Det der med mødregrupper (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Skouboe

MorDk skriver:

Jeg havde vidst ikke et barn med kolik men et barn der var ekstremt HYS og meget bestemt og skreg og brokkede sig rigtig meget! Havde virkelig svært ved at hygge mig. Mit hjerte sad konstant oppe i halsen på mig...  Havde det SÅ dårligt med at tage ud med ham!! Så havde virkelig svært ved at nyde min barsel de første 6 mdr.

Og det er lige præcist der hvor du har brug for en mødregruppe. Nogle fungerer selvfølgeligt bedre end andre og nogen klikker bedre end andre, men du skal tænke på at I allesammen er mere eller mindre i samme båd, så det er som regel et rigtigt godt sted at hælde vand ud af ørerne over babyen, manden osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Moar2011

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Har lige nogle spørgsmål...

Hvor tit mødes man i sådan ganske alm. mødregruppe?

Sørger værten for alt mad og drikke mm? Eller?

Hvad lavede I med jeres mødregrupper?  Var I hjemme eller gik en tur osv?

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Hjælp mig med at få en bedre følelse i maven piger ♥

Tak fordi du læste med...

vi aftale gang efter gang hvornår man sku ses igen . - men ofte var det engang om måneden da det sku passe med alle ..

værten sørger for lidt til mund og hals - men forventet ikke en helveds masse, det var op til en selv ..

jeg synes det var rigtig dejligt at gå i mødregruppe . nu var det os nogen rigtig søde og dejlige damer, som man kunne snakke med om alt..

vi var 2 første gangs mødre og 2  gangs mødre alt det viden de havde hihi

vi var sammen i 2 til 3 timer - og vi snakket. leget og delte råd med hinanden og nød ungerne kunne vende sig til at være sammen med andre børn, tiden går hurtig ..

Anmeld

11. september 2012

Moar2011

MorDk skriver:

Jeg havde vidst ikke et barn med kolik men et barn der var ekstremt HYS og meget bestemt og skreg og brokkede sig rigtig meget! Havde virkelig svært ved at hygge mig. Mit hjerte sad konstant oppe i halsen på mig...  Havde det SÅ dårligt med at tage ud med ham!! Så havde virkelig svært ved at nyde min barsel de første 6 mdr.

storm havde os kolik, og jeg var skræg slagende når vi sku afsted, for følte bare de ville dømme mig osv osv ..

men på INGEN måde, de gav en hånd med, gav råd og ja de var fantastiske ..

jeg var så glad for min mødregruppe, er glad for jeg kom anden gang.

Anmeld

11. september 2012

CS

MorDk skriver:

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Får sdan lyst til at dele dette link med dig - mit første møde med min mødregruppe   http://christinasogaard.blogspot.dk/2010/09/helved-tur-retur-og-krydret-med.html

Vi ses stadigvæk den dag i dag, børnene er 2 år nu. Vi gik ture, spiste på cafe, var hjemme hos hinanden. Vi spiste tit morgenmad sammen og alle hjalp, det eneste det krævede var en sms og så købte folk det ene eller det andet. Jeg er så glad for de kvinder og deres dejlige børn - jo og deres mænd

Anmeld

11. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MorDk skriver:

Tak for dine svar!

Kan se at det er lidt forskelligt hvordan og hvorledes... MEN jeg tror helt bestemt jeg siger JA tak... og så må jeg tage den der fra!

Skal selvfølgelig nok komme med en update når det er...

Jeg var rigtig glad for begge mine mødregrupper, men nok mest for nr. 2. Efter  3 1/2 år bruger vi hinanden på en anden måde, og snakker andre ting end børn.

Håber det er en sød mødregruppe du kommer i, og at har kemi sammen

Anmeld

11. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MorDk skriver:

I vores Mødregruppe mødes vi én gang om ugen, hver onsdag kl.10 (i sjældne tilfælde to, hvis vi aftaler at tage i babybio)

Den det er hos sørger for mad og drikke - men vi har aftalt at man IKKE behøver at lave hjemmebag, og lave det helt store fra starten af. Dog er jeg blevet træt af boller, så laver noget lakseroulade til i morgen (ikke noget der kræver det store)

Som regel sidder vi og hyggesnakker, dog kan vi godt finde på at gå ned i byen, parken, svømmehallen, osv.

Sørg for aftaler og enighed fra starten af, aftal evt hvor mange timer i skal sætte af pr. gang, så man ikke skal 'smide' folk ud. Ikke alle er lige gode til at sige, nu må i godt smutte og ellers;
- hvad dag
- hvad tid
- hvilke forventninger har du
- hvilke forventninger har I
- hvad forventes der af andre og dig i kan bruge mødregruppen til

Så har i alle de samme retningslinier af gå ud fra.

Der er heller ingen der siger at i SKAL mødes en gang om ugen, det kan også være hver anden uge

Anmeld

11. september 2012

bøllen

MorDk skriver:

Er super glad for min mødregruppe 

Vi ses stadigvæk, ungerne runder 3 lige snart. Vi startede vel da ungerne var et par mdr. Kan ikke huske helt nøjagtig hvor tit vi ses i starten, men mener hver 14 dag. Vi skiftes til at lægge hus til, og værtinde står for let anretning ( boller , lidt frugt , kaffe , the ) tiden går med at snakke om stort og småt.

Idag ses vi hver 2-3 mdr et par timer. Vi har 1 gang om året været ude og spise sammen uden ungerne.

Skønne piger

Anmeld

11. september 2012

klmf

Jeg er selv i tvivl om jeg skal i mødregruppe igen her anden gang....

Fordelen er at man har nogle andre at snakke med, der har fødsel og små spædbørn tæt inde på livet plus at jeg ikke kender så forfærdelig mange i lokalområdet.

Ulempen synes jeg er, hvis der er forventning om at mødes hver uge Det kan jeg slet ikke overskue med det skema vi kører herhjemme og alle de aftaler jeg kan få lavet mig med diverse veninder på barsel, fridage osv.

Jeg syntes det var hyggeligt sidst og niveauet var heldigvis ikke overskruet - vi startede hjemme i vores bette hus og bare med kaffe, the, lidt pålæg og frugt og boller. Noget hvor alle kan være med. Vi var klart dem med færrest penge, det mindste hus osv., men det mærkede jeg aldrig negativt.

Så tænker selv videre, men som en anden skrev, så er man jo ikke tvangsindlagt til at fortsætte hvis ikke man gider mere

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Baby2påvej skriver:

Det er da også skræmmende at møde op og se vildt fremmede kvinder amme deres børn. Jeg holdte også der første møde.

Vi sås hver onsdag, og den der afholdte det sørgede for lidt at drikke og spise. Boller og vand/te/kaffe... Ikke noget vildt og voldsomt fancy.

Vi holdt ved det til vi alle startede i arbejde/dagpleje/vuggestue igen, og ses så når det lige passer ind.

det var/er nu ikke liiige det der skræmmer mig mest...

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Skifreaken skriver:

ja, det er overhovedet ikke let med hys børn eller kolikbørn. Min har lige haft en god periode efter sin kolik, men er nu vendt stærkt tilbage, bare hys og meget bestemt nu :p Måske meget godt jeg snart skal starte på job igen :p Hvornår har du termin?

Jeg har termin 13.09.12 sååå lige på torsdag! Venter i spænding!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.