Det der med mødregrupper (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.299 visninger
52 svar
0 synes godt om
11. september 2012

MorDk

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Har lige nogle spørgsmål...

Hvor tit mødes man i sådan ganske alm. mødregruppe?

Sørger værten for alt mad og drikke mm? Eller?

Hvad lavede I med jeres mødregrupper?  Var I hjemme eller gik en tur osv?

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Hjælp mig med at få en bedre følelse i maven piger ♥

Tak fordi du læste med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

LLN

MorDk skriver:

Da jeg fødte min søn der valgte jeg den kommunale mødregruppe fra! Kunne slet ikke overskue at skulle mødes med nogle jeg slet ikke kendte. Min JM foreslog jeg var den første til at holde "møde" og det skræmte mig måske lidt. Kunne jo bare have sagt fra og lade en anden starte, men nej... kunne ikke overskue tanken...

Jeg fandt sammen med min egen private mødregruppe gennem en babyside.. og vi mødtes nogle gange... men slet ikke regelmæssigt.

Jeg har nemlig tænkt at sige JA til mødregruppe denne gang... Meeen har da liiidt ondt i maven over det! Ved egentlig ikke hvorfor... sådan er det bare.

Nu er det snart en del år siden at jeg var i mødregruppe. vi startede med at mødes hos sundhedsplejesken en gang hver 14. dag. hvor vi på skift havde brød og smør med og hun sørgede for kaffe og the.

Efter et stykke tid var mødregrupperne og os på skift og den der lagde hus til sørgede for noget at drikke og nogt smør/ost/syltetøj og en af de andre kom med brød. Så skulle den der holdt mødregruppen ikke også nå forbi bageren.

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Oki... ja det ændre sig jo med årene... + fra kommune til kommune gør det ikke?

Anmeld

11. september 2012

Dorthe1986

MorDk skriver:

Jeg er så glad for min mødregruppe
Vi gør det sådan at den der holder det, sørger for mad og drikke....til at starte med kun til os voksne, men nu hvor vores børn er blevet større er der også altid noget de kan spise og så er det ikke noget helt vildt, bare lidt brød og pålæg og så lidt frugt og grønt ved siden af det er så rart at mødes med nogen der selv står i samme situation og så er det bare hyggeligt !
Vi har endnu ikke været ude når vi har holdt mødregruppe, altså gået ture og den slags, men hvis alle har barnevogn med kan man jo sagtens det

Jeg vil lige sige, at jeg også overvejede at sige nej dengang, men er så glad for at jeg gav det en chance... Især fordi jeg ikke havde andre i min omgangskreds der havde børn i den alder og så er det bare rart at komme lidt ud

Anmeld

11. september 2012

ModerNatur

Vi mødtes først i det lokale medborgerhus (neutral grund) og det fortsatte et par gange.. Så begyndte vi at tage rundt til alle på skift ca en gang om måneden, hvor værtinden sørgede for beværtning Det var SÅ hyggeligt, og en god måde at lære dem at kende i sit nærområde med jævnaldrende børn.!

En gang imellem går vi ture i skoven osv

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Jeg er så glad for min mødregruppe
Vi gør det sådan at den der holder det, sørger for mad og drikke....til at starte med kun til os voksne, men nu hvor vores børn er blevet større er der også altid noget de kan spise og så er det ikke noget helt vildt, bare lidt brød og pålæg og så lidt frugt og grønt ved siden af det er så rart at mødes med nogen der selv står i samme situation og så er det bare hyggeligt !
Vi har endnu ikke været ude når vi har holdt mødregruppe, altså gået ture og den slags, men hvis alle har barnevogn med kan man jo sagtens det

Jeg vil lige sige, at jeg også overvejede at sige nej dengang, men er så glad for at jeg gav det en chance... Især fordi jeg ikke havde andre i min omgangskreds der havde børn i den alder og så er det bare rart at komme lidt ud

Ja liiige præcis! Også derfor jeg tænker jeg bær sige JA denne gang! Jeg følte mig ret så alene sidst!  Var det så 1 gang om ugen i mødtes? En fast dag eller?

