hvordan håndterede i kvalmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
45 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Anonym trådstarter

hej tøser. jeg er anonym da det stadig ikke er offentliggjort at jeg er gravid
mit spørgsmål lyder på - HVORDAN, håndterede i den kvalme der? jeg synes den bliver værre og værre for hver eneste dag, men jeg har jo et arbejde og en skole der skal passes, selvom jeg mest har lyst til bare at blive liggende i sengen..
hvad gjorde i? bed det i sig, og arbejdede sig igennem det eller meldte i jer syge? eller noget helt andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

MorDk

Jeg blev fuldtidssygemeldt da jeg havde DØGNkvalme fra uge 7

Kunne IKKE varetage mit arbejde. Kunne dårligt fungerer hjemme og passe min lille dreng og være kæreste for min mand... PUHA! Det var så slemt!

God bedring... og tillykke med graviditeten...

Anmeld

13. september 2012

Lone Jakobsen

jeg spiste og spiste og spiste min kvalme var nemlig sult betinget, og det eneste der hjalp var at få lidt mad. hos mig var marie kiks og matilde milkshakes super gode

Anmeld

13. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

mit spørgsmål lyder på - HVORDAN, håndterede i den kvalme der? jeg synes den bliver værre og værre for hver eneste dag, men jeg har jo et arbejde og en skole der skal passes, selvom jeg mest har lyst til bare at blive liggende i sengen..
hvad gjorde i? bed det i sig, og arbejdede sig igennem det eller meldte i jer syge? eller noget helt andet?

Altså nu arbejder jeg ikke, så i forhold til at melde syg eller ej, kan jeg ikke svare på, men jeg har også rigtig meget kvalme!

Jeg spiser lidt hele tiden stort set har gulerødder og mandler i tasken, har altid vand på mig og så har jeg købt de der seaband på apoteket og de kan godt hjælpe mig lidt.

Det hjælper også lidt nogle gange med noget frisk ingefær i noget kogende vand og med lidt citron, eller noget pebermyntethe

Men jeg tror du skal prøve dig lidt frem med, hvad der virker for dig!

Anmeld

13. september 2012

Muhmi

Har haft meget kvalme i begge mine graviditeter...

Men, jeg gør det at jeg bider det i mig... Har først nu fundet ud af at man kan få noget til at mildne det, hos lægen... Så hvis det kommer igen i slutningen af graviditeten som det gjorde med Silas, så tror jeg at jeg vil benytte mig af det tilbud, for det er bestemt ikke nemt at få benene ud af sengen om morgenen når man har det sådan....

Tillykke med spiren

Anmeld

13. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Hov var for hurtig!

Stort tillykke selvfølgelig og rigtig god bedring

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

jeg spiste og spiste og spiste min kvalme var nemlig sult betinget, og det eneste der hjalp var at få lidt mad. hos mig var marie kiks og matilde milkshakes super gode

den med mathilde milkshakes er jeg med på, det bare som om jeg ikke helt kan leve af dem, så bliver jeg jo trumle tyk

Anmeld

13. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

jeg var en af de uheldige.. jeg havde voldsom kvalme fra uge 7, kastede op fra 12 uge og slap først af med det hele igen i uge 27..

de første uger gik jeg heldigvis hjemme, for der kunne jeg intet... jeg levede af kiks og joughurt i flere uger.. det var hårdt.. men senere så tog jeg ellers i praktik og passede det og lagde mig kun syg når det var virkelig virkelig slemt.. resten af tiden tvang jeg mig selv ud af døren.. selv om det ikke var nemt..

men heldigvis er ikke vidst ikke så tit man er så uheldig som mig..

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg blev fuldtidssygemeldt da jeg havde DØGNkvalme fra uge 7

Kunne IKKE varetage mit arbejde. Kunne dårligt fungerer hjemme og passe min lille dreng og være kæreste for min mand... PUHA! Det var så slemt!

God bedring... og tillykke med graviditeten...

jeg føler bare lidt jeg er nødsaget til at få overstået skolen, er færdig til november(hvis jeg består eksamen), ville synes det var mega ærgeligt at skulle stoppe så tæt på målstregen, selvom det VIRKELIG kan være svært at koncentrere som om andet, end at man bare ikke skal kaste op ned i bogen

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Altså nu arbejder jeg ikke, så i forhold til at melde syg eller ej, kan jeg ikke svare på, men jeg har også rigtig meget kvalme!

Jeg spiser lidt hele tiden stort set har gulerødder og mandler i tasken, har altid vand på mig og så har jeg købt de der seaband på apoteket og de kan godt hjælpe mig lidt.

Det hjælper også lidt nogle gange med noget frisk ingefær i noget kogende vand og med lidt citron, eller noget pebermyntethe

Men jeg tror du skal prøve dig lidt frem med, hvad der virker for dig!

synes bare at alle de løsninger jeg finder, er meget hurtigt overstået igen, fx cocio, det synes jeg sætter en dæmper på det, i ca 10 min, så det jo ikke holdbart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.