hvordan håndterede i kvalmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

det håber jeg da at jeg er, hehe
jeg måtte også fortælle mig chef (mest fordi han selv spurgte) at jeg altså var gravid.. han spurgte, fordi han undrede sig over jeg den sidste uge havde været MEGET træt og dårlig når jeg kom om morgenen - og måtte jo så indrømme at han havde ret og der var en grund til det, det var altså ikke fordi jeg var begyndt at drikke eller noget

så længe han tog det pænt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

så længe han tog det pænt  

Han blev heldigvis rigtig glad på mine/vores vejne

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Lindi skriver:

Jeg synes det hjalp med danskvand med let brus (den fra lidl!!!) og en presset citron ned i. Det tog meget kvalmen, og gav friskhed.. om ikke andet er det godt med meget væske til lille fisen

det har jeg også fået afvide, jeg kan desværre bare slet ikke fordrage dansk vand - og slet slet ikke citron
men tak for rådet!

Anmeld

14. september 2012

chael

Da jeg var gravid her 3. Gang, gik jeg også i skole. Og ærligt, jeg bed det i mig. Jeg prøvede at spise lidt hele tiden. Og sippe til juice, sodavand, alt jeg følte lidt for.

Den ene dag kunne jeg lide en dag, men den næste dag kunne jeg ikke lide det og måtte finde noget nyt at spise. Det var frygtelig frusterende. Og det stoppede først i uge 15. Ca.

Men hold ud. Jo mere du lægger dig hjem og har ondt af dig selv, jo værre bliver det. Ihvertfald for mig. Det hjalp mig at holde mig lidt igang.

*C

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Da jeg var gravid her 3. Gang, gik jeg også i skole. Og ærligt, jeg bed det i mig. Jeg prøvede at spise lidt hele tiden. Og sippe til juice, sodavand, alt jeg følte lidt for.

Den ene dag kunne jeg lide en dag, men den næste dag kunne jeg ikke lide det og måtte finde noget nyt at spise. Det var frygtelig frusterende. Og det stoppede først i uge 15. Ca.

Men hold ud. Jo mere du lægger dig hjem og har ondt af dig selv, jo værre bliver det. Ihvertfald for mig. Det hjalp mig at holde mig lidt igang.

*C

jeg har indtil videre også "bare" bidt det i mig og taget på job og i skole - men hooold nu op det er svært, jeg arbejder som regl fra 7-1430 for at tage direkte i skole fra 15.30-1900, og de sene timer der, der kan jeg virkelig godt mærke at jeg bare ikke har flere kræfter til at kæmpe imod kvalmen

Anmeld

14. september 2012

chael

Anonym skriver:

jeg har indtil videre også "bare" bidt det i mig og taget på job og i skole - men hooold nu op det er svært, jeg arbejder som regl fra 7-1430 for at tage direkte i skole fra 15.30-1900, og de sene timer der, der kan jeg virkelig godt mærke at jeg bare ikke har flere kræfter til at kæmpe imod kvalmen

Det er sgu også en lang dag for dig

Men masser af små måltider. Og væske. Ligegyldig hvilken væske. Hvad med sun lolly is? Dem har jeg hørt mange have succes med?!

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Det er sgu også en lang dag for dig

Men masser af små måltider. Og væske. Ligegyldig hvilken væske. Hvad med sun lolly is? Dem har jeg hørt mange have succes med?!

ja det er en meget lang dag, men er færdig med skolen her til november så derefter er det lidt mere tid til at slappe af og passe lidt på mig selv, nu er jeg bare nødsaget til at knokle igennem og få det overstået!
jeg har også pakket mig en lille madpakke til idag, havde god tid da jeg først skal møde kl 10 idag, så har en masse små snacks med til i dag

Anmeld

14. september 2012

chael

Anonym skriver:

ja det er en meget lang dag, men er færdig med skolen her til november så derefter er det lidt mere tid til at slappe af og passe lidt på mig selv, nu er jeg bare nødsaget til at knokle igennem og få det overstået!
jeg har også pakket mig en lille madpakke til idag, havde god tid da jeg først skal møde kl 10 idag, så har en masse små snacks med til i dag

Anmeld

14. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Han blev heldigvis rigtig glad på mine/vores vejne

nå det var dejligt

Anmeld

14. september 2012

Tona

Anonym skriver:

hej tøser. jeg er anonym da det stadig ikke er offentliggjort at jeg er gravid
mit spørgsmål lyder på - HVORDAN, håndterede i den kvalme der? jeg synes den bliver værre og værre for hver eneste dag, men jeg har jo et arbejde og en skole der skal passes, selvom jeg mest har lyst til bare at blive liggende i sengen..
hvad gjorde i? bed det i sig, og arbejdede sig igennem det eller meldte i jer syge? eller noget helt andet?

I min første graviditet og nu også i denne graviditet har jeg voldsom kvalme. Jeg ville helt klart blive sygemeldt hvis jeg var på arbejdsmarkedet tror jeg, for jeg kan nærmest ikke fungere for det store dele af hver dag (og så sjovt nok nogle dage hvor det er bedre).

Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og fra gravidtet til graviditet hvad der virker mod kvalmen, men ofte kan man finde nogle fødevarer eller drikkevarer der kan lindre det.

Af generelle råd der hjælper mange kan jeg nævne 3: simpelthen at kaste op når kvalmen er for slem i stedet for at bekæmpe opkast-trangen. Det kan tit lette enormt for kvalmen at få kastet op. Ud over det så kan man købe noget som hedder "Seabands" på apoteket og i Matas som er helt naturlige og uskadelige akupressur armbånd som virkelig hjælper på mange er superbillige og uden bivirkninger. Ud over det, så er det beviseligt at henholdsvis salt og sukker dæmper kvalme og er godt både mod kvalme og også når man har kastet op for at tilføre kroppen noget af det den har mistet igen. Cola er en god kilde og det virker i alt fald bare husk at det skal være den med sukker. En mere naturlig metode er at drikke danskvand og så hælde solbærsaft med sukker eller hindbærsaft med sukker i. Det er anerkendt at både solbær og hindbær indeholder kvalmestillende stoffer.

Jeg kommer også lige i tanker om, at hvis din kvalme bliver forstærket eller udløst af lugte, så kan det være en stor hjælp at bruge parfumeret håndsæbe eller håndcreme el. lign og så når de væmmelige lugte overvælder en kan man klappe hånden op foran næsen og kun dufte parfume (og dem som siger "jamen så er det jo ikke svanemærket"...de har aldrig haft nok kvalme)

God bedring og husk at for de fleste (desværre ikke for alle) stilner kvalmen jo af i løbet af graviditeten. Og ellers så kommer du igennem det og ud på den anden side alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.