hvordan håndterede i kvalmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

Tona

BabyMus skriver:

Det synes jeg virkelig du skal gøre. (:

På mig virker de hver gang, jeg har dem altid på mig. Lige så snart jeg får kvalme ryger de på, og lidt efter er det helt væk igen.

De er bare så gode! Jeg har den på døgnet rundt undtagen når jeg sover om natten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Tona

Anonym skriver:

det bare som om, at det meste andet mad bare giver mig endnu mere kvalme - hvis jeg har det små skidt, og så spiser, så for jeg det MEGA skidt.. så er tilbøjelig til bare at lade være med at spise, hvilket jo bare slet ikke er nogen god løsning

Det er vigtigt at du får spist et eller andet, hvor små portioner det så end er. Det kan være bitte små portioner bare få lidt ned. Vær opmærksom på væske og saltbalancen især når du er småtspisende. Dvs drik nok og kom lidt salt på maden du spiser. Prøv med ristet rugbrød eller ristet hvidt brød, boller eller sådan noget frem for varm mad. Hvis du får det værre af at spise, så har du det ligesom mig denne gang. Der findes ligesom 2 slags kvalme. Den hvor det hjælper at æde som en hest og den er nemmere at leve med end den anden. Første graviditet kunne jeg dæmpe kvalmen ved at æde konstant. I denne graviditet bliver jeg dårlig af at spise. Når du har det sådan er jeg næsten sikker på at det vil lindre dig at give efter og kaste op når du har trang til det. Prøv at få en smule ned hvor lidt det så end er og prøv at holde det nede i en times tid og giv så efter og kast op hvis du har brug for det. Hvis du fortsætter med at spise bittesmå måltider jævnligt fordelt på dagen så vil det før eller siden vende så småt så du kan få noget ned uden at blive dårlig af det hver gang, men når apetitten kommer lidt igen, så husk at stadig passe på ikke at spise for meget ad gangen, da du ellers kan blive dårlig igen.

Husk ikke at stresse psykisk over at du ikke kan spise. Bare accepter at ok jeg fik 5 bidder ned eller 10 eller hvad du nu kunne spise og så er det godt. Bare du fik lidt ned og gør det jævnt fordelt på dagen

Anmeld

15. september 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

I min første graviditet og nu også i denne graviditet har jeg voldsom kvalme. Jeg ville helt klart blive sygemeldt hvis jeg var på arbejdsmarkedet tror jeg, for jeg kan nærmest ikke fungere for det store dele af hver dag (og så sjovt nok nogle dage hvor det er bedre).

Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og fra gravidtet til graviditet hvad der virker mod kvalmen, men ofte kan man finde nogle fødevarer eller drikkevarer der kan lindre det.

Af generelle råd der hjælper mange kan jeg nævne 3: simpelthen at kaste op når kvalmen er for slem i stedet for at bekæmpe opkast-trangen. Det kan tit lette enormt for kvalmen at få kastet op. Ud over det så kan man købe noget som hedder "Seabands" på apoteket og i Matas som er helt naturlige og uskadelige akupressur armbånd som virkelig hjælper på mange er superbillige og uden bivirkninger. Ud over det, så er det beviseligt at henholdsvis salt og sukker dæmper kvalme og er godt både mod kvalme og også når man har kastet op for at tilføre kroppen noget af det den har mistet igen. Cola er en god kilde og det virker i alt fald bare husk at det skal være den med sukker. En mere naturlig metode er at drikke danskvand og så hælde solbærsaft med sukker eller hindbærsaft med sukker i. Det er anerkendt at både solbær og hindbær indeholder kvalmestillende stoffer.

Jeg kommer også lige i tanker om, at hvis din kvalme bliver forstærket eller udløst af lugte, så kan det være en stor hjælp at bruge parfumeret håndsæbe eller håndcreme el. lign og så når de væmmelige lugte overvælder en kan man klappe hånden op foran næsen og kun dufte parfume (og dem som siger "jamen så er det jo ikke svanemærket"...de har aldrig haft nok kvalme)

God bedring og husk at for de fleste (desværre ikke for alle) stilner kvalmen jo af i løbet af graviditeten. Og ellers så kommer du igennem det og ud på den anden side alligevel.

min plan var at jeg også skulle få anskaffet mig de der seabands
det med at få kastet op, er bare svært, fordi jeg for det meget dårligt når jeg spiser, så jeg for ikke spist særlig meget i løbet af dagen, så når der skal kastet op, er det stort set kun mavesyre
det med cremen/sæben lyder som en rigtig god ide, synes nemlig mange lugte er helt forfærdelige!

- mange tak for svar/råd!

Anmeld

15. september 2012

ledermus

Anonym skriver:

hej tøser. jeg er anonym da det stadig ikke er offentliggjort at jeg er gravid
mit spørgsmål lyder på - HVORDAN, håndterede i den kvalme der? jeg synes den bliver værre og værre for hver eneste dag, men jeg har jo et arbejde og en skole der skal passes, selvom jeg mest har lyst til bare at blive liggende i sengen..
hvad gjorde i? bed det i sig, og arbejdede sig igennem det eller meldte i jer syge? eller noget helt andet?

Man kan købe noget som hedder sea band det er et armbånd som  tager alle former for kvalme og skulle efter sigende være ret effektivt også mod graviditets kvalme kan bl.a købes i matas

Anmeld

15. september 2012

Anonym trådstarter

ledermus skriver:

Man kan købe noget som hedder sea band det er et armbånd som  tager alle former for kvalme og skulle efter sigende være ret effektivt også mod graviditets kvalme kan bl.a købes i matas

har også planer om at få anskaffet mig sådan en når jeg lige for tiden til det
- tak!

Anmeld

15. september 2012

BabyMus

Amandas-mor skriver:

De er bare så gode! Jeg har den på døgnet rundt undtagen når jeg sover om natten.

Hvor er det bare godt at høre. Er glad for det hjalp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.