3 år og stadig et helvede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jep, det har taget 3 år indtil videre...

Vi plejer at gøre følgende HVER aften:

- Kl. 18.00: Spiser aftensmad
- Kl. ca 18.30 - Bader alle drengene
- Herefter hygge og bog-læsning i nattøj
- kl. ca. 19.30 puttes således:

Børster tænder, kommer op i seng, blir puttet under dynen også bryder helvede løs - han vil intet, smider dyne, sovedyr og nuser af pommeren til (han har aldrig brugt sut), går ind igen putter o.s.v. går derind med ca. 5 min mellemrum, dette gør jeg hver aften - siger intet til ham, men tører hans øje og putter ham igen- hvorefter alt gentager sig forfra....

Er heldig hvis han sover før 22

De andre er der intet med

Så lad være med at gå derind hver 5 minut...lad der gå 10 min eller et kvarter.
Han har det jo godt nok. 
og ja..jeg ved godt jeg er barsk, men det handler om at han tyraniserer hele familien også sig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Han har det jo godt nok. 
og ja..jeg ved godt jeg er barsk, men det handler om at han tyraniserer hele familien også sig selv.

Phu, et kvarter var godt nok længe------hmm, ja - der er vel ik andet for.....

Anmeld

20. september 2012

MinNoah

Sover han til middag? Hvis ja - så drop den lur med det samme! Det gjorde underværker her!! Og ja han blir træt og lidt umulig omkring kl 17 i starten, men tilgengæld sover han som en sten kl. 19.00

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Sover han til middag? Hvis ja - så drop den lur med det samme! Det gjorde underværker her!! Og ja han blir træt og lidt umulig omkring kl 17 i starten, men tilgengæld sover han som en sten kl. 19.00

Han sover max en time til middag, men vores dage starter også omkring 05.30

Anmeld

20. september 2012

MinNoah

Anonym skriver:

Han sover max en time til middag, men vores dage starter også omkring 05.30

Hmm okay så er det svært når I er nødt til starte så tidligt.... :-S

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Hmm okay så er det svært når I er nødt til starte så tidligt.... :-S

Ja, det er lidt det - men han sover fra ca 12.15 - 13.15 og vågner selv..

Anmeld

20. september 2012

raca

Anonym skriver:

Jep, det har taget 3 år indtil videre...

Vi plejer at gøre følgende HVER aften:

- Kl. 18.00: Spiser aftensmad
- Kl. ca 18.30 - Bader alle drengene
- Herefter hygge og bog-læsning i nattøj
- kl. ca. 19.30 puttes således:

Børster tænder, kommer op i seng, blir puttet under dynen også bryder helvede løs - han vil intet, smider dyne, sovedyr og nuser af pommeren til (han har aldrig brugt sut), går ind igen putter o.s.v. går derind med ca. 5 min mellemrum, dette gør jeg hver aften - siger intet til ham, men tører hans øje og putter ham igen- hvorefter alt gentager sig forfra....

Er heldig hvis han sover før 22

De andre er der intet med

så må du gøre noget andet.. jeg tror han er blevet utryk ved det putteritual i har, forde han har græt en del i den sitiotion,+ han kan altså godt forbinde senge med noget rigtigt skit, pga øre ubehaget han har haft+ oven i har i påført ham skrigetur efter skrigtur.. til ingen verdens nytte.. men kun for at hævde at i bestemmer...

jeg tror han har brug for trykhed og nærhed i putte sitiotioen.. kan du ikke putte ham med dyne i sofen.. hvor du så sidder ved siden af.. så han falder i søvn der? i 14 dage -3 uger for at bryde hans vane med skrigeturene i sengen?

når han så har fået falde i søvn ubehaget på afstand kan du så ikke genlære ham.. dog uden en eneste tåre at hans seng er et rart sted, så nærvær.. lig tøj på plads nuller rundt ovs.. pt har han jo lært ham at han skal skige når han skal sove.. så vend det..altså tag ham op kram ham trøst ham eller nus ham når han bliver ked..

Anmeld

20. september 2012

raca

SussieThyssen skriver:

Han har det jo godt nok. 

det du anbefaler kan faktisk skade barnets tilknytning og hjerne udvikling i værste fald.. nu er han så gammel at han nok højes får et knæk på selvtiliden og lære at voksende har den ubetingede magt til og se ham eller ikke se ham..

så indirekte lære han at det er ok at ignore sig selv og andre..

det er en forældte metode.. og i sverie overvejer de faktisk at den bliver forbudt ligesom revselsretten..

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

så må du gøre noget andet.. jeg tror han er blevet utryk ved det putteritual i har, forde han har græt en del i den sitiotion,+ han kan altså godt forbinde senge med noget rigtigt skit, pga øre ubehaget han har haft+ oven i har i påført ham skrigetur efter skrigtur.. til ingen verdens nytte.. men kun for at hævde at i bestemmer...

jeg tror han har brug for trykhed og nærhed i putte sitiotioen.. kan du ikke putte ham med dyne i sofen.. hvor du så sidder ved siden af.. så han falder i søvn der? i 14 dage -3 uger for at bryde hans vane med skrigeturene i sengen?

når han så har fået falde i søvn ubehaget på afstand kan du så ikke genlære ham.. dog uden en eneste tåre at hans seng er et rart sted, så nærvær.. lig tøj på plads nuller rundt ovs.. pt har han jo lært ham at han skal skige når han skal sove.. så vend det..altså tag ham op kram ham trøst ham eller nus ham når han bliver ked..

Jaa, jeg tror hvert fald ik jeg kan lade ham skrige uafbrudt i op til 15 min ad gange som en skrev - men måske en anden seng?

Ved ik li - har bare meget med at børn ska sove i deres seng - eller hvert fald en seng..... Sofaen er ikke til at sove på - det gør jeg heller ik selv - men det her dur hvert fald ikke - men han sover inde i vores seng nu..

Anmeld

20. september 2012

raca

Anonym skriver:

Jaa, jeg tror hvert fald ik jeg kan lade ham skrige uafbrudt i op til 15 min ad gange som en skrev - men måske en anden seng?

Ved ik li - har bare meget med at børn ska sove i deres seng - eller hvert fald en seng..... Sofaen er ikke til at sove på - det gør jeg heller ik selv - men det her dur hvert fald ikke - men han sover inde i vores seng nu..

ja du kender jo bedst dit hus og jeres regler

men nogle gange må man bryde de rutiner der tydligvis ikke virker og finde på nogle nye.. for jeg mener 2.5 år til og indøve dem så har du været et meget toldmodigt menneske.. særligt når de så tydeligt ikke virker..

så prøv og tænk alternativ inden for din rammer i selv har sat, og se om ikke er kommer et nyt ritual op i alle kan være glade og trykke ved, for det er opslidende og slet ikke rimligt for nogle af jer.. sådan som det er nu..

og ja.. en mor lader altså ikke sit barn godvilligt græde 15 min..for så kunne de lære det. dagplejer ville blive fyret det hvis de gjode reglmessigt og vuggestuer få dårlig omtale.. så jeg fortår ikke at forældre gør det mod det kæreste de har..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.