3 år og stadig et helvede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

ja du kender jo bedst dit hus og jeres regler

men nogle gange må man bryde de rutiner der tydligvis ikke virker og finde på nogle nye.. for jeg mener 2.5 år til og indøve dem så har du været et meget toldmodigt menneske.. særligt når de så tydeligt ikke virker..

så prøv og tænk alternativ inden for din rammer i selv har sat, og se om ikke er kommer et nyt ritual op i alle kan være glade og trykke ved, for det er opslidende og slet ikke rimligt for nogle af jer.. sådan som det er nu..

og ja.. en mor lader altså ikke sit barn godvilligt græde 15 min..for så kunne de lære det. dagplejer ville blive fyret det hvis de gjode reglmessigt og vuggestuer få dårlig omtale.. så jeg fortår ikke at forældre gør det mod det kæreste de har..

Det mærkeligt, hvorfor han gør det - for han er ellers en meget harmonisk dreng i dagligdagen, han kan alt og kommer ofte og vil give mig kys og kram - men om aften er vi slet ik venner - selvom det eneste han vil er at sidde ved mig - måske et nyt værelse eller bare en ny seng? Mon han ik ku se det fede i en ny seng?

Hmm, tænke tænke.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

ÅH!

Min dreng på 3 år er stadig et helvede at putte og vågner maaaaange gange i løbet af aften / natten - han sover i juniorseng, men vil aldrig puttes og vågner som sagt meget, rigtig meget.

Vi har prøvet alle metoder (føler jeg), men intet virker - nu ligger han op råber "ind i mors seng" - men når han så kommer derind vil han kke alligevel. .

Hva skal vi gøre??

Han er ørebarn, men vi var til tjek i Onsdags og der var intet........

Sådan gjorde Oscar også indtil han var ca. 20 mdr.. 
Vi fortsatte det samme hver aften , præcis som du gør det ..
Vi kunne intet andet stille op ..  

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Sådan gjorde Oscar også indtil han var ca. 20 mdr.. 
Vi fortsatte det samme hver aften , præcis som du gør det ..
Vi kunne intet andet stille op ..  

Han vil bare pludselig ingenting - han vil ikke engang lægge sig ned i sengen mere for at blive puttet....

Anmeld

20. september 2012

SussieThyssen

raca skriver:

det du anbefaler kan faktisk skade barnets tilknytning og hjerne udvikling i værste fald.. nu er han så gammel at han nok højes får et knæk på selvtiliden og lære at voksende har den ubetingede magt til og se ham eller ikke se ham..

så indirekte lære han at det er ok at ignore sig selv og andre..

det er en forældte metode.. og i sverie overvejer de faktisk at den bliver forbudt ligesom revselsretten..

Ja, sådan er der nogle der mener...men jeg er 100% sikker på at de ikke tager skade af det...har trods alt selv opdraget mine egne efter den metode, er selv blevet det, og kender utallige børn, som for længst er blevet voksne, som også er blevet det..og ingen har haft nogle af de problemer du nævner der.
For det handler om at give børnene en masse kærlighed, samtidigt med, at man også viser dem hvem, der bestemmer.

Men der kommer jo af og til ideer og teorier om ting, som man så mener er det eneste rigtige, men de forsvinder også igen, så det tager jeg såmænd meget roligt.
Det sker jo tit at ting bliver erklæret forældede, for så at blive støvet af igen nogle år senere.

Tag et tilfælde som det at lægge spædbørn på maven.
Da jeg fik mine unger, himlede man op over at jeg ikke ville have, at mine lå på maven, fordi min mor og svigermor rådede mig til at lade være netop pga de gamle ideer med at det fremmede spædbørnsdød.
I gamle dage lagde man nemlig ikke spædbørn på maven, fordi man vidste de kunne dø af det under søvn.
Og nu er det det værste man kan gøre igen. 

Så derfor tager jeg altid den slags med et gran salt..og..som sagt...så længe man giver sine børn tonsvis af kærlighed, omsorg og opmærksomhed, men også bestemthed og faste rammer, så lægger man grunden til harmoniske mennesker, som alle kan omgåes og holde ud, men de skal ikke have lov at tyranisere familien.

Anmeld

20. september 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Han vil bare pludselig ingenting - han vil ikke engang lægge sig ned i sengen mere for at blive puttet....

for det vender lige pludselig .. Det lyder ikke særlig sjovt ..
Og mig som syns VI har kæmpet længe . Puha  

Anmeld

20. september 2012

raca

Anonym skriver:

Det mærkeligt, hvorfor han gør det - for han er ellers en meget harmonisk dreng i dagligdagen, han kan alt og kommer ofte og vil give mig kys og kram - men om aften er vi slet ik venner - selvom det eneste han vil er at sidde ved mig - måske et nyt værelse eller bare en ny seng? Mon han ik ku se det fede i en ny seng?

