hvordan håndterede i kvalmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

MissTas

Anonym skriver:

hej tøser. jeg er anonym da det stadig ikke er offentliggjort at jeg er gravid
mit spørgsmål lyder på - HVORDAN, håndterede i den kvalme der? jeg synes den bliver værre og værre for hver eneste dag, men jeg har jo et arbejde og en skole der skal passes, selvom jeg mest har lyst til bare at blive liggende i sengen..
hvad gjorde i? bed det i sig, og arbejdede sig igennem det eller meldte i jer syge? eller noget helt andet?

da jeg blev gravid havde jeg også kvalme fra dag 1 af.. og det var slemt.. kastede op 5-6 gange om dagen og havde det virkelig dårligt. Jeg er/var studerende og havde med patienter at gøre. Jeg havde derfor kun en mulighed og det var sygemelding så jeg blev sygemeldt fra studiet i uge 16, da jeg ikke kunne være ude ved patienter og så kaste op :/ så for mig var sygemelding den eneste løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

det håber jeg da at jeg er, hehe
jeg måtte også fortælle mig chef (mest fordi han selv spurgte) at jeg altså var gravid.. han spurgte, fordi han undrede sig over jeg den sidste uge havde været MEGET træt og dårlig når jeg kom om morgenen - og måtte jo så indrømme at han havde ret og der var en grund til det, det var altså ikke fordi jeg var begyndt at drikke eller noget

Her levede jeg stort set af sodavandsis, danskvand og theboller fra bageren i 8 uger. Det kunne tage toppen af kvalmen når jeg tvang mig til at gufle et par theboller. Ikke særlig sundt, men jeg var sgu ligeglad - det er jo ikke for evigt

Og ellers så jog jeg den stakkels mand ud for at finde lige præcis DET jeg mente jeg kunne klemme ned om aftenen... Hvilket ofte slet ikke kunne spises når han kom hjem med det efter at have rendt hele byens tankstationer rundt

Jeg tog på arbejde, og det var et rent helvede når jeg skulle udføre personlig pleje. Var ekstremt følsom overfor lugte, og når man er ved at brække sig over lugten af kaffe, cola, pizza (you name it), så kan man vel forestille sig hvad lugten af prut og tis gjorde

Anmeld

13. september 2012

mulle85

Anonym skriver:

mit er heldigvis ikke SÅ slemt (endu)

krydser for den ikke bliver det!

min har on and off været der det meste af tiden ,med lidt pause, nu den såkommet igen her i slutningen!

men ellers så prøv med is marie kiks ristet brød osv og se hvad der virker for dig!

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Her levede jeg stort set af sodavandsis, danskvand og theboller fra bageren i 8 uger. Det kunne tage toppen af kvalmen når jeg tvang mig til at gufle et par theboller. Ikke særlig sundt, men jeg var sgu ligeglad - det er jo ikke for evigt

Og ellers så jog jeg den stakkels mand ud for at finde lige præcis DET jeg mente jeg kunne klemme ned om aftenen... Hvilket ofte slet ikke kunne spises når han kom hjem med det efter at have rendt hele byens tankstationer rundt

Jeg tog på arbejde, og det var et rent helvede når jeg skulle udføre personlig pleje. Var ekstremt følsom overfor lugte, og når man er ved at brække sig over lugten af kaffe, cola, pizza (you name it), så kan man vel forestille sig hvad lugten af prut og tis gjorde

jeg er lige nu også lidt ligeglad med at det ikke er særlig sundt at drikke cocio hver morgen, fordi det er altså det eneste der gør at jeg kan klare cykelturen til arbejde uden at dejse om på halvvejs!

årh, hvor dejligt med en mand der gider gøre det! dog ærgeligt det ikke kunne komme ned alligvel, men jeg synes også det mega svært at finde ud af, hvad kan jeg spise idag, fordi en halv time efter kan det selv samme mad bare give en mega kvalme!

puuuha, det ku jeg godt forestille mig ikke var det fedeste i hele verden!

Anmeld

13. september 2012

BabyMus

Anonym skriver:

mit spørgsmål lyder på - HVORDAN, håndterede i den kvalme der? jeg synes den bliver værre og værre for hver eneste dag, men jeg har jo et arbejde og en skole der skal passes, selvom jeg mest har lyst til bare at blive liggende i sengen..
hvad gjorde i? bed det i sig, og arbejdede sig igennem det eller meldte i jer syge? eller noget helt andet?

Har du prøvet Sea band? De er guld værd!

(har ikke lige læst alle svar - sorry hvis det er blevet nævnt!)

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Har du prøvet Sea band? De er guld værd!

(har ikke lige læst alle svar - sorry hvis det er blevet nævnt!)

jeg har godt overvejet at give det et forsøg

Anmeld

13. september 2012

BabyMus

Anonym skriver:

Det synes jeg virkelig du skal gøre. (:

På mig virker de hver gang, jeg har dem altid på mig. Lige så snart jeg får kvalme ryger de på, og lidt efter er det helt væk igen.

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Det synes jeg virkelig du skal gøre. (:

På mig virker de hver gang, jeg har dem altid på mig. Lige så snart jeg får kvalme ryger de på, og lidt efter er det helt væk igen.

tak for anbefalingen, vil klart give dem et forsøg

Anmeld

13. september 2012

Linsi

Anonym skriver:

Jeg synes det hjalp med danskvand med let brus (den fra lidl!!!) og en presset citron ned i. Det tog meget kvalmen, og gav friskhed.. om ikke andet er det godt med meget væske til lille fisen

Anmeld

13. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg er også ret glad for mine! Jeg kan mærke om de sidder rigtigt ved, at det gør lidt småondt hvis man massere på "knappen" og når det er rigtig slemt synes jeg faktisk det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.