Anmeld

11. september 2012

kekp

MorDk skriver:

Da jeg gik i mødregruppe (det gør jeg ikke mere) mødtes vi fast en gang om ugen.

Den som holdte mødregruppe lavede boller, kage, kaffe osv. Her kan koldthævede boller varmt anbefales. Især i starten hvor det at få gæster godt kan være lidt stressende

Vi lavede egentlig ikke så meget andet end at snakke og udveksle erfaringer. Det var super hyggeligt men da min søn blev 6 mdr synes jeg bare ikke at jeg havde tiden til det mere så jeg valgte at stoppe. 

Ved ikke om jeg ville vælge at gå i mødregruppe hvis vi skal have flere børn for når jeg ikke synes at jeg har tiden til det nu vil jeg nok heller ikke have det når jeg har to. Skal så også lige siges at jeg har været frygtelig til at booke min kalender op under barslen. Gad vide hvordan man får tid til at arbejde igen hihi

Synes at du skulle prøve at sige ja og så kan du altid melde dig ud hvis du ikke føler for det.

Anmeld

11. september 2012

Skifreaken

MorDk skriver:

Vi er 5 mødre med babyer og mødes en gang om ugen. Vi aftaler selv fra gang til gang hvor og hvornår. SSP var med første gang for lige at få os godt på vej

Man kan jo altid melde fra, hvis overskud eller lyst ikke lige er der. Vi skiftes til at have brød med, den der har holdt mødet sidst tager brød med næste gang, så værten ikke skal afsted efter det.

Vi går meget op i, at der ikke skal stilles alt muligt fancy frem. Det er for hygge, ikke for at vise hvor meget man kan sætte på bordet. En ost og noget marmelade, the og kaffe, så er det mere end fint

Vi har været i gang i 2-3 mdr nu og hygger os rigtig meget. Vi har ind til videre kun været ved hinanden, men næste gang vover vi os ud på mor/barn café Bliver spædende hehe.

Har hørt nogen også tager i bio osv.

Held og lykke med det. Jeg er glad for jeg valgte at komme afsted, da jeg også havde mine betænkeligheder ved det, specielt da jeg havde et kolikbarn, men de andre var bare så søde - ingen nedladende kommentarer eller blikke. Håber det bedste for dig. Jeg får meget ud af min gruppe i hvert fald

Anmeld

11. september 2012

Dorthe1986

MorDk skriver:

Ja liiige præcis! Også derfor jeg tænker jeg bær sige JA denne gang! Jeg følte mig ret så alene sidst!  Var det så 1 gang om ugen i mødtes? En fast dag eller?

I starten var det hver 14. Dag, og vi havde en fast dag, og den blev jo bare ændret hvis der lige var en gang, hvor folk ikke kunne nu mødes vi ca hver 6.-8. Uge, som det jo lige passer, med folks arbejde og liv

Anmeld

11. september 2012

MorDk

kekp skriver:

Da jeg gik i mødregruppe (det gør jeg ikke mere) mødtes vi fast en gang om ugen.

Den som holdte mødregruppe lavede boller, kage, kaffe osv. Her kan koldthævede boller varmt anbefales. Især i starten hvor det at få gæster godt kan være lidt stressende

Vi lavede egentlig ikke så meget andet end at snakke og udveksle erfaringer. Det var super hyggeligt men da min søn blev 6 mdr synes jeg bare ikke at jeg havde tiden til det mere så jeg valgte at stoppe. 

Ved ikke om jeg ville vælge at gå i mødregruppe hvis vi skal have flere børn for når jeg ikke synes at jeg har tiden til det nu vil jeg nok heller ikke have det når jeg har to. Skal så også lige siges at jeg har været frygtelig til at booke min kalender op under barslen. Gad vide hvordan man får tid til at arbejde igen hihi

Synes at du skulle prøve at sige ja og så kan du altid melde dig ud hvis du ikke føler for det.

Det vil jeg gøre så! Du har ret kan jo altid hoppe fra, hvis ikke det liiiige er mig  MEN jo jeg bør helt klart give det en chance *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.