raca skriver:
det du anbefaler kan faktisk skade barnets tilknytning og hjerne udvikling i værste fald.. nu er han så gammel at han nok højes får et knæk på selvtiliden og lære at voksende har den ubetingede magt til og se ham eller ikke se ham..
så indirekte lære han at det er ok at ignore sig selv og andre..
det er en forældte metode.. og i sverie overvejer de faktisk at den bliver forbudt ligesom revselsretten..
Ja, sådan er der nogle der mener...men jeg er 100% sikker på at de ikke tager skade af det...har trods alt selv opdraget mine egne efter den metode, er selv blevet det, og kender utallige børn, som for længst er blevet voksne, som også er blevet det..og ingen har haft nogle af de problemer du nævner der.
For det handler om at give børnene en masse kærlighed, samtidigt med, at man også viser dem hvem, der bestemmer.
Men der kommer jo af og til ideer og teorier om ting, som man så mener er det eneste rigtige, men de forsvinder også igen, så det tager jeg såmænd meget roligt.
Det sker jo tit at ting bliver erklæret forældede, for så at blive støvet af igen nogle år senere.
Tag et tilfælde som det at lægge spædbørn på maven.
Da jeg fik mine unger, himlede man op over at jeg ikke ville have, at mine lå på maven, fordi min mor og svigermor rådede mig til at lade være netop pga de gamle ideer med at det fremmede spædbørnsdød.
I gamle dage lagde man nemlig ikke spædbørn på maven, fordi man vidste de kunne dø af det under søvn.
Og nu er det det værste man kan gøre igen.
Så derfor tager jeg altid den slags med et gran salt..og..som sagt...så længe man giver sine børn tonsvis af kærlighed, omsorg og opmærksomhed, men også bestemthed og faste rammer, så lægger man grunden til harmoniske mennesker, som alle kan omgåes og holde ud, men de skal ikke have lov at tyranisere familien.