Det der med mødregrupper (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

MorDk

CS skriver:

Får sdan lyst til at dele dette link med dig - mit første møde med min mødregruppe   http://christinasogaard.blogspot.dk/2010/09/helved-tur-retur-og-krydret-med.html

Vi ses stadigvæk den dag i dag, børnene er 2 år nu. Vi gik ture, spiste på cafe, var hjemme hos hinanden. Vi spiste tit morgenmad sammen og alle hjalp, det eneste det krævede var en sms og så købte folk det ene eller det andet. Jeg er så glad for de kvinder og deres dejlige børn - jo og deres mænd

Takker for linket... godt skrevet... sætter lidt tanker igang *S*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

CS

MorDk skriver:

Takker for linket... godt skrevet... sætter lidt tanker igang *S*

Anmeld

11. september 2012

Skifreaken

MorDk skriver:

Jeg har termin 13.09.12 sååå lige på torsdag! Venter i spænding!

Uhh hvor spændende!!! God vind til dig med det hele og glæder mig til at læse fødselsberetning :p

Anmeld

11. september 2012

Mor-til-asta-09

MorDk skriver:

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Har lige nogle spørgsmål...

Hvor tit mødes man i sådan ganske alm. mødregruppe?

Sørger værten for alt mad og drikke mm? Eller?

Hvad lavede I med jeres mødregrupper?  Var I hjemme eller gik en tur osv?

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Hjælp mig med at få en bedre følelse i maven piger ♥

Tak fordi du læste med...

De første par gange mødtes vi 1 gang om måneden sammen med jordemoren, i et rum til kirken.

Derefter skiftes vi til at holde det 1 gang om måneden, hvor vi fik morgenbrød og kaffe sammen..

Nu er vores børn 3 år, og vi ses stadig, dog kun hver 3-4 måned..

Anmeld

11. september 2012

Mettefpigen

Vi mødtes når der var tid til det :-) 1 gang om ugen 1 gang hver 14 dag
Så tog vi noget forskelligt med hver.... Så prøvede vi noget babymassage, svømning..... Men jo længere hen vi kom i barslen og nu når alle er begyndt på arb igen så er det ikk så tit vi mødes mere...

Anmeld

11. september 2012

Giraffen

MorDk skriver:

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Vi mødes fast en gang i ugen

det er sådan at værten sørger for pålæg og den, der var vært forrige gang sørger for brød... medmindre en af damerne har lavet tærte eller noget

Vi har også nogle gange haft en tur i musikalsk rytmik halløj i stedet for mødregruppe (men også sammen)

derudover er det blevet til nogle skovture og lidt babybio

jeg synes det er så rart at have den ene faste ting om ugen hvor man mødes især nu her hvor babyerne har så meget glæde af hinanden (6 md'er)

der er én der er sprunget fra og det er jo også fair nok at melde ud "mine forventninger er blandet og jeg ved ikke om det her er for mig, men jeg vil meget gerne finde ud af det og hvis ikke det er noget for mig så melder jeg det ud"

Anmeld

11. september 2012

PernilleogLouis

MorDk skriver:

Vi mødtes første gang da børnene var 5 uger og det var sammen med en sundhedsplejerske. 

Så begyndte vi at mødes en gang om ugen - vi skiftes til at være hos hinanden og altid ml kl 10 og 12. Vi aftalte fra start det ikke skulle være noget vildt - så det var noget the og nogle boller/brød

Til januar bliver børnene 5 år og vi ses stadig - nu en gang om måneden - har en fantastisk mødregruppe og er glad for at jeg valgte dem til. Syns det er skønt at se børnene lege sammen og få mere glæade af hinanden og begynde at have legeaftale Jeg har selv stor glæde af mødrene og nyder at være sammen med dem - vi mødes også en gang imellem uden børnene - også fantastisk hyggeligt

Anmeld

11. september 2012

Heidi B

Jeg har tvillinge drenge på 6 år, og jeg mødes stadig med min mødregruppe... Eller det vil sige vi var 5 mødre, så det gav 10 børn, alle drenge...  

1 af dem har valgt os fra... og en anden melder ofte afbud, men vi tre sidste ses ofte. En gang om måneden, eller sådan ca, med børn... Vi mødre mødes ind imellem bare til frokost og sludre... Vi er blevet veninder... 

Den ene gik jeg ovenikøbet til tviliingemødre svømning med...

Og de er guld værd.... 

Så afsted med dig!!!!

Anmeld

11. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang med thea startede vi med at mødes hver 14 dag, men det var slet ik nok for os, så det blev hurtigt til en gang i ugen. Vi holdte det på skift i gruppen. Plejede bare at få rugbrød, fransbrød og måske kage. Lidt pålæg og drikkevarer. Altså ik noget man brugte en formuge på. Vi gik også lange ture, tog i baby bio og på cafe udover det, hvis vi havde tid og lyst! Ser stadig flere af dem, vores børn går i børnehave sammen, leger osv.

Denne gang har jeg været afsted 2 gange. Efter første møde aftalte vi at mødes en gang i ugen på skift. Vi fik snakket forventninger til gruppen, altså hva man stiller an med, hva man har lyst til at lave osv. 

Har lige meldt alberte og mig til mor/ baby gymnastik, sammen med en fra gruppen.

Syntes det er rigtig dejligt at komme ud og møde andre mennesker, med børn på samme størrelse, og man snakker jo også om andet end babyer! Vh stine

Anmeld

11. september 2012

TrineMine86

MorDk skriver:

Jeg var meget skeptisk ang mødregruppe, og havde mest af alt lyst til at sige nej-tak, men noget inde i mig fik alligevel mig til at sige at jeg ville give det en chance..

vi mødtes første gang til åbent hus, her besluttede vi at vi i starten ville mødes 1 gang om ugen (dem der kunne), og den der stod for at holde det, sørgede for pålæg, kaffe osv og en anden fra mødregruppen skulle så stå for brød/kage, synes det er en god ordning, også fordi at man nogle gange bare kunne gå forbi bageren på vej i mødregruppe, hvis man ikke havde overskud til selv at bage

vi blev faktisk ved med at mødes 1 gang om ugen i hjemmet og vi mødtes yderligere til gå-ture, svømmehal osv. det har altid været okei at melde fra og det har været skønt, ikke at få dårlig samvittighed hvis man indimellem ikke kunne overskue det

vil blot sige GO FOR IT  Hvis det ikke er noget for dig, kan man jo altid melde sig ud igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.