det svarer lidt til, hvis man også i nutiden, valgte et navn som Adolf!!

Det gør man bare IKKE!!

Anmeld

23. september 2012

chael

Miss Kat skriver:

Jeg tror, det er et no-go...  På lige fod med eksempelvis navnet Adolf.

Jeg tror simpelthen det vil bringe dårlige associationer for alle der hører det første gang, og det er næsten synd, hvis det skal komme til at betyde noget for, hvordan folk ser på dit barn.

Selvom det jo "bare" er et navn og folk burde se ud over dette.

Problemet er jo bare, at førstehåndsindtrykket altid er ekstremt vigtigt, og så er det jo ikke godt, hvis folk får negative associationer i samme øjeblik, dit barn overhovedet præsenterer sig.

Jeg ville personligt lade være. Af hensyn til barnet. 

Nøjagtig samme tanke!!

Anmeld

23. september 2012

isabellasmor

chael skriver:

Ja, det ville være vildt synd.

Det svarer lidt til, hvis man også i nutiden, valgte et navn som Adolf!!

Det gør man bare IKKE!!

Nu er Adolf hitler jo altså en der er skyld i mange menneskers nød og død, for ikke lang tid siden.. Judas er fra en "historie" i år 0 ... Synes ikke ligefrem man kan sige det er på LIGEFOD med hinanden ........ Men det nok bare mig

Anmeld

23. september 2012

Mumto3

Isoleret set, synes jeg Judas er et rigtig sødt og pænt navn, men jeg ville aldrig give det til et barn.

Anmeld

23. september 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Nu tager jeg altså dette emne op, da jeg gerne vil høre jeres meninger omkring dette.

Har i lang tid været helt forelsket i navnet Judas - hvorfor, vides ikke, men sådan er det bare. Når jeg har blottet min forkærlighed for navnet overfor nogen, er reaktionen oftest ""-agtig, hvis I forstår mig. Min far forbød mig også i nogensinde at kalde mit barn det, simpelthen fordi han mener, at det ville være det rene børnemishandling, og at det ville føre til grov mobning, da Judas bruges som et synonym for forræder (vi kender jo alle historien om Judas, der stak Jesus i ryggen..).

Så nu vil jeg gerne høre hvad I mener? Hvis jeres barn tog en kammerat med hjem fra skole der hed Judas - hvad ville I så tænke? Ville det være synd at kalde sit barn for Judas? Og hvad synes I om navnet generelt?

Jeg tror at alle kan finde noget at mobbe med, især børn.

Men når man hører navnet Judas (selvom det er et pænt navn! ) tænker man på en forræder en cirka lige så slem person som Søren for neden  

Anmeld

23. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
isabellasmor skriver:

Nu er Adolf hitler jo altså en der er skyld i mange menneskers nød og død, for ikke lang tid siden.. Judas er fra en "historie" i år 0 ... Synes ikke ligefrem man kan sige det er på LIGEFOD med hinanden ........ Men det nok bare mig

Men også i vor tid er Judas mere et begreb end et navn og bruges som synonym for forræder - og dermed lever historien jo stadig. 

Anmeld

24. september 2012

TeamRocket

Jeg synes ikke om at kalde et barn et navn der i manges øjne er lig med forræderen. Mangt engang har man brugt udtrykket ja han er en rigtig judas, hvis man følte sig stukket og forrådt :-S selve navnet er fint, men på samme måde som hitler er fint. Det er no go her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.