Hmm, tænke tænke.....

jeg tror i er kørt skævt af hinannen om aftenen..

han er ørebarn= rigtig mange gange har det været ubehageligt at ligge ned.. måske har du ikke altid hørt eller vist det, så du har puttet ham også har han fået smærter.. de kommer typisk efter 3-5 kvarter når man ligger ned.. eller med det samme når man ligger ned.. så du har lagt ham et sted hvor han fik ondt af og være..

og han må så på den ene eller anden måde genlære at det og sove er godt.. dette gøres ikke gennem gråd.. ved os har vi brudt vanen med en periode i soveværelset..

jeg tror ikke en ny seng gør det... men at i får ham gjodt tryk ved sengen så han erfare at han ikke får ondt.. og at i høre ham.

den alterantive løsning kunne være og få restet værelset.. der kan være en ånd eller ligende der inde der gør det ubehageligt at være for din søn..

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

jeg tror i er kørt skævt af hinannen om aftenen..

han er ørebarn= rigtig mange gange har det været ubehageligt at ligge ned.. måske har du ikke altid hørt eller vist det, så du har puttet ham også har han fået smærter.. de kommer typisk efter 3-5 kvarter når man ligger ned.. eller med det samme når man ligger ned.. så du har lagt ham et sted hvor han fik ondt af og være..

og han må så på den ene eller anden måde genlære at det og sove er godt.. dette gøres ikke gennem gråd.. ved os har vi brudt vanen med en periode i soveværelset..

jeg tror ikke en ny seng gør det... men at i får ham gjodt tryk ved sengen så han erfare at han ikke får ondt.. og at i høre ham.

den alterantive løsning kunne være og få restet værelset.. der kan være en ånd eller ligende der inde der gør det ubehageligt at være for din søn..

Ja, men tænker bare - hvis han så sover en periode inde ved os - hvordan får man ham så tilbage på hans eget værelse?

Anmeld

20. september 2012

raca

SussieThyssen skriver:

Ja, sådan er der nogle der mener...men jeg er 100% sikker på at de ikke tager skade af det...har trods alt selv opdraget mine egne efter den metode, er selv blevet det, og kender utallige børn, som for længst er blevet voksne, som også er blevet det..og ingen har haft nogle af de problemer du nævner der.
For det handler om at give børnene en masse kærlighed, samtidigt med, at man også viser dem hvem, der bestemmer.

Men der kommer jo af og til ideer og teorier om ting, som man så mener er det eneste rigtige, men de forsvinder også igen, så det tager jeg såmænd meget roligt.
Det sker jo tit at ting bliver erklæret forældede, for så at blive støvet af igen nogle år senere.

Tag et tilfælde som det at lægge spædbørn på maven.
Da jeg fik mine unger, himlede man op over at jeg ikke ville have, at mine lå på maven, fordi min mor og svigermor rådede mig til at lade være netop pga de gamle ideer med at det fremmede spædbørnsdød.
I gamle dage lagde man nemlig ikke spædbørn på maven, fordi man vidste de kunne dø af det under søvn.
Og nu er det det værste man kan gøre igen. 

Så derfor tager jeg altid den slags med et gran salt..og..som sagt...så længe man giver sine børn tonsvis af kærlighed, omsorg og opmærksomhed, men også bestemthed og faste rammer, så lægger man grunden til harmoniske mennesker, som alle kan omgåes og holde ud, men de skal ikke have lov at tyranisere familien.

den med vuggedød er jo ikke et helt holdbart eksempel.. det var kun over en periode på maks 20 år de anbefalede det, forde enkelte var kvalt i deres gylp.. men opdagede at det havde fatale følger..derfor blev det ændret..

jeg giver mine børn faste og trykke rammer. men jeg har aldrig haft behov for at lade dem skrige det ud...

og nej hverken min mor eller mormor.. ej heller oldemor har brugt den metode, men de var også så gammeldag at de sov med børne til de var færdige med natamningen men de var også så fattige at de kun kunne give mad og nærvær og ikke engne soveværelser..

Anmeld

20. september 2012

raca

Anonym skriver:

Ja, men tænker bare - hvis han så sover en periode inde ved os - hvordan får man ham så tilbage på hans eget værelse?

dem jeg kender har aldrig haft problemer med det.. de har gjodt det til en uheldigvane var grundigt brudt..også efterlyste barnet selv at komme tilbage på væreslet.. og ellers har vi givet et kærligt puf..

og det var det...

og nej jeg har ikke specielt nemme børn.. de er rimlig viljefaste begge to..

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

dem jeg kender har aldrig haft problemer med det.. de har gjodt det til en uheldigvane var grundigt brudt..også efterlyste barnet selv at komme tilbage på væreslet.. og ellers har vi givet et kærligt puf..

og det var det...

og nej jeg har ikke specielt nemme børn.. de er rimlig viljefaste begge to..

Hvor lang var perioden?

Bare om det er 14 dage eller flere måneder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.